در جلسه تولیدکنندگان آلومینیوم در سازمان حمایت مطرح شد؛

نارضایتی بالادستی‌ها از قیمت فعلی آلومینیوم!

پنجره‌ایرانیان؛ عضو هیات ‌مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم گفت: شرکت‌های بزرگ آلومینیومی باوجود رشد حدود 9 درصدی تولید شمش آلومینیوم طی شش ماه ابتدایی امسال، همچنان ضمن ابراز نارضایتی از قیمت فعلی آلومینیوم خالص، درخواست افزایش قیمت فروش به دلیل قیمت تمام‌شده بالای این محصول استراتژیک را دارند.
  • شنبه 10 آذر 1397 ساعت 10:38

به گزارش پنجره‌ایرانیان به نقل از معدن نامه، آریا صادق نیت حقیقی، عضو هیات‌ مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم اظهار کرد: المهدی و هرمزال دو شرکت بزرگ تولیدکننده شمش آلومینیوم طی جلسه‌ای که با هدف بررسی وضعیت تولید، عرضه در بورس و قیمت این محصول در سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان برگزار شد، طبق روال با ابراز نارضایتی از شرایط ناشی از افزایش هزینه‌های تولید، عدم تخصیص ارز دولتی و ... خواستار افزایش قیمت این محصول شدند.

حقیقی خاطرنشان کرد: این در حالی است که شرکت المهدی علی‌رغم نیاز صنایع داخلی به شمش آلومینیوم، اخیرا به‌عنوان صادرکننده نمونه نیز انتخاب‌شده است.

وی درخصوص دیگر موارد ذکرشده در دستور جلسه گفت: بر اساس مذاکرات صورت گرفته، مقرر شد به دولت اعلام شود که برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، نسبت به اختصاص ارز در راستای تسهیل واردات پودر آلومینا، به جهت تأمین کسری تولید آلومینای جاجرم اقدام کند.

این فعال صنعتی در ادامه از تسهیل دسترسی به آلومینیوم جهت تأمین مواد اولیه موردنیاز صنایع پایین‌دستی خبر داد و افزود: تأمین مواد اولیه از طریق فروش داخلی با عرضه در بورس توسط شرکت‌های تولیدکننده شمش آلومینیوم و همچنین تسهیل واردات این محصول، به‌عنوان دو گزینه برای رفع مشکلات این بخش مطرح شد.

همچنین مقرر شد سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، با انجام بررسی‌های لازم نسبت به ‌راستی‌آزمایی ادعای تولیدکنندگان مبنی بر بالا بودن هزینه‌های تولید جهت استخراج قیمت تمام‌شده واقعی اقدام کند.


ثبت نظر

ارسال