دبیر اجرایی هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان مطرح کرد؛

خروج صنعت ساختمان از رکود با برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی

پنجره‌ایرانیان؛ مطیع‌جهانی گفت: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی صنعت ساختمان می‌تواند زمینه‌ساز خروج بازار مسکن از رکود باشد.
  • شنبه 13 مرداد 1397 ساعت 21:37

علی مطیع‌جهانی دبیر اجرایی هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان از پانزدهم تا هجدهم مردادماه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی برگزار می‌شود، گفت: در این نمایشگاه 919 شرکت داخلی و خارجی حضور دارند و 804 شرکت داخلی، 89 شرکت مستقیم از کشورهای خارجی و 26 شرکت به‌صورت نمایندگی در این نمایشگاه شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه امسال به دلیل شرایط تحریمی حضور بخش خارجی بسیار کمرنگ شده است، افزود: تنها برخی از کشورهای ترکیه، چین‌، لهستان و هلند به‌صورت مستقیم در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد.

مطیع‌جهانی اظهار کرد: شرکت‌های خارجی که در این نمایشگاه حضور دارند کاملاً ‌بزرگ و توانمند هستند به‌طوری‌که تمامی تولیدکنندگان داخلی می‌توانند از تکنولوژی‌های جدید این شرکت‌ها استفاده کنند.

دبیر اجرایی این نمایشگاه با اشاره به اینکه هم‌اکنون بخش مسکن دچار رکود شده است، گفت: در سال‌های گذشته هجوم سرمایه‌گذاران به بخش مسکن افزایش یافت و همین موضوع موجب رشد عرضه و تقاضا شد که نتیجه آن انباشت سرمایه و متضرر شدن شرکت‌های سرمایه‌گذاری مسکن است.

وی تصریح کرد: با توجه به کاهش تقاضا در بخش مسکن میزان تولیدات این حوزه جوابگوی نیازها نیست و همین موضوع سبب ایجاد مشکلاتی در این بخش شده است.

مطیع‌جهانی تأکید کرد: برگزاری چنین نمایشگاهی به‌ویژه در صنعت تخصصی ساختمان می‌تواند بخشی از فشارهای مضاعفی که در این حوزه وجود دارد را کاهش دهد.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان با ارائه محصولات جدید خود در این حوزه می‌توانند در یک فضای تعاملی مذاکرات خوبی با سرمایه‌گذاران و سازندگان داشته باشند.

دبیر اجرایی این نمایشگاه با بیان اینکه صنعتی‌سازی، مقاوم‌سازی، طراحی‌های نوین، انبوه‌سازی، بازسازی بافت‌های فرسوده، تأسیسات و نماهای داخلی، مسائل پایه، کاشی و سرامیک، شیرآلات و سازه‌های فولادی از بخش‌های مهم این نمایشگاه به شمار می‌رود، گفت: با توجه به جایگاه مهم بخش صنعت سعی خواهیم کرد امسال نمایشگاه ساختمان با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شود.

مطیع‌جهانی اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی نقش مهمی در ایجاد مشاغل مستقیم و غیرمستقیم دارد و تجربه سال‌های گذشته در این حوزه نشان داده که نمایشگاه تخصصی مسکن توانسته در بخش سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال مؤثر باشد.

وی تصریح کرد: ارائه دستاوردهای نوین در حوزه صنعت ساختمان و افزایش کیفیت ساخت‌وسازها از نتایج خوب برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان در سال‌های گذشته بوده است.

دبیر اجرایی این نمایشگاه تأکید کرد: سال گذشته روزانه 45 هزار نفر از نمایشگاه صنعت ساختمان بازدید کردند و امسال سعی می‌کنیم با ارائه دستاوردهای نوین موفق‌تر باشیم.


ثبت نظر

ارسال