ظرفیت تولید برق بادی از ۶ هزار مگاوات گذشت

پنجره ایرانیان: ظرفیت پرونده ‏های تشکیل شده در مجموعه وزارت نیرو به منظور استفاده از انرژی باد برای تولید برق از مرز ۶ هزار مگاوات عبور کرد، با این حال ظرفیت بهره ‏برداری شده تولید برق از انرژی باد تنها ۵۴ مگاوات است.
  • چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت 14:41

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ایران کشوری بادخیز است و تاکنون در نقاط مختلف کشور کریدورهای بادی بزرگی شناسایی شده ‏اند، اما توسعه بهره‏ برداری از انرژی باد به منظور تولید برق موضوعی است که به کندی پیش می‏ رود.

در حال حاضر با در مدار بهره ‏برداری بودن نیروگاه 20 مگاواتی کهک در قزوین، نیروگاه 1.5 مگاواتی خواف در خراسان رضوی، نیروگاه 28.38 مگاواتی نیشابور در خراسان رضوی و نیروگاه 4 مگاواتی نیشابور در خراسان رضوی، ظرفیت فعلی بهره‏ برداری شده تولید برق از انرژی باد در کشور 53.88 مگاوات است.

اما موضوع تولید برق از انرژی باد به پروژه ‏های در مدار بهره ‏برداری ختم نمی ‏شود. تاکنون قرارداد خرید تضمینی برق با نیروگاه‏ هایی به مجموع ظرفیت 1410.5 مگاوات که هم اکنون در حال احداث هستند به امضا رسیده است.

همچنین، نیروگاه ‏های بادی به مجموع ظرفیت 4930.45 مگاوات در مراحل مختلف کسب موافقتنامه ‏های اولیه یا مجوزهای مطالعه امکان‏ سنجی قرار دارند که در مجموع حجم ظرفیت پرونده های بادی وزارت نیرو را به 6394.83 مگاوات رسانده است.


ثبت نظر

ارسال