رئیس دانشگاه الزهرا:

توانایی تامین انرژی خورشیدی کشورهای منطقه را داریم

پنجره ایرانیان: رئیس دانشگاه الزهرا گفت: سه دانشکده این دانشگاه توانایی پوشش و تامین کشورهای منطقه را در انرژی خورشیدی دارند.
  • چهارشنبه 21 بهمن 1394 ساعت 9:42

به گزارش خبرنگار مهر، انسیه خزعلی امروز در مراسم افتتاح نیروگاه فتوولتائیک خورشیدی با ظرفیت ۲۰ کیلووات، عنوان کرد: تعداد دانشگاه‌های استفاده‌کننده از انرژی خورشیدی اندک هستند و امیدواریم که با پشتیبانی علمی خوب از این طرح‌ها بتوانیم این برنامه‌ را در همه دانشگاه‌ها و پارک‌ها فعال کنیم.

وی افزود: همچنین ضروری است که از ظرفیت‌ها و حمایت‌های مرکز توزیع برق استان تهران در اجرایی شدن چنین طرح‌هایی استفاده کنیم، زیرا راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی نیاز به هزینه دارند ولی مقرون به صرفه هستند.

رئیس دانشگاه الزهرا گفت: ضروری است که کار فرهنگی وسیعی در این راستا صورت گیرد تا اقدامات پژوهشی در دانشگاه‌ها به نتیجه مطلوب برسد.

خزعلی با بیان اینکه امیدواریم که با تولیدات داخلی، نیروگاه‌های خورشیدی را راه‌اندازی کنیم، گفت: انشاءالله بعد از تحریم‌ها، تولید داخل با مشکل روبرو نشود.

به گفته وی، زمانی که می‌خواهیم از انرژی‌های سالم بهره ببریم، باید برنامه‌ریزی‌های خاصی برای آن داشته باشیم.

رئیس دانشگاه الزهرا با بیان اینکه حداقل سه دانشکده این دانشگاه می‌توانند در زمینه راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی فعال باشند، گفت: اگر زمینه حمایت‌ها در دانشگاه ما فراهم شود، می‌توانیم کشورهای منطقه را از این فناوری بهره‌مند سازیم.

به گفته وی، دانشگاه‌های عراق و افغانستان که از کشورهای منطقه به شمار می‌روند، خواستار انعقاد تفاهمنامه‌ها با این دانشگاه‌ها و انجام کارهای علمی به صورت مشترک هستند. امیدواریم با همتی که در دانشگاه وجود دارد، شاهد موفقیت‌های بیشتری باشیم.

خزعلی تاکید کرد: اکنون دانشگاه الزهرا جزو رتبه‌های اول در منطقه است اما قصد داریم طبق چشم‌انداز بیست‌ساله کشور، رتبه برتر را کسب کنیم.


ثبت نظر

ارسال