یک عضو کمیسیون انرژی مجلس:

خسارت بی‌تفاوتی نسبت به انرژی‌های نو، جبران‌ناپذیر است

پنجره ایرانیان: اگرچه کشور ما به لحاظ تکنولوژی و اعتبار جهت اجرای طرح‌های مربوط به انرژی‌های نو در شرایط خوبی قرار ندارد اما بی تفاوتی به این قضیه خسارت جبران ناپذیری را به کشور تحمیل می‌کند.
  • یکشنبه 6 دی 1394 ساعت 9:32

به گزارش ایلنا، امیرعباس سلطانی نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی درباره جایگاه انرژی‌های نو در تدوین برنامه ششم گفت: البته هنوز برنامه ششم نهایی نشده ولی تا این مرحله هنوز در این برنامه گنجانده نشده است.

وی با اشاره به اینکه دنیا در حال حرکت به سمت انرژی پاک است، افزود: اکنون آمریکا حدود ۱۵ درصد انرژی خود را از انرژی‌های نو تامین می‌کند و ما نیز اگر می‌خواهیم زیرساخت‌ها را به درستی تدوین کرده و توسعه پیدا کنیم باید به سمت انرژی پاک بروم.

سلطانی با اشاره به اینکه کشور ما اکنون در شرایط خوبی به لحاظ اعتبار و تکنولوژی قرار ندارد، تصریح کرد: در حالی که ما در زمینه انرژی خورشیدی و باد غنی هستیم و ۳۶۵ روز در کشور آفتاب داریم چند ماه از سال انرژی باد وجود دارد اگر تکنولوژی و اعتبار لازم را در دست داشته باشیم کشوری هستیم که می‌توانیم به راحتی و بهتر از کشورهای اروپایی از انرژی پاک استفاده کنیم.

 وی با تاکید بر اینکه نباید نسبت به قضیه انرژی‌های نو در کشور بی‌تفاوت باشیم، خاطرنشان کرد: بحث انرژی‌های نو در برنامه ششم مثل برنامه بودجه نیست که اگر در یک سال لحاظ نشود در سال آینده بتوان جبران کرد چرا که برنامه ششم درازمدت است و باید در اولویت اصلی دولت قرار گیرد.


ثبت نظر

ارسال