تولید سالانه 500 تا 1000 مگاوات برق از انرژی‏ های نو

پنجره ایرانیان: مدیر عامل شرکت توانیر با اشاره به اهتمام ویژه دولت تدبیر و امید و وزارت نیرو به تولید برق از انرژی‏ های تجدیدپذیر، گفت: در برنامه ششم توسعه تولید سالانه ٥٠٠ تا ١٠٠٠ مگاوات برق از محل انرژی‏ های تجدیدپذیر پیش‏ بینی شده است.
  • یکشنبه 29 آذر 1394 ساعت 10:23

به گزارش روابط عمومی سازمان انرژی های نو ایران (سانا)، وی که در مراسم افتتاحیه کنفرانس بین ‏المللی فناوری و مدیریت انرژی سخن می‏ گفت، افزود: وزارت نیرو از سرمایه ‏گذاری بخش خصوصی در این عرصه حمایت کرده و برق تولیدی از این محل را به صورت تضمینی ٢٠ ساله از تولیدکنندگان خریداری می‏ کند.

مهندس کردی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از اهداف وزارت نیرو تولید ٥ درصد برق کشور از منابع تجدیدپذیر تا سال ١٤٠٠ می ‏باشد و با عنایت به اینکه تا سال یاد شده پیش ‏بینی می ‏شود برق تولیدی کشور حدود ١٠٠ هزار مگاوات باشد، بنابراین حداقل ٥٠٠٠ مگاوات برق تولیدی از محل انرژی‏ های نو خواهد بود که این هدف کاملا دست یافتنی می ‏باشد.

مدیر عامل سازمان انرژی‏ های نو ایران نیز با اشاره به مزایای توسعه استفاده از انرژی‏ های نو که اهم آنها توسعه اقتصادی، اشتغال، امنیت انرژی، حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی آن می ‏باشد، گفت: در تمام دنیا اقبال زیادی برای استفاده حداکثری از انرژی‏ های نو وجود دارد و این اقبال عمومی در کشورهای در حال توسعه بیشتر به چشم می‏ آید.

دکتر صادق ‏زاده با اشاره به کنفرانس اخیر پاریس افزود: ١٩٦ کشور از جمله ایران در طی ماه جاری متعهد گردیدند تا در جهت جلوگیری از انتشار آلاینده ‏های زیست محیطی گام بردارند. در این میان دولت ایران به‏ صورت داوطلبانه تعهد کرد نسبت به کاهش بین ٤ تا ١٢ درصدی این آلاینده ها اقدام کند. این تعهد به معنی احداث حداقل ٧٥٠٠ مگاوات نیروگاه برق از منابع تجدیدپذیر طی ٥ سال آینده می ‏باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‏ های خود با اشاره به اهمیت پرداختن به انرژی ‏های نو، افزود: در سیاست‏ های ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه ششم، در رابطه با صنعت برق تنها یک بند به چشم می‏ خورد و آن نیز در خصوص افزایش سهم انرژی‏ های تجدیدپذیر و نوین و نیروگاه ‏های تولید پراکنده و مقیاس کوچک می ‏باشدکه نشان از اهمیت توسعه هر چه بیشتر استفاده از انرژی‏ های نو دارد.

لازم به ذکر است کنفرانس بین ‏المللی فناوری و مدیریت انرژی طی روزهای ٢٤ و٢٥ آذرماه در مرکز همایش‏ های بین ‏المللی پژوهشگاه صنعت نفت برگزار گردید.


ثبت نظر

ارسال