پیشنهاد نمایشگاهی به اعضای سازمان نظام‌مهندسی ساختمان 

پنجره‌ایرانیان؛ مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ج.ا.ایران به اعضای سازمان نظام‌مهندسی پیشنهاد کرد علاوه بر نمایشگاه سالانه صنعت ساختمان، متولی برگزاری نمایشگاه خدمات فنی و مهندسی دیگری با اهداف صرف صادراتی باشند.
  • دوشنبه 30 اردیبهشت 1398 ساعت 10:16

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت سهامی نمایشگاه‌ها، بهمن حسین‌زاده در ملاقات با اعضای سازمان نظام‌مهندسی ساختمان کشور با عنوان این مطلب که سالانه بیش از ۵۰۰ تا ۶۰۰ رویداد نمایشگاهی در ایران برگزار می‌شود، گفت: البته برگزاری این نمایشگاه‌ها زمانی مفید و میسر است که ما را در دستیابی به اهداف از پیش تعیین‌شده‌مان یاری برساند.

وی ادامه داد: ازجمله اهداف ما از برپایی نمایشگاه‌های داخلی نمایش توانمندی‌های تجار کشورمان در حوزه‌های مختلف صنعتی و اقتصادی است. ما در رابطه با حضور در رویدادهای نمایشگاهی خارجی نیز به دنبال ارزیابی بازارهای کشورهای هدف برای صادرات کالاهایمان هستیم.

حسین‌زاده با اشاره به امضای پروتکل‌های خاص میان شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و کشورهای مختلف برای حضور در رویدادهای نمایشگاهی این کشورها، اظهار کرد: تهاتر فضای نمایشگاهی یکی از مواردی است که ما در این پروتکل‌ها به آن‌ها می‌پردازیم و این آمادگی را داریم که در ازای برخورداری از فضای نمایشگاهی مناسب در کشورهای دیگر، فضایی را به تجار و بازرگانان این کشورها در زمان برگزاری رویدادهای نمایشگاهی ایران اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه موارد گفته‌شده نکات مهمی است که تمامی شرکت‌های ایرانی ازجمله شرکت‌های فعال در حوزه راه و ساختمان باید به آن‌ها توجه داشته باشند، اظهار کرد: خوشبختانه سازمان نظام‌مهندسی به‌عنوان یکی از متولیان حوزه مهندسی ساختمان کشور از سیستم آموزشی مناسبی برخوردار است و قطعا اعضای آن نیز واقف به موارد و موضوعات فوق هستند.

وی در ادامه به اعضای سازمان نظام‌مهندسی پیشنهاد کرد تا تلاش کنند نمایشگاه خدمات فنی و مهندسی دیگری را با اهداف صرف صادراتی برگزار کنند.

وی افزود: ما می‌توانیم هم‌زمان با برگزاری این نمایشگاه، میزبان هیئت‌های تجاری کشورهای مختلف در فضای نمایشگاهی هم باشیم.

وی همچنین با اشاره به حضور پرقدرت ایران در نمایشگاه‌های عراق اظهار کرد: ما با برخی از کشورها پروتکلی را برای ارائه خدمات نمایشگاهی مناسب و در قالب فضای تهاتری به امضا رسانده‌ایم و عراق یکی از این کشورها است که در صورت خواست سازمان نظام‌مهندسی می‌توانیم فضای موردنیاز را در اختیار مهندسان و شرکت‌های ساختمانی ایرانی نیز قرار دهیم.

در این دیدار تنی چند از اعضای سازمان نظام‌مهندسی ساختمان کشور نیز به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

بهنام عابدی، مدیر اجرایی دبیرخانه توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان با بیان اینکه ما در نیمه نخست سال ۹۷ بالغ‌بر ۵۰۰ میلیون دلار صادرات خدمات فنی و مهندسی داشته‌ایم، افزود: متاسفانه ما در این سال نتوانستیم به اهداف از پیش تعیین‌شده خود دست پیدا کنیم. این در حالی است که در سال ۹۰ این میزان بالغ‌بر ۵ میلیون دلار بود.

وی ادامه داد: پتانسیل بسیار خوبی در ایران وجود دارد که صادرات سالانه خدمات فنی و مهندسی خود را تا ۲۰ میلیارد دلار ارتقا دهد؛ اگر ما بتوانیم توجه ویژه‌ای به شرکت‌های کوچک و متوسط داشته باشیم، می‌توانیم در این حوزه قدم‌های مناسبی برداریم.

مدیر اجرایی دبیرخانه توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان با اشاره به نهادسازی این سازمان برای حضور در کشورهای مختلف جهان، گفت: ما در سازمان نظام‌مهندسی نهادسازی مناسبی برای تحقق اهداف خود داشته‌ایم و با مهندسان کشورهای عراق، عمان، مالزی و تعداد دیگری از کشورهای جهان نیز جلساتی را برگزار کرده‌ایم؛ بر آن هستیم اگر پروانه نظام‌مهندسی را یکی از مهندسان ما امضا می‌کند حتی در کشوری مانند برمه نیز موردپذیرش باشد.

 


ثبت نظر

ارسال