جهش قیمت مسکن در برخی مناطق تهران + نمودار

پنجره‌ایرانیان؛ در اسفندماه ۱۳۹۶ بالاترین رشد متوسط قیمت مسکن شهر تهران در منطقه ۵ با ۴۱ درصد افزایش نسبت به ماه مشابه سال قبل به ثبت رسیده است.
  • پنجشنبه 16 فروردین 1397 ساعت 11:12

به گزارش ایسنا، آمارها نشان می‌دهد در مناطق ۵، ۲، ۴ و ۱ شهر تهران که معمولا بیشترین معاملات مسکن در آنجا صورت می‌گیرد بالاترین رشد قیمت مسکن نیز به ثبت رسیده است. در منطقه ۵ که در اسفندماه امسال ۱۳.۳ درصد از کل معاملات شهر تهران را به خود اختصاص داد شاهد رشد ۴۰.۹ درصدی معاملات بوده‌ایم. میانگین قیمت این منطقه هم‌اکنون متری ۷ میلیون تومان است.

در منطقه ۲ نیز ۹.۹ درصد از کل خریدوفروش مسکن انجام‌شده و قیمت‌ها نیز حدود ۳۵ درصد رشد کرده است. متوسط قیمت مسکن در این منطقه هم‌اکنون ۹.۲ میلیون تومان در هر مترمربع است.

در منطقه ۴ به ترتیب شاهد افزایش ۹.۹ درصدی معاملات و ۲۴ درصدی قیمت بوده‌ایم. متوسط قیمت مسکن در منطقه ۴ هم‌اکنون متری ۶.۱ میلیون تومان است.

همچنین در اسفندماه گذشته ۷.۲ درصد کل معاملات در منطقه ۱ انجام شده است. این منطقه هم‌اکنون بالاترین میانگین قیمت مسکن شهر تهران را با متری ۱۲.۳ میلیون تومان به خود اختصاص داده است. متوسط رشد قیمت در منطقه ۱ نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲۵ درصد بوده است.

 


ثبت نظر

ارسال