امسال ۳۰ هزار میلیارد تومان وام به تولیدکنندگان پرداخت می‌شود

پنجره‌ایرانیان؛ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل منابع داخلی بانک‌ها به واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی کشور تزریق می‌شود.
  • شنبه 6 آبان 1396 ساعت 12:7

علی یزدانی با اشاره به برنامه‌های دولت برای کمک به رونق تولید در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، به ایسنا گفت: ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات از منابع داخلی بانک‌ها برای این منظور در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: این تسهیلات در سه بخش کمک به واحدهای راکد و نیمه راکد، واحدهای نیازمند نوسازی و طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد است.

به گفته این مسئول قرار است از محل این تسهیلات ۵۰۰۰ واحد نوسازی شوند، ۶۰۰۰ طرح نیمه‌تمام به بهره‌برداری برسد و ۱۰ هزار بنگاه تولیدی که راکد یا نیمه فعال هستند، حمایت شوند.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با بیان اینکه یکی از عوامل رکود بسیاری از واحدها کیفی نبودن محصولات است، تاکید کرد: این امر ناشی از فرسودگی و قدیمی بودن تجهیزات واحدها است. به همین دلیل امسال نوسازی واحدها در دستور کار قرار گرفت و تاکنون ۳۱۱۵ واحد صنعتی و ۲۱۲ واحد معدنی در این خصوص ثبت‌نام کرده‌اند.

وی تعداد واحدهای ثبت‌نام‌شده در سامانه بهین‌یاب را نیز تاکنون ۳۱ هزار و ۸۲۵ مورد عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۴۹۵۱ مورد برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها رفته است.


ثبت نظر

ارسال