۴.۱ میلیارد دلار تقاضای سرمایه گذاری خارجی برای نیروگاه‌های تجدیدپذیر

پنجره ایرانیان؛ رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) از بهره‌برداری ۱۰۰ مگاوات نیروگاه بادی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: امروزه ۴.۱ میلیارد دلار تقاضای سرمایه گذاری خارجی برای احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر داریم که حدود ۴۰۰ میلیون دلار آن وارد، نصب و به بهره ‏برداری رسیده است.
  • سه شنبه 2 آبان 1396 ساعت 17:1

به گزارش ایسنا، سید محمد صادق‌زاده امروز در آئین برگزاری پنجمین کنفرانس انرژی بادی ایران اظهار کرد: از این میزان سرمایه گذاری حدود ۱.۵ میلیارد دلار آن نیز وارد شده و یا در حال وارد شدن و احداث نیروگاه است که بخشی از آن تا پایان سال و مابقی در سال‌های آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی همچنین با بیان اینکه این‌ها سرمایه‌های خارجی معطل بوده‌اند افزود: انرژی تجدیدپذیر این توانمندی را دارد که همه منابع معطل را از خارج از کشور جذب کرده و به فعالیت انرژی‏ زا تبدیل کند.

صادق‏ زاده با بیان این مطلب که در سال‌های گذشته نفت و گاز محور اصلی انرژی کشور و انرژی‌های تجدیدپذیر به عنوان مکمل مد نظر قرار داشتند، افزود: امروزه حداقل ۱۰ کشور جهان رسما اعلام کرده‌اند تا سال ۲۰۵۰ مصمم هستند ۱۰۰ درصد انرژی‌های مورد نیاز خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کنند و وقت آن رسیده که ما نیز در این زمینه جدی‌تر عمل کنیم.

وی با بیان آنکه این منبع انرژی کاملا اقتصادی است و از نظر هزینه با هیچ منبع انرژی فسیلی قابل رقابت نیست افزود: در ایران انرژی تجدیدپذیر نه به ‏عنوان انرژی جانبی بلکه باید محور انرژی باشد و به سمت تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر در زمینه نفت و گاز گام برداریم.


ثبت نظر

ارسال