برق تولیدی نخستین نیروگاه خورشیدی خانگی در سنندج وارد مدار شد

پنجره ایرانیان؛ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: برق تولیدی اولین نیروگاه خورشیدی با سرمایه‏ گذاری یک مشترک خانگی با ظرفیت تولید ۵ کیلو وات اخیرا وارد مدار شده است.
  • شنبه 15 مهر 1396 ساعت 15:9

محمد مصطفی نجفیان با اشاره به واردمدارشدن برق تولیدی نخستین نیروگاه خورشیدی با سرمایه‏ گذاری یک مشترک خانگی درسنندج به خبرنگارمهر گفت: این نیروگاه به منظور در آمدزایی از سوی یک مشترک خانگی و با سرمایه ‏گذاری ۲۵ میلیون تومانی راه ‏اندازی شده است.

وی عنوان کرد: براساس قرارداد منعقد شده مقرر است برق تولیدی به صورت تضمینی به مدت ۲۰ سال به قیمت هر کیلووات ساعت ۸۰۰ تومان (به اضافه ضریب تورم سالانه) از سوی وزارت نیرو خریداری شود.

وی اظهارداشت: محاسبات انجام شده نشان می ‏دهد که این نیروگاه هم اکنون با احتساب تولید روزی ۵ ساعت برق, ماهی ۶۰۰ هزار تومان در آمدزایی دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان زمان بازگشت سرمایه را ۳.۵ تا ۴.۵ سال  ذکر کرد و افزود: بعد از آن کل در آمد به صورت سود خالص به سرمایه ‏گذار تعلق می‏ گیرد.

نجفیان با اشاره به اینکه انرژی‏ های خورشیدی و بادی یکی از زمینه ‏های جدید و مطمئن در سرمایه‏ گذاری است، بیان کرد: سرمایه ‏گذاری در حوزه انرژی‏ های خورشیدی و بادی با سرمایه ‏گذاری مناسب و ریسک پایین، درآمدزایی مناسبی برای سرمایه‏ گذار دارد.


ثبت نظر

ارسال