همدان در زمینه ایجاد نیروگاه خورشیدی از ظرفیت مناسبی برخوردار است

پنجره ایرانیان؛ به گفته فرماندار بهار، استان همدان در زمینه ایجاد نیروگاه خورشیدی از ظرفیت‏ های مناسبی برخوردار است.
  • شنبه 15 مهر 1396 ساعت 22:58

به گزارش خبرنگار مهر، محسن مرادی پناه در جلسه هماهنگی جذب سرمایه‏ گذار در شهر بهار که در خصوص ایجاد نیروگاه ۷ مگاواتی خورشیدی در شهرداری بهار برگزار شد، بابیان اینکه حضور سرمایه ‏گذاران خارجی در ایران یکی از برکات امضای تفاهم‌نامه هسته‏ ای است، گفت: شهرستان بهار از سرمایه‏ گذار خارجی استقبال می‏ کند.

مرادی پناه افزود: استان همدان درزمینهٔ ایجاد نیروگاه خورشیدی از ظرفیت‏ های مناسبی برخوردار است چراکه روزهای بسیاری از سال دارای هوای آفتابی است و سرمایه‏ گذاران می ‏توانند از این ظرفیت برای سرمایه‏ گذاری استفاده کنند.

وی ادامه داد: دولت نیز به احداث نیروگاه خورشیدی توجه زیادی دارد و باید از تمام ظرفیت‏ ها در این زمینه استفاده کرد. مرادی پناه اضافه کرد: جذب سرمایه‏ گذار باید در اولویت برنامه‏ های شهرداری قرار گیرد چراکه شهرداری برای اجرای پروژه‏ های گوناگون نیازمند مشارکت است.

فرماندار بهار گفت: شهر بهار دروازه ورودی همدان از سمت غرب است و به دلیل نزدیکی به مرکز استان ایجاد زمینه حضور سرمایه‏ گذاران در این شهرستان ضروری است.

محسن مرادی پناه اضافه کرد: امروز همدلی در استان حاکم شده و مسئولان درصدد حل مشکلات مردم هستند و سرمایه‏ گذاران باید از ظرفیت و پتانسیل موجود در استان به‌ویژه شهر بهار که نزدیک مرکز استان است استفاده کنند.

وی بابیان اینکه تمام امور زیر بنایی در این شهر فراهم است و باید مسئولان استان و سرمایه‏ گذاران به شهر بهار توجه ویژه‏ای داشته باشند، گفت: قرار گرفتن این شهر در بزرگراه کربلا از دیگر مزیت‏ های شهر بهار است و باید پروژه‏ هایی را در شهر بهار در نظر بگیریم که جوابگوی نیاز مرکز استان نیز باشد.

وی ادامه داد: احداث نیروگاه نیاز به ۱۰ هکتار زمین دارد که باید شهرداری و شورای اسلامی در این زمینه با کمک خیرین زمین را در اختیار سرمایه‏ گذار قرار دهند.


ثبت نظر

ارسال