20 هزار واحد صنعتی درخواست دریافت تسهیلات دارند

پنجره‌ایرانیان؛ معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: تاکنون 20 هزار واحد صنعتی و تولیدی درخواست خود برای دریافت تسهیلات رونق تولید و نوسازی و بازسازی را در سامانه بهین‌یاب، ثبت کرده‌اند.
  • شنبه 4 شهریور 1396 ساعت 14:6

به گزارش ایسنا، فرشاد مقیمی در حاشیه افتتاح یک واحد صنعتی در شیراز که به مناسبت هفته دولت انجام شد، گفت: در دومین سال از اجرای طرح رونق تولید، امسال بیش از 30 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

او اضافه کرد: از این میزان 20 هزار میلیارد تومان برای بهره‌برداری از واحدهای راکد و واحدهای با پیشرفت بالای 60 درصد و 10 هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی است.

مقیمی همچنین با بیان اینکه در هفته دولت 263 طرح صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: بهره‌برداری از این تعداد واحد صنعتی زمینه اشتغال بیش از 5800 نفر را به شکل مستقیم فراهم می‌کند.

او با تصریح اینکه برای صادرات کالاهای ایرانی تفاهم‌نامه‌ای میان گمرک ایران و وزارت امور اقتصادی منعقد شده است، گفت: کل فروش محصولات صنایع کوچک سال گذشته در کشور 1.8 میلیارد دلار بوده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران یادآور شد: بر اساس هدف‌گذاری انجام‌شده در وزارت صنعت، معدن و تجارت، برنامه‌ریزی برای افزایش صادرات غیرنفتی به میزان 2 میلیارد دلار به سازمان صنایع کوچک محول شده است.


ثبت نظر

ارسال