در راستای طرح رونق تولید صورت گرفت:

افزایش دو برابری تسهیلات واحدهای تولیدی و صنعتی

پنجره‌ایرانیان؛ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از افزایش دو برابری تسهیلات اعطایی به واحدهای تولیدی و صنعتی در راستای طرح رونق تولید خبر داد.
  • یکشنبه 8 مرداد 1396 ساعت 17:34

به گزارش شاتا، علی یزدانی در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن در استان فارس با اشاره به آغاز مجدد نام‌نویسی واحدهای صنعتی و تولیدی در سامانه بهین یاب، از نام‌نویسی بیش از ۴ هزار و ۹۰۰ متقاضی دریافت تسهیلات طرح رونق تولید و نیز متقاضیان دریافت تسهیلات نوسازی واحدهای صنعتی خبر داد.

یزدانی افزود: بر اساس تدابیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، امسال بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای فعال‌سازی ۱۰ هزار واحد راکد و زیر ظرفیت، نوسازی ۱۰ هزار واحد تولیدی، رونق ۲ هزار واحد معدنی و فعال‌سازی ۶ هزار طرح صنعتی بالای ۶۰ درصد پیشرفت، اختصاص می‌یابد.

وی افزود: علاوه بر این تسهیلات، بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان نیز برای تامین نقدینگی حدود ۱۰۰ هزار واحد صنفی در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه اصلاح قانون مالیات بر ارزش‌افزوده باهدف اخذ مالیات از خریدار محصولات ونیز کاهش سود تسهیلات بانکی برای فعالان صنعتی را از مهم‌ترین تدابیری بیان کرد که امسال در دستور کار دولت قرار دارد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه با اشاره به مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی درزمینه انجام فقط یک‌مرتبه حسابرسی تامین اجتماعی برای دوره‌ای یک‌ساله گفت: انجام حسابرسی مرتبط با سال‌های قبل، خلاف مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی است.

یزدانی همچنین از وجود ۴۷ طرح صنعتی در مرحله ساخت‌وساز در کشور خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۲ هزار طرح دارای پیشرفت بیش از ۵۱ درصد است که با بهره‌برداری از آن‌ها ۴۸۰ هزار شغل ایجاد می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به صدور پروانه بهره‌برداری برای بیش از ۸۴ هزار طرح صنعتی در کشور با رد برخی آمارهای غیر کارشناسی و غیر معتبر درزمینه تعداد واحدهای صنعتی و راکد گفت: کمتر از ۱۵ درصد واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها صنعتی تعطیل است که این تعطیلی‌ها مربوط به دولت‌های قبل نیز هست و مختص دولت یازدهم نیست.

 

 

 


ثبت نظر

ارسال