تقویت دانش و ارتقای خدمات، راه توسعه نظام‌مهندسی ساختمان

پنجره‌ایرانیان؛ دبیر کنفرانس ملی نقش مهندسی مکانیک در ساخت‌وساز شهری گفت: رشد و اعتلای نظام‌مهندسی ساختمان و بالا بردن کیفیت خدمات مهندسی با برگزاری کنفرانس‌ها و گردهمایی تخصصی و تبادل اطلاعات فراهم می‌شود.
  • یکشنبه 1 مرداد 1396 ساعت 13:22

به گزارش ایسنا، رامین کرمی، دبیر کنفرانس ملی نقش مهندسی مکانیک در ساخت‌وساز شهری در نشستی خبری با اشاره به اینکه رشد و اعتلای نظام‌مهندسی ساختمان، تقویت و توسعه فرهنگ و ارزش‌های اسلامی معماری و شهرسازی و بالا بردن کیفیت خدمات مهندسی است اظهار کرد: بنابراین ارتقای دانش فنی صاحبان حرفه و صنوف ساختمان در راستای طرح‌های توسعه و آبادانی با برگزاری کنفرانس‌ها و گردهمایی‌های تخصصی و تبادل اطلاعات در داخل کشور و سطح بین‌الملل حاصل می‌شود.

وی تصریح کرد: بنابراین جهت دستیابی به اهداف فوق کاهش مصرف انرژی، تکنولوژی‌های نوین، مصالح ساختمانی استاندارد در راستای منویات مقام معظم رهبری رقم خورد.

دبیر کنفرانس ملی نقش مهندسی مکانیک در ساخت‌وساز شهری، برگزاری بیش از ۵۰ جلسه طی ۱۰ ماه گذشته، همکاری بیش از ۲۰ شرکت تولیدی صنعتی پیشرو در صنعت تأسیسات، مشارکت بیش از ۳۰ وزارتخانه و سازمان از بخش دولتی و خصوصی، عقد تفاهم‌نامه‌های معتبر با ISI، SILivca و چند ژورنال و فدراسیون و اتاق بازرگانی، برگزاری بیش از ۲۰ کارگاه آموزشی و تخصصی و انتقال تجربه از صنعتگران و صاحبان تکنولوژی، ارائه بیش از ۳۰ مقاله از ۱۵۰ مقاله اصلی و برگزاری ۵۰ نشست تخصصی با دیگاه زیرساخت شهری، قوانین و مقررات ملی و توجه به موضوعات آینده‌پژوهی، بهینه‌سازی مصرف انرژی و بازچرخانی و مدیریت مصرف آب و سایر تکنولوژی‌های مدرن را ازجمله محورهای برگزارشده در کنفرانس برشمرد.

سازمان نظام‌مهندسی استان تهران نخستین کنفرانس ملی نقش مهندسی مکانیک در ساخت‌وساز شهری را باهدف افزایش بهره‌وری ساختمان و کاهش مصرف انرژی را در روزهای سوم و چهارم مردادماه در پژوهشگاه نیرو برگزار می‌کند.

عابدی ترکی، دبیر اجرایی نخستین کنفرانس ملی مهندسی مکانیک در ساخت‌وساز شهری نیز در نشست خبری امروز گفت: ما در کشور بیش از ۴۰۰ نفر عضو داریم که در سازمان نظام‌مهندسی کل کشور در ۷ رشته تخصص عمران، تأسیسات برق، نقشه‌برداری و ترافیک و شهرسازی به ارائه خدمات می‌پردازند.

وی تصریح کرد: یکی از رشته‌های مهم ساختمان بحث تأسیسات ساختمان است که این صنعت با آرامش و ایمنی و بهره‌وری آن را در جهت ارائه خدمات بهتر انجام می‌دهد.

ترکی ادامه داد: اهمیت صنعت تأسیسات درواقع با پیچیده شدن ساختمان روزبه‌روز مشخص می‌شود که ازجمله آن سیستم آب و فاضلاب و سیستم تهویه و سیستم هوشمند و آسانسور است. در همین راستا سازمان نظام‌مهندسی استان تهران این کنفرانس را به مدت دو روز (۳، ۴) مردادماه برگزار می‌کند.

ترکی تأکید کرد: هماهنگی لازم با کمیته شورای سیاست‌گذاری، کمیته اجرایی. علمی و صنعت انجام شده است. همچنین طراحی و راه‌اندازی سایت کنفرانس انجام‌شده به‌طوری‌که بیش از ۷۰۰ نفر از مهندسین این بخش ثبت‌نام کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این کنفرانس نمایشگاه توانمندی‌ها که نقش راهبری بازار را دارند برگزار خواهد شد همچنین کارگروه تخصصی برای ارتقای پایه برگزار می‌شود.


ثبت نظر

ارسال