ترمیم اقتصاد کشور در دولت یازدهم شبیه معجزه بود

پنجره‌ایرانیان:بازسازی وضعیت اقتصادی کشور آن‌هم در چهار سال و رساندن تورم از بیش از 40 درصد به حدود 8 درصد اقدامی شبیه معجزه بود و پیش‌بینی همه اقتصاددانان پیش‌ازاین دولت این بود که برای رساندن اقتصاد ایران به نقطه آغاز زمان زیادی باید صرف شود.
  • چهارشنبه 27 اردیبهشت 1396 ساعت 10:11

به گزارش ایسنا، حجت‌الله میرزایی که در نشست هم‌اندیشی فرهیختگان فرهنگی و اقتصادی با عنوان «پویش توسعه، اخلاق، مسئولیت‌پذیری» سخن می‌گفت، تصریح کرد: 350 نفر از اقتصاددانان در نامه‌ای نگرانی خود را از شعارهای برخی کاندیداهای انتخابات اعلام کردند و تأکید داشتند که امتداد دولت تدبیر و امید می‌تواند کشور را از فضایی که دولت قبل پدید آورده بود خارج کند و نکته جالب این است که هیچ‌کدام از این اقتصاددانان سهمی در دولت و مسئولیتی در آن نداشتند.

وی افزود: تداوم مسیر دولت تدبیر و امید نیاز امروز کشور است و ما پیش‌ازاین دولت شرایط پر ریسک و غیرقابل اعتمادی در اقتصاد تجربه کرده بودیم که امروز با تلاش‌های چهارساله دولت شاخصه‌های ریسک در اقتصاد کاهش‌یافته و در مقابل شاخصه‌های توسعه اقتصادی به‌طور چشمگیری رشد پیدا کرده است.

میرزایی تصریح کرد: کاهش تورم در شرایطی که در دولت قبل پدید آورده بود و در برخی اقلام ما شاهد تورم بالای 90 درصد بودیم یک اقدام معجزه‌آسا بود. همچنین اقدامات دولت قبل باعث شده بود انتظار خانه‌دار شدن برای دهک اول جامعه به 120 سال برسد و شاخص دسترسی به مسکن سقوط جدی پیدا کند و 7 درصد جامعه نیز به خاطر هزینه‌های فاجعه‌بار درمان به زیر خط فقر سقوط کند.

وی با اشاره به برنامه‌های آینده دولت برای اصلاح اقتصادی گفت: اصلاحات در حوزه درمان بسیاری از مشکلات مردم را مرتفع کرده و در ادامه با آسیب‌شناسی جدی از این موضوع اقدامات بهتری صورت خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: لزوم عدم بازگشت به گذشته و شرایطی که باعث افزایش 500 درصدی قیمت مسکن در 12 سال مسئولیت آقایان در شهر تهران شده ما را مجاب به ادامه دولت تدبیر و امید می‌کند و امروز ما شاهدیم در تهران میلیون‌ها مترمربع فضای تجاری خالی و مدیریت عامیانه و تفکر پدیدآورنده این فجایع به دنبال نقش‌آفرینی در عرصه ریاست‌جمهوری است.


ثبت نظر

ارسال