عباس آخوندی:

آنها که بابک زنجانی را آوردند امروز مدعی مبارزه با فسادند

پنجره ایرانیان: هزینه پل صدر از اراضی عباس‌آباد که قرار است به پارک ملی تبدیل شود تامین شد.
  • شنبه 23 اردیبهشت 1396 ساعت 12:16

به گزارش ایسنا، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: می‌دانم کار سختی برای تصمیم‌گیری و انتخاب کاندیدای موردنظر در پیش داریم. اما من به آگاهی و شعور ملت ایران، اعتماد دارم. از این‌رو این انتخابات را صحنه نبرد آگاهی و گمراهی نام‌گذاری می‌کنم.

وی افزود: عده‌ای آشکارا و با صراحت علاقه‌مند هستند که مردم را گمراه کنند و باوجود کارنامه نامناسب دولت قبل، می‌خواهند بر طبل باطل بکوبند. اما شما ملت می‌توانید پرچم مبارزه با فشار را در دست بگیرید.

عضو کابینه دولت یازدهم خطاب به یک کاندیدای ریاست‌جمهوری تصریح کرد: شما در جریانات دولت قبل، همراه آنها بودید. زیرا تمام مدیران دولت دهم در ستاد انتخاباتی شما، حضور دارند؛ همان‌هایی که نفت کشور را سوار کشتی کرده و به‌صورت آزاد در دریا می‌فروختند. شما چطور می‌توانید ادعا کنید که نفت صیانتی بفروشید. مگر بابک زنجانی و امثال وی از کجا ارتزاق می‌کردند؟

آخوندی در ادامه بیان داشت: چگونه می‌توانید از مبارزه با فساد صحبت کنید درحالی‌که متحدان شما در دولت قبل، زمینی که در شهرک غرب را که فقط مجوز ساخت ۳ طبقه داشت را با مجوزی که در دولت قبل صادر شد، ۳۵ طبقه ساختند. با این وضعیت، آن وقت، شما دم از مبارزه با فساد می‌زنید. آیا می‌توان این‌طور به شعور مردم ایران توهین کرد؟

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: کسی که تمام دوره احمدی‌نژاد، وی را همراهی می‌کرده می‌خواهد طرفدار مستضعفان باشد، آیا می‌خواهد با طرفداری از مستضعفان پول آن قشر مظلوم را به امثال امیر منصور آریاها واگذار کند؟

وی افزود: ۳ میلیارد دلار منابع دولتی در دولت قبل به اجنبی‌ها داده شد، آیا فکر کردید با قیافه حق به‌جانب، مردم صحبت‌های شما را باور می‌کنند؟

وی با بیان اینکه، این نوع انتخابات را باید در تاریخ به یاد داشت، گفت: برخی پوستین وارونه می‌پوشند و فکر می‌کنند می‌توانند از ناآگاهی مردم سوءاستفاده کنند.

آخوندی ابراز کرد: معادل ۱۰۰ میلیارد دلار تحت عنوان تهاتر در دولت قبل به خصولتی‌ها داده شد. بعد می‌گویند که می‌خواهند خصوصی‌سازی کنند. اما الآن آقایان جرات می‌کنند از خصوصی‌سازی و تولید ملی صحبت کنند. آیا مردم ایران که افرادی تحصیل‌کرده و دارای دسترسی به شبکه‌های اینترنتی هستند، فکر کردید متوجه نمی‌شوند که شما پوستین وارونه بر تن کرده‌اید؟

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: یادتان هست شما گدایی می‌کردید که از دولت یک بشکه نفت بخرند. وی در ادامه به هزینه ساخت پل صدر، در تهران اشاره کرد و گفت: پل صدر، چقدر هزینه برداشته است؟ به هیچکس اجازه داده نشده تا هزینه واقعی آن را بداند. اما به‌طور حتم، بیش از یک میلیارد دلار برای ساخت آن هزینه شده است.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید خطاب به شهروندان منطقه یک تهران بیان کرد: این پل چقدر به تسهیل حمل و نقل شما کمک می‌کند؟ اگر این یک میلیارد دلار در ساخت مترو هزینه می‌شد بهتر نبود؟

وی افزود: هزینه ساخت پل صدر، از اراضی عباس‌آباد که قرار است به پارک ملی ایران تبدیل شود تامین شده است.

صدور بیش از ۲ هزار پروانه خلاف در منطقه یک تهران

آخوندی یادآور شد: بیش از ۲ هزار پروانه خلاف در منطقه یک تهران صادر شده است بعد می‌گویند که می‌خواهند با ۴ درصدی‌ها مبارزه کنند. این منطقه که باغستان تهران بوده، هم اکنون از آن چه باقی مانده است؟

 وی تصریح کرد: نتیجه کار شهرفروشی ایجاد ۲ میلیون و ۵۸۷ هزار خانه خالی در ایران است که صحت آن را می‌توان در سایت مرکز آمار ایران و گزارش بهمن‌ماه سال ۹۵، جستجو کرد.

وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: مردم خانه ندارند، آقایان خانه‌ها را برای سوداگری ساخته‌اند و بعد ادعا می‌کنند که می‌خواهند مساله مسکن را حل کنند. آیا می‌خواهید مشکل مردم را حل کنید یا مشکل رفقایتان را؟

 


ثبت نظر

ارسال