توربین چند محوره وستاس وارد فاز دوم آزمایش شد

پنجره ایرانیان: اولین فاز تست توربین چند محوره شرکت وستاس بسیار رضایت‌بخش بوده است. هم‌اکنون توربین چند‌ محوره وستاس دانشی جدید برای تست‌های بیشتر در آینده است.
  • شنبه 6 آذر 1395 ساعت 9:11

به گزارش انرژی‌هاب، اولین نمونه این توربین در آوریل سال گذشته نصب شد و در سپتامبر وارد فاز جدیدی از تست شد. این توربین در منطقه تست ریسو در دانمارک نصب‌شده است.

اریک میراندا از واحد تحقیق و توسعه شرکت وستاس می‌گوید که هدف تست دوم بیشتر یافتن مزایای توربین چند محوره است. ما مدل‌های زیادی را شبیه‌‏سازی کرده‌ایم. حالا نوبت آن است تا ببینیم آیا توربین واقعی انتظارات ما را برآورده خواهد کرد یا نه؟ ما به دنبال یک تست زنده همه ‌جانبه هستیم تا ببینیم که پره‌ها بر روی هر محور چه رفتاری دارند و چه واکنشی بر روی‌هم می‌گذارند. این تستی است که بیان می‌کند آیا این محور‌ها بر روی‌هم تاثیر منفی یا مثبتی خواهند داشت یا نه؟ برای مثال اثرات اغتشاش جریان بر روی‌هم چه مقدار خواهد بود.

در فاز دوم تست تاثیر سرعت و شتاب‌های مختلف را بر روی محور‌ها می‌بینیم و الگوی ارتعاشی آن‌ها را محاسبه خواهیم کرد. این قسمت بسیار برای امنیت سازه مهم است.

 در فاز اول تست همه نمایش و کارکرد تحت اجرای اپراتور بود درحالی‌که در فاز دوم تست سیستم کنترل، امنیت و تست‌های مکانیکی اولیه انجام خواهد شد. و تا به رفع انتظارات انجام خواهد شد.

با توجه به فاز اول تست که رضایت‌بخش بوده است و با توجه به بازخورد دریافتی از مقامات استاندارد و کنترل کیفی، نمونه ساخته‌شده آماده اجراشدن تحت شرایطی بدون اپراتور انسانی است.

جورج ماگالهایس، سرپرست واحد نوآوری وستاس می‌گوید که فاز دوم تست بیشترین دانش را به ما افزوده خواهد کرد. این تست به ما خواهد آموخت که آیا می‌شود این توربین به تولید تجاری برسد یا نه: اگرچه ممکن است نتایج خوب نباشد و ما مجبور باشیم که این ایده را کنار بگذاریم. اما در هر حالتی ما دانش بسیار زیادی را به دست خواهیم آورد که برای هل دادن دانش انرژی بادی به جلو بوده است. این دانش کمک شایانی در پیشبرد اهداف انرژی بادی در اروپا دارد.


ثبت نظر

ارسال