معاون عمران بنیاد مسکن اعلام کرد:

اجرای طرح بهسازی محیطی در ۳۵۰۰ روستا در سال جاری

پنجره ایرانیان: معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت که امسال در ۳۵۰۰ روستا طرح بهسازی محیطی اجرا و در ۲ هزار روستا نیز طرح هادی اجرا یا بازنگری خواهد شد.
  • شنبه 6 آذر 1395 ساعت 9:6

به گزارش ایسنا، محمدرضا شاملو پنجشنبه ۲۷ آبان در بازدید از روستاهای فارس اجرای طرح هادی را نیازمند سالانه ۲۵ میلیارد ریال اعتبار اعلام و اضافه کرد: ۳۷ هزار روستا که ۹۷ درصد روستاهای کشور را شامل می‌شود، دارای طرح هادی است.

او طرح هادی را سند توسعه روستاها عنوان و اضافه کرد: تاکنون در ۱۵ هزار روستا طرح هادی اجرایی شده یا مراحل اجرایی را طی می‌کند.

این مقام مسئول بابیان اینکه سه میلیون واحد مسکونی روستایی با همکاری روستاییان و سازمان ثبت‌اسناد سنددار شده است، ‌گفت: دولت تدابیری برای ایمن‌سازی واحدهای مسکونی روستایی اندیشیده که بهسازی و مقاوم‌سازی منازل مناطق روستایی نیز جزو همین تدابیر است.

او اضافه کرد: در یک سال اخیر ۲۲۸۰ کیلومتر از شبکه معابر روستایی در وسعت ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع آسفالت و بهسازی شده است و امسال هم قیر رایگاه به پروژه‌های آسفالت معابر روستایی اختصاص می‌یابد.

شاملو بابیان اینکه دولت برای مقاوم‌سازی و بهسازی منازل در مناطق روستایی حمایت‌های فراوانی انجام و تسهیلاتی به این بخش اختصاص داده است، گفت:  بر اساس برنامه‌ریزی‌ها مقاوم‌سازی و بهسازی ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی را امسال در دستور کارداریم.

وی بابیان اینکه ۴۷۰ روستا در کارگروه ملی به‌عنوان روستای هدف گردشگری شناسایی‌شده که ۲۴۰ روستا دارای بافت باارزش فرهنگی و میراثی است، گفت: در ۸۵ روستا طرح‌های حفظ بافت فرهنگی و تاریخی طراحی و در ۶۰ روستا اجرایی شده است.


ثبت نظر

ارسال