طراحی اقامتگاهی کم‌‏نظیر در میان جنگل‏‌های تایلند

پنجره ایرانیان: یک گروه معماری در میان جنگل‌‏های تایلند هتلی بسیار جذاب را به‏‌گونه‌‏ای طراحی کرده‌‏اند که هیچ‌گونه آثار مخربی بر طبیعت منطقه نداشته باشد.
  • چهارشنبه 12 آبان 1395 ساعت 13:45

 به گزارش پنجره ایرانیان به نقل از وب‌سایت آرشیتکت، معماری و طراحی داخلی اقامتگاه تفریحی  Suan Kachamudee، توسط گروه معماری Sicart & Smith انجام‌شده است. این اقامتگاه در کشور تایلند، در میان انبوه درختان و با منظره‌‏ای نفس‌‏گیر و فوق‏العاده روبه‌دریا قرارگرفته است. مسلما در چنین فضایی، یک طرح معماری خوب بسیار می‏‌تواند تاثیر‏گذار باشد و در کنار زیبایی طبیعی منطقه بسیار چشم‌نواز باشد.

این اقامتگاه روی تپه‏‌ای با شیب بیش از 50 درصد که با سنگ‌‏های گرانیت بزرگ و درختان پوشانیده شده، قرارگرفته است. این به معنای شرایط سخت‌کاری و فضای نامطلوب سایت اقامتگاه می‌‏باشد.

ایده اصلی در طراحی معماری این هتل، ایجاد تضاد میان هتل و فضای پیرامون آن بوده است. برای ایجاد این تضاد استفاده از متریال بارنگ سفید و روشن در دستور کار قرار گفته است تا رنگ تیره سنگ‏‌های گرانیت ایجاد تضاد کند.

در طراحی این هتل، سعی بر آن بوده است که در راستای همگامی با طبیعت پیرامون، کمترین تخریب درختان صورت گیرد. همچنین شیب هتل به نحوی است که با شیب تپه، همخوانی داشته باشد. همچنین، پوسته سفید ساختمان، کاملا موردمطالعه قرارگرفته است تا در مقابل نور خورشید استوایی استقامت کافی را داشته باشد.

در فضای داخلی سعی بر آن بوده است که حداکثر دید در اختیار مهمانان هتل قرار داده شود تا منظره‌‏های پیرامون را از دست ندهند و بنابراین، از پنجره‏‌های بزرگ در نشیمن‏‌ها و اتاق‌خواب‌ها استفاده‌شده است. طراحی داخلی و انتخاب مبلمان مورداستفاده نیز بر اساس سبک مدرن به همراه استفاده از عناصر طبیعی در فضا مانند سنگ طبیعی و چوب درختان انجام‌شده است.

درنهایت این مجموعه اقامتی شامل 8 اتاق در بلوک‏‌های مجزا، اسپا و یک ساختمان مرکزی به همراه یک استخر بزرگ می‏‌باشد.


ثبت نظر

ارسال