کلینتون یا ترامپ؛ انتخاب دوست‌داران انرژی‌های نو کدام است؟

پنجره ایرانیان: هیلاری کلینتون خواهان به کار بردن ۵۰۰ میلیون پنل خورشیدی در دوران ریاست جمهوری خود است در حالی‌که دونالد ترامپ می‌خواهد از شر برنامه انرژی پاک خلاص شود زیرا معتقد است که تغییرات آب و هوایی خطری ندارد و قوانین مرتبط با آن به اقتصاد آمریکایی ضربه می‌زند.
  • دوشنبه 19 مهر 1395 ساعت 14:29

 به گزارش انرژی هاب، بر اساس اخبار منتشر شده برای تمام کسانی که مناظره تلویزیونی کلینتون و ترامپ را تماشا کرده‌اند واضح است که بایستی چه کسی انتخاب شود، کلینتون از برنامه‌هایی مشابه با مشوق‌های انرژی پاک اوباما حمایت و در راستای آن کار خواهد کرد اما در سوی دیگر ترامپ خواهد کوشید تا چنین برنامه‌هایی را بی اثر کند.

کلینتون به انرژی‌های پاک به‌عنوان یک فرصت اقتصادی که موجب به‌وجود آمدن شغل‌های زیادی می‌شود نگاه می‌کند: ما می‌توانیم نیم میلیارد پنل خورشیدی بیشتر داشته باشیم. ما می‌توانیم برای تامین انرژی هر خانه‌ای به مقدار کافی انرژی پاک داشته باشیم. ما می‌توانیم یک شبکه برق مدرن بسازیم. این به معنی ایجاد شغل‌های بسیار زیاد است؛ به معنی به‌وجود آمدن بسیاری فعالیت‌های اقتصادی جدید.

ترامپ می‌گوید مشوق‌های انرژی پاک «یک فاجعه» است و شرکت خورشیدی سالیندرا که قبل از ورشکستگی ۵۰۰ میلیون دلار از دولت آمریکا کمک گرفته بود را مثال زد: کلینتون درباره پنل‌های خورشیدی صحبت می‌کند. ما، کشور ما، در یک شرکت خورشیدی سرمایه‌گذاری کردیم. فاجعه بود. آنها پول زیادی را در آن مورد از دست دادند.


ثبت نظر

ارسال