تدوین سند راهبردی علوم و فناوری بهینه‌سازی انرژی

پنجره ایرانیان: دبیر ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تدوین سند ملی راهبردی بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست در راستای بهینه‌سازی مصرف انرژی خبر داد.
  • چهارشنبه 24 شهریور 1395 ساعت 1:53

به گزارش ایسنا، یدالله سبوحی با اشاره به لزوم توسعه فناوری‌های کارآمد و فعالیت‌های دانش‌بنیان افزود: بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست نیاز به اقدامات و سازوکارهای بهم پیوسته و مشارکت همه ذی‌نفعانی دارد که در سطح کل اقتصاد و در بخش‌های تولیدی و خدماتی پراکنده هستند.

سبوحی با اشاره به اقدامات ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست، خاطرنشان کرد: این ‌ستاد بر اساس مسائل موجود در کشور در حوزه انرژی و به منظور تسریع رفع موانع برای افزایش کارایی انرژی در اقتصاد ملی، در آذر ماه سال 1392 با هدف پیگیری خط‌ مشی مدیریت جامع انرژی، ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و جلب مشارکت ذی‌نفعان در عرصه بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اسلامی سازماندهی شد.

وی افزود: ستاد بر اساس چشم‌انداز توسعه پایدار بخش انرژی ماموریت و اهداف فعالیت خود را تعریف کرده است و تحقق اهداف را از طریق برنامه‌های عملیاتی پیگیری می‌کند.

دبیر ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی از تدوین سند ملی راهبردی بهینه سازی انرژی و محیط زیست خبر داد و یادآور شد: شناسایی اسناد بالادستی، بررسی حجم و وزن بخش‌های مختلف سیستم انرژی، شناسایی روش‌های توسعه فناوری، شناسایی فناوری و سر فصل‌های تحقیقاتی مورد نیاز و اولویت بندی فناوری‌ها و عناوین فعالیت‌های تحقیقاتی از مراحل کار تدوین سند ملی بهینه سازی انرژی و محیط زیست است.


ثبت نظر

ارسال