معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

هرج و مرج ساخت و ساز در کنار رودخانه‌های گرگان

پنجره ایرانیان: معاون وزیر راه و شهرسازی از وجود ۶۰۰ فقره ساخت و ساز غیرقانونی در حریم رودخانه‌ها و جاده‌های منطقه ناهارخوران و زیارت شهر گرگان خبر داد.
  • شنبه 12 تیر 1395 ساعت 15:8

به گزارش ایسنا معاون وزیر راه و شهرسازی از وجود ۶۰۰ فقره ساخت و ساز غیرقانونی در حریم رودخانه‌ها و جاده‌های منطقه ناهارخوران و زیارت شهر گرگان خبر داد.

پیروز حناچی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در جلسه اخیر شورای عالی شهرسازی و معماری در مورد اتفاقاتی که در حریم شهر گرگان در منطقه ناهارخوران و زیارت رخ داده تصمیماتی گرفته شد.

وی افزود: به دلیل بی‌توجهی به حریم‌های رودخانه‌ها و جاده‌های شهر گرگان در برخی ساخت و سازها، شورای عالی مقرر کرد با کسانی که بدون توجه به حریم‌ها اقدام به ساخت و سازهای غیرمجاز کرده‌اند برخورد شود.

حناچی، کل واحدهایی که در گرگان احداث شده حدود ۱۵۳۰ واحد و مواردی که باید با آنها برخورد قانونی شود را حدود ۶۰۰ فقره عنوان کرد.

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی درباره‌ی جزییات ابلاغ اسناد حریم پایتخت به دستگاه‌ها تصریح کرد: در حریم شهر تهران بیشترین مشکلات، تلاقی با شهرستان‌های اطراف است؛ شهرهای کوچک‌تری که شاید از انضباط کمتری نسبت به کلانشهر برخوردارند. طبیعتا با اعمال ضوابطی که صورت گرفته تکلیف مکان‌های غیرمسکونی مشخص شده و شهرداری موظف به کنترل آن است.

وی با بیان این‌که یکی از اسناد طرح جامع، طرح حریم است که در آن کاربری‌های مجاز، ممنوع و مشروط مشخص می‌شود گفت: بعضی از کاربری‌ها مثل میدان تره بار، ترمینال، گورستان، کشت گلخانه‌ای یا گردشگری از جنس سبک همچون آلاچیق که عارضه ایجاد نکند مجاز است، اما برخی دیگر مثل توسعه مسکونی در حریم مجاز نیست.

به گفته‌ی حناچی، در طرح جامع تهران مقرر شده بود حد ملزم در مورد حریم شهر تهران و پایتخت ابلاغ شود. ما در ابتدای کار دولت در سال ۱۳۹۲ به این موضوع پرداختیم که مطالعات آن در شهرداری تهران انجام شد و در دبیرخانه شورای عالی بررسی و ابلاغ شد.


ثبت نظر

ارسال