امارات به دنبال ساخت بزرگترین نیروگاه برجک خورشیدی

پنجره ایرانیان: مقامات انرژی و آب دبی به دنبال ساخت بزرگترین نیروگاه برجک خورشیدی یا تمرکزی است که ۱۰۰۰ مگاوات توان دارد.
  • یکشنبه 23 خرداد 1395 ساعت 11:14

به گزارش انرژی‌هاب، یکبار دیگر خبر بزرگترین نیروگاه خورشیدی از دبی می‌آید. دبی به دنبال راهی به سمت انرژی پاک می‌گردد. مقامات انرژی و آب دبی اخیرا اعلام کرده است که به دنبال ساخت بزرگترین نیروگاه برجک خورشیدی یا تمرکزی است که ۱۰۰۰ مگاوات توان دارد. این ظرفیت تقریبا دو برابر رکورد کنونی بزرگترین نیروگاه برجک خورشیدی در مراکش است که تا سال ۲۰۱۸ ساخته خواهد شد و تنها ۵۰۰ مگاوات توان دارد.

محمدعلی طائر مدیرعامل انرژی و آب دبی می‌گوید این نیروگاه تا سال ۲۰۳۰ به صورت کامل راه اندازی می‌شود که قرار است کشور امارات به ۲۵ درصد از انرژی پاک خواهد رسید. در اولین مرحله، این نیروگاه تا سال ۲۰۲۱ توسط شرکت‌های خصوصی ۲۰۰ مگاوات توان تولیدی خواهد داشت.

با توجه به گفته‌های مدیرعامل انرژی و آب دبی، این برجک دارای مزیت‌هایی است با توجه به انتقال حرارت به راحتی گرمای خورشید قابل ذخیره است در نتیجه تولید انرژی در شب هم ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل انرژی و آب ادامه می‌دهد: ما همواره کار می‌کنیم تا برای آخرین قطره نفت آماده باشیم. این پروژه‌ها و توسعه‌ّها یک تعادل بین توسعه و تجدیدپذیری ایجاد می‌کند.

این نیروگاه می‌تواند به دبی و کشور امارات کمک کند تا به سیاست انرژی خود تا سال ۲۰۵۰ برسد. این سیاست گذاری هدف برای ۷۵ درصد استفاده از انرژی پاک تا سال ۲۰۵۰ را دارد. برای تحقق بخشیدن به این هدف، دولت امارات هدف برای ۶۱ درصد گاز طبیعی، ۲۵ درصد انرژی خورشیدی، ۷ درصد ذغال تمیز و ۷ درصد انرژی هسته‌ای تا سال ۲۰۳۰ را دارد.

 


ثبت نظر

ارسال