روی آوردن بزرگ‌ترین تولیدکننده ذغال سنگ جهان به انرژی خورشیدی

پنجره ایرانیان: به تازگی یک شرکت چینی که بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده ذغال سنگ در جهان محسوب می‌شود، برنامه ریزی‌های ویژه‌ای را به عمل آورده است که به موجب آن قرار است تا این شرکت به تولید مزرعه‌های غول آسای خورشیدی دست بزند.
  • دوشنبه 20 اردیبهشت 1395 ساعت 11:34

به گزارش سیناپرس، امروزه یکی از دغدغه‌های اصلی بسیار از شرکت‌ها و دولت‌ها را می‌توان مهاجرت از انرژی‌های فسیلی به انرژی‌های پاک و تجدید پذیر دانست. به این ترتیب ممکن است که درآمد و سود شرکت‌های تولید کننده سوخت‌های فسیلی مانند ذغال سنگ را در خطر دانست و انتظار مقاومت و حتی کارشکنی از سوی آن‌ها را داشت. با این حال به نظر می‌رسد که بزرگ‌ترین تولید کننده ذغال سنگ در جهان قصد دارد تا به جای مقاومت، به موج تغییر پیوسته و خود را به عنوان یک پیشگام مطرح کند.

گروه شن هوا به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده ذغال سنگ در چین در حال ساخت یک نیروگاه خورشیدی غول پیکر است. ساخت نیروگاه خورشیدی یاد شده در همکاری با کمپانی کالیفرنیایی سولار ریزرو ساخته خواهد شد. لازم به ذکر است که این کمپانی کالیفورنیایی در زمینه ساخت نیروگاه‌های خورشیدی برای تامین برق یک شبکه فعالیت دارد.

شاید بتوان بزرگ‌ترین دستاورد این کمپانی در زمینه ذخیره انرژی را این دانست که این شرکت توانسته است تا از برجک‌های نمک ذوب شده برای ذخیره انرژی به دست آمده از نیروگاه‌های خورشیدی استفاده کند.

این نیروگاه جدید در کشور چین مقدار یک هزار مگاوات برق تولید خواهد کرد که این میزان در برابر ظرفیت ۶۵ هزار مگاواتی شن هوا در تولید برق اندکی ناچیز به نظر می‌رسد. با این حال با کنار گذاشتن این اعداد و ارقام باید گفت که ایجاد این نیروگاه می‌تواند قدمی بزرگ در کاهش آلودگی‌های کشور چین باشد. مشکلات جدی در زمینه آلودگی هوا موجب شده است که کشور چین تا ۵ سال آینده به نصب ۱۰ هزار مگاوات پنل خورشیدی روی بیاورد که قراردادهایی این چنینی را می‌توان به عنوان شواهدی برای تحقق این امور دانست.


ثبت نظر

ارسال