ضرورت تولید موتورهای دریایی مبتنی بر انرژی خورشیدی

پنجره ایرانیان: مدیر کل حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سوخت مصرفی موتورهای دریایی باید ازسوخت فسیلی به سوخت گاز، برق، الکتریکی یا منایع انرژی خورشیدی تبدیل شود.
  • سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت 9:54

به گزارش تسنیم، محمد قادری با اشاره به گرم شدن زمین در چند دهه اخیر گفت: با توجه به صنعت کاهش منابع ایجاد کننده گرمایش زمینی و تعهدی که کشورهای از جمله ایران در کنفرانس پاریس داده اند، باید پروژه هایی در کشور در راستای کاهش گازهای گلخانه ای و عدم استفاده از منابع سوخت فسیلی اجرا شود.

وی افزود: به همین منظور می‌توان به عنوان پروژه‌های آزمایشی در بخش حمل‌ونقل دریایی، سوخت مصرفی موتورهای دریایی برخی از سایت ها، از سوخت فسیلی به سوخت گاز، برقی، الکتریکی و یا منایع انرژی خورشیدی تبدیل شود.

وی بیان کرد: به عنوان مثال می توان این پروژه را در سایت گردشگری دریایی جنگل ها حرا در قشم و یا سایت بازدید از دلفین ها در جریزه هنگام اجرایی کرد.

مدیر کل حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به آرامش جنگل های حرا در قشم گفت: در جنگل های حرا کاملا محیط باید آرامش داشته باشد و نیاز به حرکت شناور با سرعت زیاد نیست. لذا طراحی و ساخت شناورهای خورشیدی با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوای آن منطقه کاملا توجیه منطقی دارد که طراحان و سازندگان شناورهای می توانند این گونه شناورها را تولید و وارد صنعت گردشگری کنند.

قادری گفت: در سایت بازدید دلفین ها نباید با ایجاد آلودگی صوتی برای آبزیان ایجاد مزاحمت کرد لذا استفاده از گاز، برق و خورشید برای موتورها در کاهش صدا و آلودگی بسیار موثر است و باید صنعت دریایی کشور در این زمینه پروژه‌ای را اجرا کند.


ثبت نظر

ارسال