راه اندازی بزرگترین نیروگاه خورشیدی ایران با ظرفیت یک مگاوات

پنجره ایرانیان: نیروگاه یک مگاواتی خورشیدی ایران در کمتر از یکسال به همت متخصصان پژوهشگاه نیرو به عنوان بازوی تحقیقاتی صنعت برق و انرژی کشور اجرا و بهره برداری شده و با موفقیت به شبکه برق سراسری متصل شد.
  • سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت 9:54

به گزارش ایسنا، داود محمدی مجری، بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور با تاکید بر اینکه نیروگاه یک مگاواتی خورشیدی ایران با موفقیت به شبکه برق سراسری متصل شده است افزود: این نیروگاه که بزرگترین نیروگاه خورشیدی ایران به حساب می آید و اولین پروژه خورشیدی ایران در مقیاس مگاوات بشمار می رود در طی کمتر از یک سال گذشته اجرا و بهره برداری شده است.

محمدی انجام این پروژه را گام موثری جهت نیل به اهداف سند چشم انداز جمهوری اسلامی، سیاست های کلی نظام در بخش انرژی و همچنین برنامه راهبردی وزارت نیرو در حوزه برق و انرژی دانسته و کاهش انتشار آلاینده ها و حفظ محیط زیست و همچنین ایجاد یک طرح پایلوت در کشور جهت الگوسازی و ترویج بستر مناسب جهت احداث نیروگاه های بیشتر تزریق برق به شبکه سراسری و تولید برق خورشیدی را از اهداف مهم و اساسی این پروژه برشمرد.

مجری بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور با تاکید بر تحقق بخش عمده ای از اهداف سند راهبردی وزارت نیرو، مندرج در ذیل راهبردهای 9-1 و 9-3 بخش برق و انرژی، دستیابی به فناوری احداث و بهره برداری از نیروگاههای خورشیدی مقیاس بزرگ (مگاواتی) در کشور و الگوسازی و تدوین استانداردها و دستورالعمل های اجرایی جهت احداث و بهره برداری از نیروگاههای فتوولتائیک را از دیگر دستاوردهای این پروژه عنوان کرد.

وی در پایان با اشاره به افتتاح رسمی این نیروگاه در آینده نزدیک، خاطر نشان کرد: در این پروژه 392 عدد پنل، 196 عدد استرینگ و 4 عدد اینورتر هر کدام به ظرفیت 250 کیلووات برای تولید انرژی حدود 1.7 گیگاوات ساعت استفاده شده است.


ثبت نظر

ارسال