اعلام آمادگی ایران برای حضور در پروژه های آب و انرژی های نو قبرس

پنجره ایرانیان: مدیرعامل شرکت صادرات تجهیزات و خدمات آب و برق ایران (صانیر) برای حضور کشورمان در پروژه های آب و انرژی کشور قبرس بویژه توسعه انرژی ها نو، اجرای پروژه های آب و احداث خطوط لوله انتقال آب ابراز آمادگی کرد.
  • سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت 9:59

به گزارش ایرنا، بهمن صالحی اظهار داشت: ظرفیت موجود در ایران پس از رفع تحریم های ظالمانه این فرصت را فراهم کرده تا با کشورهای منطقه و دیگر کشورها همکاری های جدی تری در زمینه اجرای طرح ها و پروژه های اقتصادی صورت پذیرد.

وی با اشاره به دیدار با نیکوس کویاکس وزیر کشاورزی، توسعه روستایی و محیط زیست قبرس در هفته جاری، افزود: این مقام قبرسی خواستار همکاری دو جانبه با صانیر در بخش انرژی شد. صالحی تصریح کرد: صانیر این جایگاه را در منطقه و کشورهای همسایه دارد تا با همکاری های بانکی بتواند در قالب همکاری های استراتژیک، به اجرای پروژه در کشور قبرس بپردازد.

دو طرف در این دیدار توافق کردند در زمینه تولید انرژی ها نو، اجرای پروژه های آب و انتقال خط لوله آب در کشور قبرس همکاری های دو جانبه داشته باشند. همچنین در زمینه تامین مالی (فاینانس) پروژه ها بحث و گفت وگو انجام شد و دو طرف با توجه به ظرفیت های موجود کارگروهی با حضور کارشناسان تشکیل خواهند داد تا نحو و شرایط همکاری های دوطرف را بررسی کنند.

گفتنی است، صانیر اینک 9 پروژه فعال با اعتباری افزون بر 65 میلیون یورو در کشور سوریه و به منظور جبران صدمات وارده به شبکه برق این کشور در دست اجرا دارد که بخشی از این پروژه ها شامل تامین نزدیک به 100 دستگاه ترانس اندازه گیری جریان و ولتاژ، تامین 500 دستگاه ترانس توزیع 400 کیلو ولت و تامین یکهزار دستگاه ترانس توزیع 200 کیلوولت در مراحل پایانی است.

صانیر اینک 18 پروژه انرژی را در کشورهای پاکستان، افغانستان، ارمنستان، عراق، سوریه، کردستان عراق، اتیوپی، سریلانکا و عمان به ارزش بیش از 860 میلیون دلار در دست اجرا دارد.


ثبت نظر

ارسال