با مشارکت سرمایه گذاران آلمان و اسپانیا

مزارع تولید انرژی بادی در سیستان و بلوچستان ساخته می شود

پنجره ایرانیان: مدیرعامل شرکت صنایع فلزی هامون سازه گفت: ساخت مزارع تولید انرژی بادی با مشارکت سرمایه گذاران آلمان و اسپانیا از اوایل سال آینده در سیستان و بلوچستان آغاز می شود.
  • شنبه 22 اسفند 1394 ساعت 9:58

غلامرضا قاسمی در حاشیه همایش توسعه انرژی های باد سیستان و بلوچستان در زاهدان به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مزارع با ظرفیت 150 مگاوات برق در شهرستان های زاهدان، زابل و چابهار ساخته می شود.

وی ادامه داد: با راه اندازی مزارع تولید انرژی بادی سیستان و بلوچستان در آینده نزدیک برق تولیدی این مزارع به کشورهای هدف شامل پاکستان، افغانستان و عمان صادر می شود.

وی همچنین از ساخت کارخانه توربین بادی 1،65 مگاواتی در زاهدان خبر داد و گفت: عملیات ساخت این کارخانه نیز با مشارکت 2 سرمایه گذار آلمانی و اسپانیایی از 6 ماه قبل در گستره 10 هکتار از شهرک صنعتی زاهدان آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت صنایع فلزی هامون سازه افزود: برای ساخت این کارخانه حدود 80 میلیون یورو در نظر گرفته شده که تا 2 سال آینده آماده بهره برداری است.

قاسمی تصریح کرد: با راه اندازی این کارخانه زمینه اشتغال حدود 500 نفر در سیستان و بلوچستان فراهم می شود.

سیستان و بلوچستان با توجه به موقعیت ژئوپلتیک خاص خود در تمامی زمینه های انرژیهای تجدید پذیر توانمندی و ظرفیت های بسیار ایده آلی دارد که انرژی بادی در کریدرهای باد، انرژی خورشیدی و تشعشع تابش سولار، انرژی زمین گرمایی در دامنه آتشفشان نیمه خاموش تفتان و کوههای منطقه دلگان و بزمان، انرژی بایومس و بایوگاز در مناطق دامداری سیستان، بمپور و باهوکلات و انرژی امواج و اقیانوس با موج های مناسب دریای بزرگ چابهار به بلندای بیش از 12 متر در فصل مونسون از آن جمله هستند.

این استان با گستره 187 هزار و 502 کیلومتر مربع به عنوان پهناورترین استان کشور و با برخورداری از انواع انرژی پاک و تجدید شونده می تواند تامین کننده بخش زیادی از انرژی کشور و کشورهای همسایه همچون افغانستان و پاکستان باشد لذا سرمایه گذاری در این بخش با توجه به نیاز این کشورها به صادرات برق از ایران زمینه توسعه استان و سوددهی فراوان را برای علاقه مندان این عرصه فراهم می کند.


ثبت نظر

ارسال