سرمایه گذاری شرکت GOLDWIND در ایران

پنجره ایرانیان: در جلسه ‏ای که با حضور مدیران و کارشناسان سانا و نمایندگان شرکت چینی GOLDWIND برگزار گردید، نمایندگان شرکت فوق برای سرمایه‏ گذاری در حوزه انرژی بادی و احداث خط تولید توربین‏ های بادی در ایران ابراز تمایل کردند.
  • سه شنبه 11 اسفند 1394 ساعت 9:22

به گزارش روابط عمومی سازمان انرژی‏ های نو ایران (سانا)، در ابتدای جلسه مدیر دفتر مشارکت‏ های بخش غیر دولتی سانا ضمن تشریح نحوه سرمایه‏ گذاری در انرژی‏ های تجدیدپذیر و مراحل مختلف آن، اعلام کرد: انعقاد قرارداد خرید تضمینی برق تجدیدپذیر و بودجه‏ های مربوطه از طرف وزارت نیرو به سانا واگذار شده است و سانا به منظور اطمینان بیشتر سرمایه ‏گذاران در رابطه با دریافت به موقع صورت حساب‏های برق تولیدی، اقدام به بازگشایی حساب ال.سی می‏ کند که در این روش هزینه خرید برق نیروگاه برای مدت ٦ ماه تخمین زده شده و به نفع نیروگاه در آن حساب ذخیره می‏ شود. این ال.سی به ‏صورت گردان بوده و تا پایان قرارداد خرید تضمینی برق هر ٦ ماه شارژ می ‏شود.

بر اساس این گزارش، شرکت گلدویند شرکت بسیار مطرحی در حوزه بادی در سرتاسر جهان می‏ باشد که به تنهایی در سال ٢٠١٥ در حدود ٧٠٠٠ مگاوات ظرفیت نصب شده داشته که این شرکت را در رتبه اول جهانی قرار داده است. این شرکت در کشورهای زیادی از جمله تایلند، آفریقای جنوبی و پاکستان اقدام به اجرای پروژه کرده است و در کشور چین مالک مزرعه بادی به ظرفیت ٢ گیگاوات بوده و در خارج از چین نیز مالک ٣٠٠ مگاوات نیروگاه ‏باشد.


ثبت نظر

ارسال