بازپرداخت اقساط مسکن مهر به مسکن برگردد

پنجره ایرانیان: عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه انفجار قیمت بازار مسکن را در دوره پساتحریم تهدید می‏ کند، گفت: باید 50 هزار میلیارد تومان باز پرداخت اقساط مسکن مهر به بخش مسکن برگردد.
  • یکشنبه 1 آذر 1394 ساعت 10:33

به گزارش ایلنا، مهرداد لاهوتی با اشاره به وضعیت حوزه مسکن، اظهار کرد: در حالی که باید سالیانه چیزی حدود یک میلیون تا یک میلیون و 500 هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود، اما آمار صدور پروانه ‏های ساخت نشان می‏ دهد،‌ 700 هزار واحد مسکونی ساخته شده است.

وی با تاکید بر اینکه نگران حوزه مسکن هستیم،‌ ادامه داد:‌ پیش بینی می ‏شود در دوره پس از لغو تحریم‏ ها میزان تقاضا در بازار مسکن افزایش یابد این در حالی است که در حال حاضر تولید مسکن کاهش یافته است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: بنابراین میزان تقاضا از عرضه افزایش می‏ یابد و نگران انفجار قیمت‏ ها در این شرایط هستیم. لاهوتی با بیان اینکه ارائه تسهیلات به مسکن از راهکارهای خروج رکود از این بازار است، گفت: متاسفانه مسکن در اولویت بانک مرکزی و نهادهای مالی قرار ندارد.  

وی با بیان اینکه مجلس برای تقویت بازار مسکن دست به کار شده است،‌ ادامه داد: تا کنون به پروژه مسکن مهر چیزی حدود 50 هزار میلیارد تومان تسهیلات داده شده است که پیشنهاد مشخص ما این است که بازپرداخت این مقدار تسهیلات به بخش مسکن و توسعه بازار مسکن بازگردد.       

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه 50 هزار میلیارد تومان بازپرداخت اقساط مسکن مهر وارد بخش مسکن نشده است، افزود: مصوبه های زیادی برای تزریق منابع از بانک مرکزی به بخش مسکن وجود دارد اما متاسفانه هیچ یک از آنها اجرایی نشده است.

لاهوتی تاکید کرد: تنها راهکار خروج رکود از بازار مسکن و تامین نیاز دهک های کم درآمد تزریق 50 هزار میلیارد تومان اقساط مسکن مهر است و باید منابع تعریف شده ای برای تهیه نسخه تامین مسکن دهک‏ های کم درآمد داشته باشیم . 


ثبت نظر

ارسال