عباس آخوندی اعلام کرد:

جذب سرمایه‏ گذار خصوصی در بخش راه و شهرسازی

پنجره ایرانیان: وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حداقل در 10 سال آینده مدل‏ های تامین مالی پروژه‏ ها باید به استفاده از ظرفیت‏ های سرمایه ‏گذاری تبدیل شود، گفت: هم‏ اکنون عمده پروژه‏ ها در بخش‏ های زیرساختی و تامین ناوگان حمل و نقل و مسکن و شهرسازی را به پروژه‏ های سرمایه ‏پذیر تبدیل کرده‏ ایم.
  • شنبه 11 مهر 1394 ساعت 9:34

به گزارش معماری نیوز، عباس آخوندی اظهار داشت: با توجه به تنگناهای مالی و فضای بسیار خوبی که بعد از مذاکرات هسته ای فراهم شده در نظر داریم فرصت ‏های سرمایه‏ گذاری در حوزه وزارت راه و شهرسازی را به عرضه عموم بگذاریم.

وی گفت: عمده پروژه‏ ها در بخش ‏های زیرساخت و تامین ناوگان حمل و نقل ریلی، زمینی، هوایی و دریایی و حوزه‏ های مسکن و شهرسازی را به پروژه‏ های سرمایه‏ پذیر تبدیل کردیم که در همایش فرصت های سرمایه گذاری حمل و نقل، مسکن و شهرسازی به سرمایه گذاران داخلی و خارجی عرضه می‏ شوند.

آخوندی با اشاره به آغاز فصل جدیدی از نظم و امنیت منطقه‏ ای و جهانی با اجرا شدن توافق جمهوری اسلامی ایران و کشورهای 1+5 در ایران، گفت: وزارت راه و شهرسازی به عنوان یک دستگاه عملیاتی و اجرایی در چارچوب این سیاست‏ های کلی پیش قدم شده تا نخستین گام را در حوزه نوسازی در صحنه ملی و با همکاری سرمایه ‏گذاران بین ‏المللی بردارد و به همین دلیل نخستین کنفرانس جذب سرمایه‏ های داخلی و خارجی در بخش‏ های حمل و نقل، مسکن و شهرسازی برگزار می‏ شود.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید، افزود: 121 پروژه با ارزشی بالغ بر 25 میلیارد یورو در هشت محور حمل و نقل ریلی، حمل و نقل جاده‏ای، حمل و نقل هوایی، حمل و نقل دریایی، توسعه شهری، صرفه جویی در مصرف انرژی، صنایع بندری و صنایع فرودگاهی به سرمایه ‏گذاران معرفی می شوند.

آخوندی افزود: از تمام کشورهای مختلف که شرایط سرمایه‏ گذاری در پروژه‏ ها را دارند اعم از کشورهای آسیای جنوب شرقی، اروپایی و همچنین کشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران در سطح مقامات دولتی، سرمایه ‏گذاران بخش خصوصی، انجمن‏ های فعال در حوزه ساخت و ساز، شرکت‏ های حمل و نقلی، بانک ‏ها، اتاق ‏های بازرگانی و سایر نهادهای اقتصادی برای حضور در این همایش دعوت شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امیدواریم این همایش سرمایه‏ گذاری یک همایش بسیار خوب در جهت اجرای پروژه‏ های حمل ونقل، مسکن و شهرسازی در ایران باشد، گفت: امیدواریم با برگزاری این همایش بتوانیم مقدمات جذب سرمایه‏ های خارجی را در کشور فراهم کنیم.

عضو کابینه دولت یازدهم با تاکید بر آنکه حجم پروژه‏ های قابل سرمایه ‏گذاری در ایران بسیار زیاد است، اظهار داشت: برای این همایش یکسری پروژه‏ های مشخص و استراتژیک تعیین شده و در همین راستا از مرکز مطالعات اقتصادی درخواست کردم تا برای هر یک از پروژه‏ ها امکان سنجی اقتصادی انجام دهد و میزان تامین مالی هر یک از پروژه‏ ها را مشخص کند تا سرمایه‏ گذاران با دانش کامل از وضعیت پروژه، میزان سرمایه‏ گذاری و تامین مالی نسبت به اجرای پروژه اقدام کنند.

آخوندی ادامه داد: قاعدتا این همایش از دو منظر برای جمهوری اسلامی ایران مهم است، نخست آنکه تمام پروژه ‏ها در زمینه حمل و نقل، مسکن و شهرسازی از طریق مناقصات بین ‏المللی اجرا می‏ شود و دوم اینکه سرمایه ‏گذاران خارجی در این همایش روش ‏های تامین مالی خود را برای اجرای پروژه ‏ها معرفی می‏ کنند.


ثبت نظر

ارسال