ضعف مدیریتی در معماری شهری

پنجره ایرانیان: معاون شهرسازی و معماری وزارت راه‌وشهرسازی گفت: معماری بناهای گذشته که دارای ویژگی‌ها و خصوصیات مهم فنی و مهندسی است هم اکنون در ساختار بناهای شهری در کشور به کار گرفته می‌شود.
  • دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 ساعت 11:23

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی پیروزحناچی ضمن تاکید بر ناپایداری وضعیت شهری در کشور اظهار کرد: به سبب ناپایداری وضعیت معماری و زیست محیطی شهری که درکشور وجود دارد نمی‌توان مدیریتی در این حوزه ارائه داد. وی با بیان اینکه کیفیت زندگی شهری نسبت به گذشته کاهش یافته است، گفت: شرایط نامناسب ساخت‌و‌سازها و وضعیت نامطلوب زیست محیطی کیفیت زندگی شهری را کاهش داده به گونه‌ای که استاندارد شرایط زندگی در شهرها کاهش یافته است. حناچی در ادامه گفت: یکی از چالش‌های مهم در شهرها و مناطق روستایی این است که همه شهرها و روستاها شبیه به هم شده که این خود یک چالش جدی محسوب می‌شود.

این مقام مسوول با تاکید بر ضرورت توجه به معماری این مناطق افزود: در کشور تنوع معماری و فرهنگی بسیار زیاد است به گونه‌ای که درحوزه خلیج فارس از خرمشهر تا چابهار معماری‌های خاصی در بنادر وجود دارد که این معماری‌ها بنا به فرهنگ مناطق و بنادر تغییر می‌کند. وی با تاکید برتوجه به معماری اسلامی در شهرسازی گفت: معماری بناهای گذشته که دارای ویژگی‌ها و خصوصیات مهم فنی و مهندسی است هم‌اکنون در ساختارهای شهری در کشور به کار گرفته می‌شود.


ثبت نظر

ارسال