آخرین خبرها از طرح تفضیلی شهر تهران

پنجره ایرانیان:معاون معماری و شهرسازی گفت : سیزدهمین جلسه شورای عالی شهرسازی در سال جاری با دستور بررسی میزان انطباق طرح جامع و طرح تفضیلی شهر تهران برگزار شد که ششمین جلسه در این باره است و رئیس شورای شهر و شهردار تهران و اعضای شورای عالی شهرسازی حضور داشتند.
  • دوشنبه 19 آبان 1393 ساعت 17:10

پیروز حناچی در گفتگو با واحد مرکزی خبر ، دیدگاه های کمیته های فنی مطرح و نظر کمیسیون ماده 5 تهران بررسی شد.وی افزود : محورهای مورد بررسی شامل تغییرات پهنه هایی بود که در طرح تفضیلی نسبت به طرح جامع انجام شده و تغییر ماهیت هایی را ایجاد کرده بود که توصیه هایی در این باره شد.

حناچی اظهار داشت :در خصوص منطقه 22، الزام رعایت سقف جمعیت پذیریمطرح و طرح های موضعی و موضوعی طرح جامع نیز بررسی و تصویب شد.وی گفت : در نشست امروز بر تشکیل نهاد مطالعاتی و پایش طرحهای توسعه شهری تهران تاکید شد که این مطالعات در کلانشهرها و شهر تهران ضروری است و امروز از آخرین وضعیت اراضی ذخیره شهری تهران گزارشی تهیه شد که در طرحهای نوسازی و توسعه شهری مهم است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : بر اجرای دستور العمل موضوع ماده 14 قانونزمین شهری با رویکرد هدف حفظ باغات تهران تاکید و مصوبه ای صادر شد که آخرین بخش انطباق طرح تفضیلی با طرح جامع شهر تهران است که امروز ابلاغ خواهد شد.


ثبت نظر

ارسال