کاردان های فنی به زودی نظارت می کنند

پنجره ایرانیان:رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان کشور با انتقاد از بی توجهی به تشکل های ساختمانی گفت: دشوارترین زمان سازمان نظام کاردانی مربوط به زمانی است که مسئولان وزارت راه و شهرسازی توجه کافی به تشکل ها و به ویژه سازمان نظام کاردانی نداشته باشند.
  • دوشنبه 5 آبان 1393 ساعت 10:28

مهدی موذن در همایش ساخت و ساز و ایمنی در ساخت که با حضور کاردان های فنی ساختمان در ششمین نمایشگاه صنعتی سازی ساختمان برگزار شد، افزود: خلاء حضور کاردان در عرصه صنعت ساختمان آسیب های متعددی را به طرح های عمرانی وارد خواهد کرد.
وی با ارزیابی مثبت از تغییرات ایجاد شده در لایه های میانی وزارت راه و شهرسازی گفت: خوشبختانه به لحاظ تغییراتی که در وزارتخانه انجام و دکتر شیبانی به سمت مدیرکل دفتر تشکل های حرفه ای منصوب شد و به واسطه اقدامات موثر و شناخت وی از سازمان، به زودی به موفقیت های خوبی خواهیم رسید.
موذن با بیان اینکه اخیرا از سوی دفتر تشکل های حرفه ای وزارت راه و شهرسازی، قول هایی در خصوص ابلاغ بخشنامه نظارت کاردان های فنی در کمتر از یک ماه آینده اعلام شده است ، گفت: با توجه به ضرورت ساخت سالانه حداقل یک میلیون واحد مسکونی در کشور، امیدواریم این موضوع عملیاتی و از کاردان ها استفاده بهینه شود.وی اظهار امیدواری کرد این موضوع قبل از پایان سال عملیاتی شود و گفت: باید از نگاه مهندس محور خارج شویم و تحقق زنجیره ساخت و ساز را مدنظر قرار دهیم تا مهندسان، کاردان ها، معماران و سایر عوامل ساخت و ساز همگی نقش خود را به درستی ایفا کنند.
رییس سازمان نظام کاردانی ساختمان نگاه جزیره ای و بخشی به امور را بی حاصل دانست و افزود: با گذشت 13 سال از فعالیت سازمان نظام کاردانی خوشبختانه امروز این سازمان به جایگاه خوداثباتی کاملا نزدیک شده و امروز در نزد مسئولان و اصحاب رسانه قابل اقدام و شناخته شده است و تمامی بخش ها به تاثیرگذاری این سازمان پی برده اند.
وی خاطرنشان کرد : ارتقای پایه و سطح دانش در بین کاردان ها الزامی است و ما برای این منظور برگزاری کلاس های آموزشی در دستور کار داریم و تفاهم نامه ای با دانشکده فنی تهران را برای ارتقای پایه انعقاد کرده ایم.بنابراین گزارش ششمین نمایشگاه صنعتی سازی ساختمان و همایش تخصصی تجهیزات و فناوری نوین صنعتی سازی ساختمان با حضور بیش از 170 شرکت در مصلای بزرگ امام (ره) آغاز بکار کرده است و تا فردا ادامه دارد.
ارائه جدیدترین فن آوری ها، آشنایی با مباحث فنی و اجرایی صنعتی سازی ساختمان و ایجاد بازار مناسب برای عرضه تولیدات صنعت ساختمان از مهم ترین اهداف بر پایی نمایشگاه است.در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، توسعه صنعتی سازی ساختمان و حرکت به سمت شیوه‌های مدرن و فرهنگ سازی از اولویت‌های برگزاری نمایشگاه امسال است.
صنعت ساخت و ساز یکی از مهمترین بخش‌های اقتصاد کشور محسوب می‌شود و با تولید صنعتی نه تنها شاخص‌های پایه یعنی منابع، زمان و کیفیت مدیریت می شود، بلکه شاخص‌های اساسی نظیر ایمنی، پایداری و مصرف بهینه انرژی نیز تحقق می‌یابد.تولید کنندگان در این نمایشگاه محصولاتی چون سازه های پیشرفته ، پروژه های ساختمانی و انواع مصالح و تجهیزات روزآمد صنعت ساختمان را در فضایی رقابتی در معرض دید عموم قرار داده اند.


ثبت نظر

ارسال