افزایش قیمتها با وام 80 میلیونی

پنجره ایرانیان:دبیر مشاوران املاک تهران گفت: وام ۸۰ میلیونی فقط ۲۰ درصد مردم را خانه‌دار می‌‌کند ولی قیمت‌ها را 10درصد بالا می‌برد.
  • سه شنبه 25 شهریور 1393 ساعت 11:25

مصطفی قلی خسروی افزایش قیمت مسکن ناشی از ارایه تسهیلات۸۰ میلیون تومانی خرید مسکن را حدود ۱۰ درصد عنوان کرد وگفت: ما محکوم به ساخت وساز بوده و چاره‌ای جز افزایش تولید مسکن نداریم.او گفت: با توجه به افزایش سه برابری قیمت آپارتمان در سال 91 ، هنوز قدرت خرید مردم افزایش چندانی نیافته است.

دبیر اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران، افزایش قیمت مسکن ناشی از ارایه تسهیلات80 میلیون تومانی خریدمسکن را حدود 10 درصد عنوان کرد و گفت: ما محکوم به ساخت وساز بوده و چاره ای جز افزایش تولید مسکن نداریم.خسروی، ارایه تسهیلات80 میلیون تومانی خرید مسکن را امری مفید ارزیابی کرد و درعین حال گفت: برای صاحبخانه‌کردن مردم، پرداخت80 درصد قیمت آپارتمان و افزایش میزان ساخت وساز امری منطقی است.

به گفته او، کمبود ایجاد توازن بین عرضه و تقاضا و تدوین برنامه یکصد ساله برای اقتصاد مسکن در کشور به خوبی احساس می‌شود.دبیر اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران، به راه اندازی صندوق‌های زمین و ساختمان از سوی دولت اشاره کرد و گفت: دولتمردان باید از اتخاذ تصمیمات فاقد ضمانت اجرایی پرهیز کنند چراکه عدم اجرای تصمیمات، به زیان کشور است.

خسروی، با اظهار ناامیدی نسبت به راه اندازی و به سرانجام رسیدن صندوق‌های زمین و ساختمان، گفت: به نتیجه نرسیدن این دست صندوق‌ها، مبین این امر بوده که آمادگی و بستر آن هنوز در کشور مهیا نیست.او درباره افزایش قیمت مسکن درماه‌های پایانی سالجاری پیش‌بینی کرد که تحت هیچ شرایطی افزایش قیمت مسکن نخواهیم داشت و گفت: در سال آینده هم شاخص قیمت مسکن متناسب با نرخ تورم درکشور پایین یا بالا خواهد آمد.


ثبت نظر

ارسال