گزارشی از چند واقعه؛

موفقیت‌های هافمن در یک قاب

پنجره ایرانیان؛ گروه صنعتی هافمن در صنعت تولید پروفیل یوپی‌وی‌سی نامی شناخته شده است. این گروه سال 1384 مراحل احداث کارخانه خود را آغاز کرده و در بخشی از شهرک سرمایه‌گذاری خارجی تبریز مستقر شده است. در سایت اطلاع‌رسانی این مجموعه، تاکید شده است که هافمن نخستین واحد تولیدی پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی در استان آذربایجان شرقی است و کار تولید را نیز در سال 1386، با 4 خط آغاز کرده است. از آن پس بارها و بارها با طرح‌های توسعه‌ای شرکت را گسترش داده‌اند و حالا به نقل از روابط عمومی این شرکت: هافمن با تبدیل شدن به یکی از برندهای معتبر بازار در سال‌های اخیر و سهم عمده‌ای از فروش بازار را به دست آورده است. هافمن در راستای رضایتمندی مشتری، در‌صدد اجرای طرح‌های توسعه برآمد و در نیمه دوم سال 1399 اقدام به راه اندازی کارخانه دوم خود در شهرکرد کرد. این موضوع ظرفیت تولید هافمن را در حد قابل قبولی متناسب با گسترش بازار، افزایش داده است. شعار این مجموعه مطابق آنچه «علی خیری» مدیر روابط عمومی هافمن می‌گوید «هافمن؛ پیشنهاد اهل فن» است.
  • شنبه 26 اسفند 1402 ساعت 22:23

او این را هم می‌گوید که: پروفیل هافمن یکی از متنوع‌ترین مقاطع پروفیل دروپنجره یوپی‌وی‌سی است که با زنجیره‌ای از نمایندگی‌های فروش و مونتاژکاران حرفه‌ای تا دورترین نقاط کشور را پوشش می‌دهد. ارائه خدمات پس از فروش گسترده و سرعت عمل بالا در ارائه خدمات از دیگر نکات قابل‌توجه و افتخارات مجموعه بزرگ هافمن است که مدیران و نمایندگان این برند همواره بر آن اصرار می‌‏ورزند. مجموعه هافمن علاوه بر داشتن استاندارد، گواهینامه و ضمانت‌نامه‌های معتبر ملی و بین‌المللی از معدود شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت کشور است و همواره جزو شرکت‌های برتر صنعتی است که در همایش‌ها و جشنواره‌های مختلف استانی و کشوری مفتخر به دریافت لوح تقدیر و تندیس ویژه می‌شود.»

این‌ها همه جای خود به این دلیل که برخی موفقیت‌هایی است که در زمینه تولید مطرح است و بیشتر درون سازمانی است. حتی اگر نمایی بیرونی هم داشته باشد بازهم موضوعاتی است که از درون سازمان گفته می‌شود  اما همین چند وقت پیش  در بهمن ماه گروه صنعتی هافمن در همایش‌ها و جشنواره‌های مختلف، موفقیت‌هایی کسب کرد. موفقیت‌هایی که با انتخاب افراد از بیرون سازمان رقم خورده و با هر چرتکه‌ای حساب کنیم، بخشی از آن مربوط به نوع مدیریت مجموعه است. مدیریتی که به قول مدیران این مجموعه از نگهبانی شروع می‌شود و تا نقطه پایانی خط تولید امتداد پیدا می‌کنند.

گروه صنعتی هافمن اخیراً در چند همایش شرکت کرده و در جشنوارههایی هم با انتخاب هیات داوران، مفتخر به دریافت تندیسهایی شده است. جشنواره «امتنان از کارگران نخبه»، آیین تجلیل از مدیران کنترل کیفی نمونه استان آذربایجان شرقی و جشنواره فرهنگی اقتصادی آگهیهای بازرگانی از این قبیل استدر این مجال مروری کوتاه بر این موضوعات خواهیم داشت:

درخشش مجدد هافمن با کسب 5 عنوان برتر

سی و پنجمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید در حالی  منتخبان خود را معرفی کرد که کار اجرایی آن، پیش از این در چهارم مهرماه، با ثبت نام واحد‌های تولیدی در این همایش شروع شده بود. مسئولان وزارت کار درباره برگزاری این همایش بارها گفته‌اند: در اجرای ماده 195 قانون کار و با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ خلاقیت و نوآوری، ترویج و تقویت فرهنگ کار و تلاش و تجلیل از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای اقتصادی نمونه، جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید هر سال برگزار می‌شود. انگیزه‌بخشی، اعتمادآفرینی و ترویج حاکمیت روح صداقت و همدلی در جامعه کار و تلاش با توجه به مسائل جامعه، نیازها و انتظارات جامعه کارگری، ایجاد زمینه و فضای مناسب برای رشد و پرورش نیروی کار و نقش آفرینی و تأثیرگذاری نخبگان جامعه کار از جمله مهم‌ترین اهداف برگزاری سی و پنجمین جشنواره امتنان ذکر شده است.

در این جشنواره ارائه شیوه‌‌های نوین در کار شامل بهبود مصرف انرژی و تولید، کاهش ضایعات و زمان تولید، افزایش بهره‌وری، اختراع و ابتکار شامل ساخت قطعه، دستگاه یا اصلاح فرآیند تولید، راه‌اندازی خط تولید جدید، مهندسی معکوس در انتقال و بومی‌سازی دانش و فناوری، افزایش بهره‌وری و کیفیت نسبت به نمونه‌های داخلی و خارجی از جمله شاخص‌‌های کارگران و گروه‌های کار و واحدهای نمونه است که در جشنواره مد نظر قرار می‌گیرد.

مراسم اعطای جوایز  این جشنواره نیز نیمه بهمن با حضور مسئولان مختلف در سطح ملی و منطقه‌ای برگزار شد. آنطور که در رسانه‌ها آمده است: 

مراسم تجلیل از برگزیدگان سی و پنجمین جشنواره «امتنان از کارگران نخبه، گروه‌های کار و واحدهای نمونه استان آذربایجان شرقی»، پانزدهم بهمن ماه هم‌زمان با دهه فجر در تالار پتروشیمی تبریز برگزار و طی آن از کارگران نمونه و نخبگان جامعه کار و تولید تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی گروه صنعتی هافمن در این جشنواره که با حضور مقامات بلندپایه استان از جمله مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، جلالیان مدیرکل خدمات اجتماعی امور کارگران وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، حسین فتحی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تعدادی از نمایندگان تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، هافمنی‌ها خوش درخشیدند.

در این گزارش آمده؛ کارکنان هافمن موفق شدند در تمامی بخش‌های این جشنواره از جمله واحد نمونه، کارگروه نمونه، کارگر نمونه، روابط عمومی نمونه و رابط اداری نمونه عناوین برتر را از آن خود کنند.

شایان ذکر است گروه صنعتی هافمن در سال‌های گذشته نیز توانسته بود با به دست آوردن عناوین برتر این جشنواره، به عنوان یکی از موفق‌ترین شرکت‌های استان در زمینه منابع انسانی مطرح شود.

 

انتخاب مجدد مدیر کنترل کیفی نمونه استان، از هافمن

گروه صنعتی هافمن در آیینی که به مناسبت تجلیل از مدیران کنترل کیفی نمونه استان آذربایجان شرقی برگزار شده بود نیز حائز رتبه شد.

آیین تجلیل از مدیران کنترل کیفی نمونه آذربایجان شرقی با حضور مصطفی صحرایی مدیرکل استاندارد استان آذربایجان شرقی، محمد کلامی معاون اقتصادی استاندار و با حضور واحدهای تولیدی منتخب و برخی دیگر از مقامات استانی، در سالن همایش‌های اداره کل استاندارد آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی گروه صنعتی هافمن در این مراسم که روز شانزدهم بهمن‌ماه با هدف معرفی مدیران کنترل کیفی نمونه استان برگزار شد، مهندس الماسی از گروه صنعتی هافمن به عنوان مدیر کنترل کیفی برگزیده شد و برای دومین بار تندیس و لوح تقدیر مدیر کنترل کیفی نمونه آذربایجان شرقی را دریافت کرد.

بر اساس این گزارش گروه صنعتی هافمن همواره توجه به کنترل کیفی مستمر تولید را با هدف رساندن با کیفیت‌ترین محصول به بازار و جلب رضایت مصرف‌کنندگان به عنوان یکی از اصول اساسی خود در نظر گرفته و دریافت این تندیس نشان از موفقیت هافمن در این زمینه دارد.

پیش از این صحرایی مدیر کل استاندارد استان آذربایجان شرقی درباره شاخص‎های انتخاب واحدهای نمونه کیفی گفته بود: شاخص‌های مختلفی در سازمان استاندارد وجود دارد که بر اساس آن واحد‌های نمونه کیفی انتخاب می‌شوند از جمله کیفیت کالا، نحوه بسته بندی، کمیت کالا و ... ویژگی‌های مختلف دیگر که هر کدام از آن‌ها بر اساس تعاریف مشخص انتخاب شده‌اند. او درباره انتخاب‌های واحدهای‌نمونه نیز افزود:  آذربایجان شرقی دارای یک هزار و 200 واحد صنعتی است که همگی واحدهای خوبی هستند ولی ما محدودیت انتخاب داریم ولی کمیت انتخاب امسال خوب بود.

برگ زرین هافمن در جشنواره ملی

نخستین جشنواره فرهنگی _ اقتصادی آگهی‌های بازرگانی روز دوشنبه، دوم بهمن ماه در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد.

در این مراسم که با حضور فعالان فرهنگی و هنری و مدیران سازمان صدا و سیما برگزار شد، منتخبان بخش‌های مختلف معرفی شدند. در حاشیه مراسم، نشست «نقش برندسازی در آینده اقتصاد»، و نمایشگاه کانوان‌های تبلیغاتی تاثیرگذار نیز برگزار شد.

گروه صنعتی هافمن در نخستین دوره برگزاری جشنواره فرهنگی_اقتصادی آگهی‌های بازرگانی، جایزه جلوه‌های ویژه را برای آگهی تبلیغاتی غبار بی غبار از آن خود کرد.

در همایش «نقش برندسازی در آینده اقتصاد» درباره موضوعات مختلفی از جمله عوامل موثر در برندسازی؛ مزایای برند سازی، شخصی‌سازی برند و موضوعات موثر در این حوزه، بحث و تبادل نظر شد.

گفتنی‌است بر اساس نظر کارشناسان ضرورت برند سازی تا اندازه‌ای است که حتی شرکت‌هایی که سال‌هاست در این وادی گام برمی‌دارند و همه‌ی مردم آن‌ها را می‌شناسند هم باز بخشی از درآمد خود را صرف این مصالح می‌کنند زیرا باور دارند ذهن مشتری حتی برای لحظه‌ای رو به رقیب آن‌ها برمی‌گردد و در نتیجه فروش آن‌ها را کاهش داده و در بلندمدت آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به آن‌ها وارد می‌کند.

ایجاد تمایز، ارتباط، ارزش و شناخت محصول، از عامل‌های تاثیرگذار در برندسازی است. بازاریابی و تولید محتوای مناسب در جهت حرکت و هدف لازم به قوای آن کسب‌وکار نیروی بیشتری می‌بخشد بازاریابی محتوا امروزه از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین روش‌های بازاریابی است، همچنین یکی از ارکان اصلی بهینه‌سازی است.

کارشناسان معتقدند: یکپارچگی و هماهنگی گرافیکی در تمام عناصر بصری باعث می‌شود تا جایگاه و تصویر برند ذهن مخاطبان تقویت شود، بدین شکل که آن‌ها پس از مدتی، حتی با شن دیدن نام برند خاصی، تصویر، رنگ‌ها، المان‌های گرافیکی به‌صورت ناخودآگاه در ذهن مخاطبان تداعی می‌شود. با استفاده از روانشناسی رنگ‌ها و شناخت تاثیرگذار آن‌ها در مخاطب طرح اختصاصی برای برند خود طراحی کنید. برای مثال یک برند موفقی مانند کوکاکولا با استفاده از این ویژگی‌ها کاری کرده است که سال‌های سال است وقتی از نوشابه حرف می‌زنیم ناخودآگاه به یاد شکل و شمایل و رنگ‌های کوکالا می‌افتیم. و یا وقتی از محصولات ورزشی سخن به میان می‌آید به‌طور پیش‌فرض در ذهنمان، نایک و آدیداس تداعی می‌شود. بنابراین توجه به گرافیک جذاب و تبلیغات نوآورانه می‌تواند ذهن مخاطب را برای پذیرش برند و ایجاد ارتباط حسی و عاطفی با آن کاملاً آماده کند.

این نکته قابل تاکید است که گروه صنعتی هافمن در میان رقبای صاحب نام و قدر به کسب این عنوان نائل آمده اشت.

 

مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی  از «هافمن» بازدید کرد

مصطفی صحرایی مدیرکل استاندارد استان آذربایجان شرقی از گروه صنعتی هافمن بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی گروه صنعتی هافمن، مدیرکل استاندارد استان آذربایجان شرقی که با هیات همراه مهمان گروه صنعتی هافمن بود، از سایت تولید پروفیل گروه صنعتی هافمن بازدید کرد.

در این برنامه، صحرایی پس از بازدید خطوط تولید هافمن، با حضور در جلسهای که در محل سالن اجلاس هافمن برگزار شد، از تلاشهای این مجموعه برای حفظ کیفیت محصولات، تقدیر کرد و گفت: فعالیتهای گروه صنعتی هافمن باعث افتخار این استان است. ازنظر ما هم خودتان نمونهاید هم این واحد صنعتی.

در ادامه مراسم تنی چند از مدیران گروه صنعتی هافمن، توضیحاتی را درباره بخشهای مختلف تولید، ارائه کردند. محمد الماسی؛ معاون تولید و برنامهریزی گروه صنعتی هافمن درباره تولیدات هافمن و نحوه بررسی کیفی محصولات و نیز صدور ضمانتنامههای این شرکت گفت: هافمن، بیشترین ضمانت را (هم ازنظر مدتزمانی و هم ازنظر شاخصههای ضمانت محصول) در ایران ارائه میدهد. الماسی در بخش پایانی سخنان خود درباره طرحهای توسعه هافمن در بخشهای مختلف سخنانی ایراد کرد.

گفتنی است در طول این برنامه از واحدهای مختلف هافمن بازدید شد و بهطور ویژه عملکرد واحد کنترل کیفی و آزمایشگاه هافمن که آزمایشگاه همکار اداره استاندارد است، مورد بررسی قرار گرفت. این نکته قابل تاکید است بر اساس گزارش روابط عمومی هافمن، در جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده استان آذربایجان شرقی که در دانشگاه تبریز برگزار شد، هافمن تنها واحد کیفی منتخب اداره کل استاندارد در صنعت یوپیویسی بود.

 

 

برای دریافت اپی‌دی‌اف این مطلب اینجا را کلیک کنید


ثبت نظر

ارسال