گفتگوی اختصاصی پنجره ایرانیان با مدیرعامل شرکت سفیر

سفیر امید در آسمان صنعت

شرکت بازرگانی سفیر فعالیت خود را در صنعت در و پنجره از سال 82 آغاز کرد. موسسان این شرکت که شروع فعالیتشان با ساخت و نصب در و پنجره همراه بود توانستند با کسب تجربه و تلاش بیشتر در سال 89 شرکت سفیر را به‌صورت رسمی ثبت کرده و زمینه فعالیتشان را گسترش دهند. غلامرضا عسگری به همراه برادرانش وقتی در سال 1389 زیر‌بنای شرکت بازرگانی سفیر را با هدف ارائه یراق‌آلات در و پنجره بنا نهادند، مصمم بودند تا دامنه فعالیت شرکت را از شهر تبریز در استان آذربایجان شرقی به دیگر شهرهای ایران گسترش دهند. حالا شرکت بازرگانی سفیر دفتری هم در تهران دارد تا مشتریان و تولیدکنندگان در و پنجره‌های یو.‌پی.‌وی‌.سی در سراسر ایران بدون واسطه و به‌طور مستقیم و با قیمتی یکسان بتوانند نیازهای خود را برآورده سازند.
  • یکشنبه 25 تیر 1396 ساعت 4:6

 بازرگانی سفیر هم‌اینک نمایندگی انحصاری دو برند شناخته‌شده یراق‌آلات در و پنجره یو.پی.وی.سی reze و winx را در اختیار دارد و افزون بر آن برخی یراق‌آلات دیگر استاندارد و باکیفیت را هم به سبد محصولات خود افزوده است. این مجموعه به‌تازگی نمایندگی پروفیل یو.پی.وی.سی «آک پروفیل» در استان آذربایجان شرقی را کسب کرده و سبد کالایی‌شان را کامل‌تر کرده است. گروه خبری نشریه پنجره‌ایرانیان در سفری به شهر تبریز از شرکت سفیر که انبار و دفتر مرکزی آن در جاده تبریز تهران واقع است بازدیدی داشت و ضمن آن گفتگویی با غلامرضا عسگری مدیرعامل موفق این مجموعه انجام داد که مشروح این گفتگوی خواندنی را در ادامه باهم می‌خوانیم.

 برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.


برای شروع بحث ضمن معرفی مجموعه‌تان، مختصری درباره پیشینه و تاریخچه فعالیت‌های آن بیان کنید؟

شرکت بازرگانی سفیر در زمینه تهیه و توزیع انواع پروفیل و یراق‌آلات در و پنجره یو.پی.وی.سی و شیشه دوجداره فعالیت می‌کند. همچنین نمایندگی فروش پروفیل «آک‌پروفیل» را در استان آذربایجان شرقی به عهده داریم. مجموعه ما یک دفتر و انبار مرکزی در تبریز و یک دفتر در تهران دارد که همه فعالیت‌های ما در هر دو دفتر انجام می‌شود. فعالیت ما در این صنعت از سال 82 با ساخت و نصب در و پنجره و شیشه دوجداره آغاز شد تا اینکه در سال 89 مجموعه سفیر را تاسیس کردیم. ابتدا فقط در زمینه فروش یراق‌آلات فعالیت داشتیم ولی رفته‌رفته با گسترش فعالیت‌ها و تاسیس دفتر تهران سایر موارد به زمینه کاری مجموعه اضافه شد. در حال حاضر 6 نفر نیروی کار در دفتر تبریز و 4 نفر در دفتر تهران مشغول فعالیت هستند.

در حال حاضر چه محصولاتی را وارد و عرضه می‌کنید و آیا نمایندگی برند خاصی را در اختیار دارید؟

مجموعه سفیر در زمینه یراق‌آلات نمایندگی واردات دو برند وینکس (winx) و رزه (reze) را در اختیار دارد. این برندها از بهترین‌های بازار یراق ایران و ترکیه هستند و محصولاتشان دارای 10 سال گارانتی تعویض است. در برنامه‌های آتی مجموعه قصد داریم واردات یراق‌آلات آلومینیومی را نیز به فعالیت‌هایمان اضافه کنیم.

گارانتی و خدمات پس از فروش محصولات خارجی به چه شکل ارائه می‌شود؟

بر اساس تعاملاتی که بین مجموعه ما و کارخانه‌های رزه و وینکس به وجود آمده، گارانتی و خدمات پس از فروش محصولات این شرکت‌ها بر عهده شرکت اصلی خواهد بود و ما به نمایندگی از شرکت اصلی وظیفه داریم این خدمات را در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون قید و شرط به مشتری ارائه دهیم. این شرکت‌ها آن‌چنان به محصولات خود اطمینان دارند که با جدیت به ما اعلام کرده‌اند برای همه محصولاتشان گارانتی 10 ساله ارائه دهیم.

عرضه محصولات به چه صورت و از طریق کدام دفتر شما صورت می‌گیرد؟

عملا فرقی نمی‌کند مشتری برای تهیه کالا به کدام دفتر ما مراجعه کند. ثبت سفارش، تامین کالا، فرایند فروش و ارسال محصول از طریق هر دو دفتر ما در تبریز و تهران انجام می‌شود و مشتریان ما در سراسر کشور می‌توانند به‌دلخواه خودشان و با لحاظ کردن بعد مسافت به هرکدام از دفاتر ما برای تهیه کالا مراجعه کنند.

وضعیت فعلی بازار در و پنجره را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

در حال حاضر همان‌طور که مستحضر هستید رکود چندین ساله‌ای بر بازار ساختمان حاکم است که بازار در و پنجره هم متاثر از این وضعیت است و شرایط مناسبی ندارد. صنوف زیادی زیرمجموعه صنعت ساختمان هستند و تا زمانی که وضعیت صنعت ساختمان به این شکل است این زیرمجموعه‌ها هم شرایط خوبی نخواهند داشت که امیدواریم به‌زودی این شرایط تغیر کند و شاهد رونق دوباره بازار ساختمان و در و پنجره باشیم.

بزرگ‌ترین مشکلی که در صنف در پنجره با آن روبه‏رو هستید چیست؟

در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل ما چک‌های برگشتی است که وجود دارد. متاسفانه این چک‌های برگشتی و بدقولی برخی مشتریان همه برنامه‌ها و توازن بازار ما را به هم زده است و باعث شده بسیاری از برنامه‌های کاری ما با مشکل مواجه شوند. اگر این مسئله در صنف ما حل شود میزان نقدینگی زیادی وارد صنف می‌شود که می‌تواند باعث تحرک خوبی در بازار شود.

به نظر می‌رسد صنعت ما در زمینه تولید یراق‌آلات در و پنجره نسبتا ضعیف است. دلیل این مسئله را چه چیزی می‌دانید؟

تنوع محصول و تعداد یراق‌آلات یک سیستم در و پنجره بسیار گسترده است و برای تهیه همه این قطعه‌ها به یک مجموعه تولیدی صنعتی بزرگ و مدرن نیاز است. البته در سایر کشورها مثل ترکیه، این‌گونه نیست که همه قطعات و یراق‌آلات یک سیستم را یک کارخانه تولید کند بلکه چندین کارخانه بزرگ در کنار هم قرار می‌گیرند و با عقد قرارداد همکاری چندجانبه اقدام به تهیه یراق‌آلات مختلف می‌کنند به این شکل که هر کارخانه تعداد مشخصی از قطعات را تولید می‌کند تا مجموعه قطعات و یراق‌آلات مورد نیاز یک سیستم در و پنجره کامل و قابل‌عرضه شود. متاسفانه در ایران این اتفاق به دلایل متعددی نمی‌افتد و تنها چند کارخانه هستند که اقدام به تهیه اسپانیولت و چند قطعه دیگر می‌کنند و مجموعه قطعاتشان کامل نیست. از طرف دیگر محصولات کارخانه‌های ایران به دلیل ظرفیت پایین تولید، قیمت بالایی دارند، توان رقابت با مجموعه‌های عظیم ترک با محصولاتی با کیفیت بالا و قیمت پایین‌تر را ندارند.

تولیدکنندگان در و پنجره به کدام یراق‌آلات بیشتر تمایل دارند؟

در صنف تولیدکنندگان در و پنجره هم مانند بسیاری از صنوف دیگر، متاسفانه تمایل به استفاده از جنس خارجی بیشتر است. مونتاژکاران ما فارغ از کیفیت این اجناس، تنها به ترک یا خارجی بودن آن توجه می‌کنند و چون این یراق‌آلات معمولا قیمت پایینی هم دارند تمایل بیشتری به خرید این محصولات دارند.

با توجه به این‌که عمده فعالیت شما واردات است مشکلات زیادی در زمینه گمرک و افزایش تعرفه‌های واردات باید داشته باشید. نظرتان دراین‌باره چیست؟

مسئله‌ای مانند افزایش تعرفه‌های گمرکی طبیعی است و در همه‌جا وجود دارد. متاسفانه این مسئله که می‌توانست عاملی برای تقویت تولید داخلی باشد به دلیل عدم مدیریت و اقداماتی که تولیدکنندگان داخلی هم‌زمان با افزایش تعرفه انجام دادند بی‏تاثیر شد و دراین‌بین همه متضرر شدند. تولیدکنندگان داخلی هم‌زمان با افزایش تعرفه اقدام به افزایش قیمت کردند به همین خاطر قیمت تولیدات داخلی نسبت به محصولات وارداتی تفاوتی نکرد و با توجه به مسائلی که در پاسخ به سوال قبل مطرح کردم طبیعی است که مونتاژکار و تولیدکننده در و پنجره، کالای ارزان و باکیفیت با برند خارجی را ترجیح دهد!

نظرتان پیرامون فعالیت اتحادیه‌ها و سندیکاهای صنفی چیست؟ آیا فعالیت این اتحادیه را برای صنعت در و پنجره لازم می‏دانید؟

مطمئنا وجود سندیکا و اتحادیه صنفی در هر صنفی لازم و مفید است و برای پیشرفت فعالیت‌های صنفی باید چنین انجمن‌هایی تاسیس و تقویت شود. اگر یک اتحادیه خوب و فعال تشکیل شود که به دنبال منافع صنف باشد و مشکلات اعضاء را پیگیری کند صد درصد ما موافق هستیم و حمایت خواهیم کرد.


نشریه پنجره ایرانیان-سال دهم-شماره 117-تیر 96 

 


ثبت نظر

ارسال