امنیت و آرامش ساختمان را از سفیر بخواهید

پنجره ایرانیان:هدف ما ارائه بهترین‌ها از حیث کیفیت و قیمت است و اولین شرط انتخاب هر برندی توسط بازرگانی سفیر، برخورداری از کیفیت و استاندارد جهانی و البته دارای قدرت رقابت است. به همین دلیل تلاش می‌کنیم که از تغییرات مکرر در قیمت‌ها برای جذب مشتریان و ترفند‌های تبلیغاتی دوری کنیم
  • چهارشنبه 10 دی 1393 ساعت 16:50

سه برادرمتحد و همدل با مدیریتی واحد و مصمم توانسته‌اند در بازار یراق‌آلات در و پنجره تحولی ویژه ایجاد کنند. آنها در کنار هم و با یک هدف یعنی عرضه یراق‌آلات باکیفیت در و پنجره‌های یو‌پی‌وی‌سی و دیگر ملزومات مورد نیاز تولیدکنندگان در و پنجره موفق شده‌اند تا نام بازرگانی سفیر را پرآوازه سازند. کم‌ادعا هستند و پرتلاش و وقتی در سال 1389 زیر‌بنای شرکت بازرگانی سفیر را با هدف ارائه یراق‌آلات در و پنجره بنا نهادند، مصمم بودند تا دامنه فعالیت شرکت را از شهر تبریز در استان آذربایجان شرقی به دیگر شهرهای ایران گسترش دهند. حالا شرکت بازرگانی سفیر دفتری هم در تهران دارد تا مشتریان و تولیدکنندگان در و پنجره‌های یو‌پی‌وی‌سی ایران بدون واسطه و به طور مستقیم و با قیمتی یکسان بتوانند نیازهای خود را برآورده سازند. بازرگانی سفیر به گفته  مدیرعامل شرکت، نمایندگی انحصاری یراق‌آلات با برند شناخته شده REZE را در اختیار دارد و افزون بر آن برخی یراق‌آلات دیگر دارای استاندارد و کیفیت را هم به سبد محصولات خود افزوده است. او در گفتگوی اختصاصی با پنجره ایرانیان در حاشیه نمایشگاه صنعت در و پنجره تبریز می‌گوید: همواره تلاش می‌کنیم تا در انتخاب برند‌ها و محصولات اصل را بر کیفیت و رضایت مشتریان و مصرف‌کنندگان بگذاریم و به همین دلیل پس از تحقیقات به این نتیجه رسیدیم که یراق‌آلات REZE را انتخاب نخست بازرگانی سفیر کنیم، برندی که اگرچه یک نام جدید است، اما سابقه گروه صنعتی سازنده این برند، کاملا برای فعالان صنعت در و پنجره یو‌پی‌وی‌سی شناخته شده است. گفتگوی پنجره ایرانیان را با عسگری مدیرعامل شرکت بازرگانی سفیر بخوانید.

  •   برنامه شما برای دفتر تهران چیست؟

برنامه و هدف ما این است همیشه دپوی قوی در تهران داشته باشیم و با تامین به موقع یراق‌آلات بتوانیم اطمینان خاطر و آرامش در تولید و نصب را برای تولیدکنندگان در و پنجره به ارمغان بیاوریم، چرا که دسترسی مستقیم و آسان و دریافت به موقع سفارشات بر بهبود عملکرد و سلامت کاری تولیدکنندگان اثر می‌گذارد.

  •   به عنوان کسی که چندین سال است در صنعت در و پنجره یو‌پی‌وی‌سی فعالیت دارید، مهمترین مشکلی که در بازار یراق‌آلات دیده می‌شود، از نظر شما چیست؟

مهمترین مشکل وجود رقبایی که بازار را خراب می‌کنند. عمده این رقبا، دارای سرمایه کافی و انبار قوی یراق‌آلات نیستند و چون نمی‌توانند به رقابت سالم ادامه دهند به قیمت‌شکنی روی می‌آورند که هم خودشان را گرفتار باتلاق می‌کنند و هم برای دیگر شرکت‌ها دردسرساز شده‌اند.

  •   گستره توزیع شما به چه صورت است و آیا در استان‌ها و یا شهرهای خاصی محصولات را عرضه می‌کنید؟

بازرگانی سفیر در همه شهرهای ایران نمایندگی فروش ندارد، اما با راه‌اندازی دفتر تهران به دلیل تقاضای مشتریان، هیچ مشکلی برای ارسال سریع یراق‌آلات به تمامی نقاط کشور نداریم.

  •   برنامه شرکت بازرگانی سفیر برای آینده چیست؟

هدف ما ارائه بهترین‌ها از حیث کیفیت و قیمت است و اولین شرط انتخاب هر برندی توسط بازرگانی سفیر، برخورداری از کیفیت و استاندارد جهانی و البته دارای قدرت رقابت است. به همین دلیل تلاش می‌کنیم که از تغییرات مکرر در قیمت‌ها برای جذب مشتریان و ترفند‌های تبلیغاتی دوری کنیم و رویکرد ما این است که بازار و تولیدکنندگان در و پنجره بر اساس واقعیت‌ها و تبلیغات صحیح، بازرگانی سفیر را به عنوان انتخاب نخست خود داشته باشند که همین بهترین تبلیغ و سرمایه ماست.

  •   آیا این یراق‌آلات reze علاوه بر ایران و ترکیه در دیگر کشورهای جهان هم مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

بله. این یراق‌آلات با همان کیفیت و استانداردهای مطلوب و تایید شده در کشورهای دیگر دنیا هم استفاده می‌شود و خوشبختانه در نزد تولیدکنندگان در و پنجره به عنوان یک گزینه ایده‌آل با قیمت و خدمات مطلوب شناخته شده است.

  •   سبد محصولات بازرگانی سفیر تا چه حدی متنوع است که بتواند به انواع خواسته‌های مشتریان جواب شایسته بدهد؟

ما همه‌ی یراق‌آلاتی که مربوط به در و پنجره با برند reze باشد را داریم و اگر مشتری از نظر مالی مشکلی نداشته باشد، می‌توانیم ظرف مدت 48 ساعت کالای سفارش داده شده را ارسال کنیم. چون ما قبلا در زمینه تولید و مونتاژ در و پنجره فعالیت داشته‌ایم، کاملا این موضوع را درک می‌کنیم که کارگاهی که مواد اولیه نداشته باشد، با توقف تولید مواجه می‌شود و هزینه تولید افزایش می‌یابد، به همین دلیل تلاش می‌کنیم که کالاها را با کرایه حمل مناسب و بسته‌بندی مطلوب در کمترین زمان ممکن به خط تولید در و پنجره برسانیم.

  •   استفاده از یراق‌آلاتی که شرکت بازرگانی سفیر عرضه می‌کند تا چه میزان بر امنیت در و پنجره‌ها و جلوگیری از هدررفت انرژی و ورود آلاینده‌ها به ساختمان موثر است؟

متاسفانه در ایران همه به قیمت‌ها نگاه می‌کنند و باور ما این است که هر تولیدکننده‌ در و پنجره که بخواهد برای به دست آوردن مشتری قیمت را با استفاده از یراق‌آلات و دیگر مواد مورد مصرف فاقد استاندارد و کیفیت پایین بیاورد، حتما به این صنعت و مردم خیانت می‌کند. دقت کنید که در هر فریم پنجره، 20 تا 30 درصد قیمت به پروفیل، 40 تا 50 درصد به شیشه و بقیه به یراق‌آلات برمی‌گردد. اما مشاهده می‌شود که در بسیاری موارد تولیدکنندگان در و پنجره از پروفیل استاندارد و شیشه‌های استاندارد استفاده می‌کنند و در انتخاب یراق‌آلات به ویژه در قسمت بازشوهای در و پنجره سهل‌انگاری به خرج می‌دهد و همین غفلت باعث خواهد شد تا به راحتی انرژی از محل درز در و پنجره به هدر رود و یا آلاینده‌های هوا و صدا وارد ساختمان شود. به لحاظ فنی هم باید بگویم الان غالب یراق‌‌آلات در و پنجره‌ها دو نوع هستند؛ یراق آکس 13 و یراق آکس 9 که متاسفانه به لحاظ امنیتی بسیار هم ضعیف هستند. اما به تازگی برای افزایش ضریب ایمنی بازشوها پین‌های قارچی در تولید اسپانیولت استفاده می‌شود که بسیار اهمیت دارد و تنها یراقی که من سراغ دارم در بحث اسپانیولت از پین‌های قارچی استفاده می‌کند، یراق‌آلات reze است و اکثر برندها از پین‌های معمولی در تولید اسپانیولت استفاده می‌کنند که ضریب ایمنی بازشوها را کاهش می‌دهد.

  •   توصیه شما به شرکت‌ها و کارگاه‌های تولید در و پنجره برای اطمینان از دریافت به موقع سفارشات یراق‌آلات چیست؟

ببینید تولیدکنندگان در و پنجره که مدام شرکت‌های تامین‌کننده یراق‌آلات را تغییر می‌دهند هم در ادامه فرایند تولید با مشکل مواجه می‌شوند و هم پشتیبانی یراق‌آلات آنها ناقص خواهد بود. به نظرم این یک مشکل در برخی کارگاه‌های تولید در و پنجره است، اما اگر دوستان تولیدکننده به جای تغییر شرکت‌های تامین کننده یراق‌آلات و دیگر ملزومات مورد نیاز خود، یک رابطه مالی شفاف را برقرار سازند، مطمئن باشند که بهترین پشتیبانی مواد اولیه را با خود خواهند داشت و هیچ شرکت تامین‌کننده یراق‌آلات نمی‌خواهد دائم با تغییر مشتریان مواجه باشد.

  •  در صنعت در و پنجره شاید نتوان پروفیل را به صورت قاچاق وارد کرد، اما خطر واردات غیرقانونی یراق‌آلات در و پنجره دور از ذهن نیست. این احتمال نزدیک به یقین چه پیامدهایی برای صنعت در و پنجره به همراه دارد؟

اولا افراد یا شرکت‌های گمنامی که یراق‌آلات را به صورت غیر قانونی وارد و در بازار عرضه می‌کنند، فقط به سود تجاری می‌اندیشند و چون هزینه‌های گمرکی و ... را پرداخت نمی‌کنند و تعهدی در برابر مشتریان و مصرف‌کنندگان ندارد، قطعا در کوتاه مدت به دلیل سود بالا برنده هستند؛ اما حضور مستمر و قوی آنها در میان‌مدت و بلندمدت قطعا رخ نخواهد داد و بسیاری از این افراد و شرکت‌ها اهداف کوتاه‌مدت را دنبال می‌کنند و نتیجه این فعالیت‌ها ضربه زدن به شرکت‌های صاحب نام و نشان و دارای برند شناخته شده و مخدوش کردن اعتماد عمومی به صنعت در و پنجره یو‌پی‌وی‌سی است. چرا که مصرف‌کننده نهایی کمتر در انتخاب یراق‌آلات نصب شده روی در و پنجره‌ها نقش دارد و این وضعیت باعث شده تا حقوق آنها توسط واردکنندگان فاقد شناسنامه و استفاده برخی تولیدکنندگان و مونتاژکنندگان در و پنجره از یراق‌آلات فاقد ضمانت و کیفیت از بین برود.

  •  شما فکر می‌کنید تا چه اندازه‌ای تولیدکنندگان در و پنجره استانداردهای تولید و نصب را رعایت می‌کنند؟

متاسفانه مشکل اصلی به کل رویکرد بازار ایران و به طور خاص به رفتار پیمانکاران ساختمانی برمی‌گردد که همواره در جستجوی کالاهای ارزان قیمت هستند و کیفیت را گزینه آخر قلمداد می‌کنند. برای همین ضرورت دارد تا دولت استانداردهای کیفی و قابل اجرا برای انبوه‌سازی و ساخت و ساز در کشور وضع کند و البته در صورتی که مصرف‌کننده نهایی آگاه باشد و در انتخاب خود کیفیت را طلب کند، بدیهی است که سازندگان و پیمانکاران ساختمان‌ها و انبوه‌سازان هم کیفیت را مهم ارزیابی خواهند کرد. در خصوص صنعت در و پنجره هم وضعیت به همین شکل است و تا زمانی که مصرف‌کنندگان نهایی اطلاعات دقیقی از استانداردهای در و پنجره از حیث کیفیت پروفیل، یراق‌آلات و شیشه و... نداشته باشند، صرف تدوین استانداردها بدون ضمانت اجرایی کفایت نخواهد کرد. انتظار می‌رود استانداردهایی چون ضریب ایمنی پنجره‌ها، میزان جلوگیری از ورود آلاینده‌ها به ساختمان و همچنین ضریب هدررفت انرژی و ... جدی گرفته شود و اطلاعات عمومی مردم افزایش یابد چرا که تا زمانی‌ مصرف‌کننده با استاندارد کاری نداشته باشد، استاندارد روی کاغذ ارزشی نخواهد داشت.

  •   چرا کمتر در زمینه تولید یراق‌آلات در و پنجره سرمایه‌گذاری می‌شود؟

با این وضعیت نرخ تورم و ارز، نوسان شدید قیمت‌ها، افزایش هزینه‌های تولید صنعتی در ایران و مشکلات عدیده موجود، فکر می‌کنم تولید صنعتی یراق‌آلات با حاشیه سود پایین جواب نمی‌دهد چرا که وجود رقبایی از کشورهای چین و ترکیه و دیگر کشورها اجازه رقابت را به تولیدکنندگان ایرانی در درازمدت نخواهد داد به هر حال مردم به عنوان مصرف‌کننده نهایی در و پنجره هیچ اطلاعی از کیفیت و استانداردهای یراق‌آلات در و پنجره‌ها ندارند و همین مساله باعث می‌شود که برخی برای پایین آوردن هزینه در و پنجره‌ها از یراق‌آلات فاقد کیفیت و استاندارد استفاده کنند. چه باید کرد؟

باید اطلاع‌رسانی به مردم بیشتر شود، متاسفانه در مملکت ما تنها روی پروفیل تبلیغات گسترده انجام می‌شود ولیکن شاهد تبلیغات مطلوب برای یراق‌آلات و بالابردن آگاهی مردم نیستیم. از سوی دیگر برای شرکت‌های خارجی تولیدکننده یراق‌آلات در و پنجره مقرون به صرفه نیست که در ایران تبلیغات داشته باشند و هم اکنون بالای 70 درصد از بازار یراق‌آلات در و پنجره یو‌پی‌وی‌سی ایران از ترکیه وارد می‌شود که وقتی این حجم از بازار در اختیار یک کشوری باشد، نیازی به تبلیغ هم احساس نمی‌شود. زمانی تبلیغات و اطلاع‌رسانی واقعی شکل می‌گیرد که رقابت بین برندها و کشورها جدی‌تر شکل گیرد. با این حال تلاش برای آگاهی مردم دستکم در رسانه‌های تخصصی می‌تواند مشکلات کمبود آگاهی مردم را کاهش دهد.

  •  ارزیابی شما از نمایشگاه صنعت در و پنجره تبریز نسبت به سال قبل چگونه بود؟

بازدید از نمایشگاه امسال نسبت به سال قبل خیلی کم بود و بهتر بود این نمایشگاه یک ماه زودتر برگزار شود. چرا که عمده شرکت‌های تولید در و پنجره در قبل از آبانماه سفارش مشتریان را دریافت کرده و در حال تولید و مونتاژ هستند و حضور و مشارکت و بازدید از نمایشگاه در آبانماه به بعد را سودمند نمی‌دانند.

  •   مردم تبریز تا چه اندازه با پنجره یو‌پی‌وی‌سی آشنا هستند؟

آشنایی مردم تبریز با ویژگی‌های در و پنجره‌های یو‌پی‌وی‌سی نسبت به دیگر شهرها خیلی خوب است و دسترسی تولیدکنندگان در و پنجره به پروفیل و یراق‌آلات راحت است ولیکن یراق‌آلات آلمانی در استان آذربایجان شرقی کمتر به فروش می‌رسد و در عوض اقبال خوبی نسبت به یراق‌آلات و پروفیل تولید شده در کشور ترکیه به چشم می‌خورد.

 

 


ثبت نظر

ارسال