در گفتگو با مدیرعامل گروه صنعتی پارس مطرح شد:

سرلوحه کار ما: پشتیبانی و خدمات واقعی

گروه صنعتی پارس ازجمله تولیدکنندگان دروپنجره یو.پی.وی.سی و انواع توری در بندر انزلی است که از سال 1387 تا کنون در این عرصه فعالیت دارد.
  • یکشنبه 23 آبان 1395 ساعت 9:34

شرکت پارس که شعار حمایت از تولید ملی را سرلوحه فعالیت‏‌های خود قرار داده است با استفاده از پروفیل ایرانی آورتا محصولات باکیفیتی تولید می‏‌کند و این محصولات را علاوه بر استان گیلان در سایر نقاط کشور نیز عرضه می‏‌کند. در گفت‌گویی با آقای فرزاد خسروی، مدیرعامل گروه صنعتی پارس، اهم فعالیت‌ها و شرایط کاری این شرکت را مورد بررسی قرار دادیم که در ادامه توجه شما را به این گفت‌گو جلب می کنیم:

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

شرکت شما از چه تاریخی فعالیت خود را آغاز کرده و برای رسیدن به موفقیت چه مسیری را پشت سر گذاشته است؟

شرکت پارس از سال ۱۳۸۷ فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است. در آغاز کار، مانند هر فعالیت بزرگ دیگری یک دوراندیشی نسبت به آینده وجود داشته است اما به لطف پروردگار و باتجربه کافی و مناسبی که از گذشته به همراه داشته‌ایم، کمتر دچار نشیب و فراز در شروع و ادامه کار تاکنون شده‌ایم.

در حال حاضر چه محصولات و خدماتی توسط شرکت شما عرضه میشود؟

در حال حاضر ساخت و عرضه انواع در و پنجره به اشکال گوناگون و لمینیت شده و همچنین از زمستان ۱۳۹۴ تولید و عرضه انواع توری پلیسه، توری رولینگ و توری ثابت ازجمله خدماتی است که شرکت پارس به مشتریان ارائه می‌دهد.

از چه پروفیلی برای تولید محصولات خود استفاده میکنید؟

این شرکت از پروفیل مرغوب ایرانی با برند آورتا برای تولید محصولات استفاده می‌کند که یکی از دلایل مهم انتخاب این پروفیل علاوه بر مرغوب بودن آن، حمایت از تولید ملی است.

برای انتخاب این پروفیل چه ملاکهایی را در نظر داشتهاید؟

شرکت کیان پن بانام تجاری آورتا، یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های کشور در تولید پروفیل بوده که در عین گستردگی و وسعت کار، حتی در شرایط بحرانی اقتصاد کشور هرگز دچار افت کیفیت نشده است.

کیفیت محصولاتی که تولید میکنید در چه سطحی قرار دارد؟

البته این سوال را باید از انبوه‌سازان و صاحبان پروژه که با ما همکاری می‌کنند بپرسید اما به دلیل عدم دسترسی به آن‌ها، من پاسخ می‌دهم. شرکت پارس با اطمینان کامل از شیوه عملکرد خود و خدماتی که ارائه کرده است سطح کیفی محصولات خود را تا سقف ۹۵ درصد می‌داند و بسیار خرسند هستیم که توانسته‌ایم بهترین محصولات را با بهترین کیفیت به مشتریان عزیز ارائه دهیم. ضمن اینکه شرکت پارس در زمینه خدمات پس از فروش و رفع ایرادات احتمالی که معمولا بسیار کم پیش می‌آید، به‌صورت کاملا رایگان در خدمت مشتریان گرامی است.

شما در شرکت پارس چه اقداماتی برای بهرهگیری از دانش و فناوری روز انجام دادهاید؟

ارتقاء ماشین‌آلات از تک سر به دو سر، ارتقاء نرم‌افزارهای کامپیوتری، شرکت در نمایشگاه‌های استانی و کشوری ازجمله فعالیت‌های این شرکت جهت رشد و توسعه فناوری در سال‌های اخیر بوده است. همچنین در بحث مربوط به فروش نیز ازجمله برنامه‌های شرکت، استفاده از سیستم تجارت الکترونیک جهت سهولت در عرضه محصولات به مشتریان گرامی است.

 به نظر شما برای تولید یک پنجره استاندارد چه عواملی باید مورد توجه قرار گیرد؟

فکر می‏‌کنم، ازجمله مهم‌ترین شاخصه‌های تولید یک پنجره استاندارد، قبل از همه‌چیز می‌توان به داشتن تخصص و دانش کافی تولیدکننده، وجدان کاری و عشق به کار اشاره کرد. بعد از این‌ها عواملی چون استفاده از ورق گالوانیزه استاندارد و یراق خوب و همچنین به‌کارگیری کادری آموزش‌دیده و مجرب در تولید یک پنجره استاندارد باید مورد توجه قرار گیرد.

 برای جلوگیری از ورود پنجرههای نامرغوب به بازار چه راه‌کارهایی وجود دارد؟

جلوگیری از ورود پنجره‌های نامرغوب مقوله‌ای نیست که یک تولیدکننده با مشاهده آن بتواند شخصا برخورد کند و موضوع حل شود، به نظر من لازم است هر استان یک سندیکا داشته باشد تا از آن طریق این موارد پیگیری شوند.

 وجود پنجره‏‌سازهای بی‏‌شناسنامه در بیاعتبار کردن این صنعت چقدر تاثیر دارد؟

متاسفانه وجود این پنجره‌‏سازهای به‌اصطلاح بی‌‏شناسنامه، تاثیر منفی خود را در شهرهای بزرگ و پروژه‌های بزرگ گذاشته است. از جمله راهکارهای جلوگیری از آنها در درجه اول، اطلاع‌رسانی و آموزش از طریق رسانه‌ها و در درجه دوم، درخواست رزومه کاری، جمع‌آوری اطلاعات و بررسی پروژه‌های قبلی تولیدکننده و مواردی از این دست است که از این طریق می‌توان از هدر رفتن سرمایه ملی نیز جلوگیری کرد.

 چه عواملی بیشترین تاثیر را در ساخت و تولید پنجرههای یو.پی.وی.سی دارند؟

به مورد خاصی که منحصربه‌فرد باشد نمی‌توانیم اشاره‌کنیم، چراکه رعایت تمام نکات فنی و زیرساختی تولید در و پنجره‌های یو.پی.وی.سی اعم از اندازه‌گیری دقیق، انتخاب نوع پروفیل و گالوانیزه مخصوص که باید با کمترین لقی داخل پروفیل جاگذاری شود، همچنین انتخاب یراق‌آلات مناسب و دستگیره باکیفیت که وظیفه اصلی را در تکمیل ساخت در و پنجره به عهده دارند، الزامی است. البته تا به این مرحله ما فقط ۵۰ درصد از مراحل ساخت و تولید یک در و پنجره باکیفیت را انجام داده‌ایم و ۵۰ درصد بعدی با نصب اصولی و استاندارد شیشه و در و پنجره و همچنین آب‌بندی آن‌ها تکمیل می‌شود.

 مجموعه شما در رابطه با پشتیبانی و خدمات پس از فروش چه برنامهریزیهایی دارد؟

بدیهی است هر شرکت یا کارخانه‌ای برای پابرجا ماندن و ادامه دادن مسیر خود می‌بایست این دو مقوله یعنی «پشتیبانی و خدمات پس از فروش» را از ارکان اصلی فعالیت‌های خود قرار دهد. پرواضح است شرکت یا کارخانه‌ای که تمام نکات اصولی را در تولید در و پنجره رعایت کرده باشد و از نتیجه کار خود مطمئن باشد، از پشتیبانی مشتریان خود در هنگام بروز ایرادات احتمالی و اتفاقی بسیار لذت می‌برد.

بر این اساس شرکت پارس هم پس از ساخت و تولید محصولات خود، بازدیدها و وارسی‌های فنی از خدماتی که ارائه داده به عمل خواهد آورد. مسلما مشتریانی که در صورت بروز هرگونه مشکل یا ایرادی ابتدا با شرکت تماس می‌گیرند در اولویت رسیدگی و ارائه خدمات رایگان پس از فروش خواهند بود تا هرچه سریع‌تر مشکلشان برطرف گردد. این پشتیبانی از ابتدای تاسیس شرکت بوده و تا همیشه به قوت خود باقی خواهد ماند.

 تاکنون نظارت و کنترل کیفی از جانب شرکت تولیدکننده پروفیل از مجموعه شما انجام گرفته است؟

بله همواره بازرسی‌هایی از مجموعه ما توسط واحد کنترل کیفیت شرکت کیان پن، تولیدکننده پروفیل آورتا در طی مدت همکاری با این شرکت صورت پذیرفته است.

 تا چه حد در بحث مشتری‏‌مداری فعال هستید؟

همان‌طور که از پاسخ‌های قبلی پیداست مشتری و جلب رضایت واقعی او در راس کار شرکت ما قرار دارد. همیشه در بین مشتریان، کسانی هستند که به خاطر نداشتن اطلاعات از در و پنجره یو.پی.وی.سی با نگرانی از مرغوب بودن کالا، نحوه جاگذاری و بازدهی آن، به شما مراجعه می‌کنند؛ این وظیفه یا بهتر بگویم هنر شرکت است که با صبر و حوصله، اطلاعات دقیقی از جنس کالای خود، قیمت، تفاوت آن با کارهای دیگر و چگونگی قرارگیری در و پنجره در تناسب با نقشه و... به مشتریان خود بدهد. مشتری‌‏مداری و صرف وقت برای او چنانچه گفته شد در راس کار شرکت پارس بوده و خواهد بود.

 حوزه فعالیت شما شامل کدام محدوده است و در حال حاضر در کدام منطقه جغرافیایی مشغول فعالیت هستید؟

شرکت پارس در استان گیلان و شهر بندرانزلی واقع است ولی عرضه خدمات شرکت، منحصر به این مناطق نیست و به استان‌ها و شهرهای دیگر هم خدمات ارائه می‌دهد.

 شرایط فعلی و آینده بازار در و پنجرههای دوجداره را چگونه میبینید؟

متاسفانه وجود کارگاه‌های در و پنجره‏‌سازی زیر پله‌ای با تولید محصولات بی‌کیفیت و غیراستاندارد، تاثیر بسیار منفی بر بازار گذاشته است. از سوی دیگر عدم نظارت از جانب سازمانی که این‌گونه مجموعه‌ها را به‌صورت مداوم و منظم تحت نظارت قرار دهد و در صورت مشاهده تخلف با آن‌ها برخورد کند، باعث شده است شاهد بازار چندان مناسبی در حال و آینده این صنعت نباشیم.

نشریه پنجره ایرانیان-سال دهم-شماره 109-آبان95


ثبت نظر

ارسال