GSA تبلور یک افتخار جهانی در تولید یراق در و پنجره

پنجره ایرانیان:در حال حاضر با تولید فعلی، امکان تامین نیاز حدود 150 کارگاه ساخت و مونتاژ در و پنجره را داریم و به دلیل استقبال بالا تا پایان سال در صدد هستیم که ظرفیت تولید را به 3 برابر افزایش دهیم که با افتتاح فاز 2 در سه شیفت کاری روزانه حدود 30 هزار ست یراق در و پنجره تولید خواهد شد.
  • دوشنبه 8 دی 1393 ساعت 18:38

قاطعانه و مصمم از کیفیت یراق‌آلات در و پنجره GSA می‌گوید و راز موفقیت این برند ملی با استاندارد جهانی را در یک کلام خلاصه می‌کند: برخورداری از 25 سال سابقه تولید صنعتی، دانش روز جهانی، بهره‌وری بالا، مدیریت علمی و البته تعامل سازنده با تولیدکنندگان در و پنجره ایران. محمد صادق سمسارزاده یکی از مدیران GSA بیش از آنکه از امور تجاری و بازرگانی سخن بگوید، از کیفیت فنی یراق‌آلات تولیدی این شرکت و البته مشکلات موجود در یراق‌آلات وارداتی پرده برمی‌دارد و خبر می‌دهد که تولید و عرضه انبوه یراق‌آلات دوحالته GSA تا پایان سال جاری کلید خواهد خورد. خبری خوش برای تولیدکنندگان در و پنجره یو‌پی‌وی‌سی ایران که یراق‌آلات خود را با قیمت مطلوب، کیفیت و استانداردی فراتر از انتظار انتخاب کنند و دیگر نگران کمبود یراق‌آلات سفارش داده شده نباشند. 10 سال ضمانت بی‌قید و شرط هم پشتوانه و انگیزه خوبی برای قرار دادن یراق‌آلات GSA در فهرست خرید‌های تولیدکنندگان و مونتاژکنندگان در و پنجره یو‌پی‌وی‌سی است. سمسارزاده با اشاره به نشست اخیر تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان یراق‌آلات در و پنجره یو‌پی‌وی‌سی با انجمن تولیدکنندگان در و پنجره یو‌پی‌وی‌سی می‌گوید: ضرورت ایجاب می‌کند تا با برگزاری دوره‌های آموزشی بتوانیم به ارتقا دانش فنی تولیدکنندگان در و پنجره‌ نسبت به استانداردها و معیارهای فنی یراق‌آلات کمک کنیم؛ به ویژه اینکه تهدید جدی این است که در بسیاری از یراق‌آلات دوحالته نصب شده در کشور استانداردهای واقعی اروپا رعایت نشده است. این گفتگو را بخوانید:

  •   یراق‌آلات دوحالته از چه زمانی به صورت انبوه عرضه می‌شود؟

نمایشگاه سال گذشته  صنعت در و پنجره تهران از نخستین یراق دوحالته در و پنجره ایرانی با برند GSA رونمایی کردیم و تا پایان امسال انشالله تولید انبوه یراق‌آلات دوحالته شروع خواهد شد. در حال حاضر GSA در زمینه تولید و عرضه انبوه یراق‌آلات تک‌حالته، کشویی، کلنگی، درب سوئیچی و انواع ملزومات جانبی فعالیت دارد و 75 درصد از مراحل تولید انبوه یراق‌آلات دوحالته را پشت سرگذاشته‌ایم و 25 درصد باقیمانده هم مراحل نهایی را سپری می‌کند و طبق برنامه‌ریزی امیدواریم که تولید انبوه یراق‌آلات دوحالته تا پایان سال اجرایی شود.

  •  یک نکته مهم این است که GSA تا چه اندازه توانسته دانش فنی یراق‌آلات تولیدی را بومی‌سازی کند تا وابستگی به خارج از کشور نداشته باشد؟

در ابتدا تیم تحقیق و توسعه GSA جهت تأمین تسمه از داخل مطالعات زیادی انجام داد و با شرکت های مختلف مذاکره کرد ولی متاسفانه کیفیت مورد نظر در ایران تأمین نشد و شرکت در این خصوص تمهیداتی اندیشه است که در آینده نزدیک این محصول را نیزتولید کند باقی مواد اولیه و فرآیند تولید کاملا بومی شده و مبتنی بر توان فنی و مهندسی داخلی است.

  •   اقبال بازار و تولیدکنندگان در و پنجره از یراق‌آلات GSA چگونه بوده است؟

واقعیت این است بازار از اینکه یراق‌آلات ایرانی با کیفیت جهانی وارد بازار شده، خوشحال است و بازخوردهای دریافتی نشان از آینده روشنت‌ر و استقبال بیشتر دارد؛ تنها برخی تولیدکنندگان و مونتاژکنندگان در و پنجره همان نگرانی سنتی نسبت به تولیدات ایرانی را دارند که مبادا یراق‌آلات تولید شده در داخل کشور همانند برخی تولیدات صنعتی ایران با کیفیت نباشد؛ ما در GSA برای پایان دادن به این نگرانی‌ها، تمامی تست‌ها و آزمون‌های فنی را روی یراق‌آلات GSA انجام داده‌ایم که دو آزمون فنی زنگ‌زدگی و تست مکانیکی روی یراق‌آلات از مهمترین آزمون‌های این صنعت می‌باشد.

  •  به طور مشخص تاکنون چه تست‌های فنی روی یراق‌آلات انجام شده است؟

ما محصولات تولیدی خود را برای ارزیابی تست‌های فنی دشوار تحویل گروه صنعتی ایران خودرو داده‌ایم که در آزمایشگاههای تخصصی این شرکت مورد ارزیابی قرار گیرد. اسپانیولت تولید شده را از حیث تست پاشش نمک آزموده‌ایم؛ به نحوی که استاندارد رال آلمان تاکید دارد که تست پاشش نمک محدود به 260 ساعت است و هر یراق‌آ‌‌لاتی که بتواند پس از این میزان وقت، کیفیت خود را حفظ کند، میتواند استاندارد رال آلمان را دریافت کند. اما  یراق‌آلات تولید شده در GSA حتی در زمانی نزدیک به دو برابر یعنی 560 ساعت موفق به پشت سرگذاشتن تست پاشش نمک شده است که این موفقیت بسیار مهمی در صنعت تولید یراق‌آلات در و پنجره به شمار می‌رود. از سوی دیگر بر اساس تست یا آزمون مکانیکال یا عملکرد، یراق‌آلات تولید شده را در دماهای مختلف تا 25 هزار سیکل باز و بسته در و پنجره مورد ارزیابی قرار دادیم در حالی که استاندارد در این آزمون 15000 سیکل می‌باشد ، که در این آزمون هم یراق‌آلات GSA عملکرد قابل قبول و حتی بالاتر از استانداردهای فعلی جهان را به دست آورده است. در پایان رایزنی‌های لازم جهت اخذ گواهینامه IFT صورت پذیرفته است.

  •   در حال حاضر طیف یراقآلاتی که از خارج کشور وارد بازار می‌شود، زیاد هست و متاسفانه دانش فنی برخی تولیدکنندگان در و پنجره نسبت به استانداردهای کیفی یراقآلات  ضعیف است، به نظر شما کارگاه‌های تولیدی در و پنجره در انتخاب یراق‌آلات باید چه پارامترهایی را در نظر بگیرند تا فعالیت‌شان استمرار داشته باشد و ضامن کارشان باشد؟

متاسفانه باید قبول کنیم که سرعت انتقال دانش فنی فعالان صنعت در و پنجره یو.پی.وی.سی پایین است و اتفاقا در جلسه انجمن تولیدکنندگان در و پنجره با فعالان یراق‌آلات، هم این انتقاد مطرح شد که به دلیل پایین بودن دانش فنی از یک سو و نبود استاندارد مشخص در ارتباط با یراق‌آلات عرضه شده در بازار، ضرورت ایجاب می‌کند تا با برگزاری دوره‌های آموزشی بتوانیم در راستای افزایش دانش فنی تولیدکنندگان در و پنجره نسبت به استانداردها و معیارهای فنی یراق‌آلات قدم برداریم؛ به ویژه اینکه تهدید جدی این است که در بسیاری از یراق‌آلات دوحالته نصب شده در کشور استانداردهای واقعی اروپا رعایت نشده است. اجازه دهید قدری فنی‌تر موضوع را بیان کنم، به طورمثال در پنجره‌ها، قطعه‌ای بنام کانکتور است، جنس ورق یا زاماک تولید می‌شود که به نظر خیلی، قطعه ساده‌ای است؛ اما در صورت عدم دقت در انتخاب مواد اولیه یا نحوه تولید آن به راحتی کیفیت فنی پنجره‌های ساخته شده را به شدت کاهش می‌دهد. یا اینکه روی یراق‌آلات قسمت بکست می‌تواند که یا زاماک باشد یا گالوانیزه، بسته به کیفیت تولید و نوع فلز به کار رفته کیفیت محصول تولید شده بسیار متفاوت خواهد بود. جالب اینجاست که وقتی در نمایشگاه‌های تخصصی صنعت در و پنجره این موارد به نظر کم اهمیت را با تولیدکنندگان در و پنجره در میان گذاشتیم، با تعجب و این سوال را مطرح می‌کردند که پس علت خراب شدن بسیاری از یراق‌آلات استفاده شده همین نکات فنی و دقت در کیفیت یراق‌آلات است؟ اما استراتژی GSA در تولید یراق‌آلات در و پنجره با یک دید جدید و تفکر نو برمبنای کیفیت شکل گرفته است و اصلا هدف‌مان این نیستیم که برای ارزان‌سازی و شکستن قیمت، کیفیت را قربانی کنیم، چرا که کیفیت برتر و نگاه بلندمدت به بازار را هدف قرار داده‌ایم.

  •   با توجه به طیف وسیع واردات یراق‌آلات در و پنجره با برندهای گوناگون به ایران، شما به عنوان یک تولیدکننده چه انتظاری از دولت و دستگاه‌های مسئول دارید؟

موضوعی که مطرح است، الان خواسته مشترک تولیدکنندگان معدود ایرانی یراق‌آلات در و پنجره و شرکت‌هایی است که یراق‌آلات باکیفیت و استاندارد وارد کشور می‌کنند و متاسفانه در جلسه اخیر انجمن تولیدکنندگان در و پنجره یو.پی.وی.سی با فعالان یراق‌آلات، همه همکاران این انتقاد را مطرح می‌کردند که هیچ استاندارد روشن و مدونی در مبادی ورودی برای کنترل کیفیت و استانداردهای یراق‌آلات وجود ندارد. ما در GSA به عنوان تولیدکننده یراق‌آلات در و پنجره اصلا این تفکر و نظر را دنبال نمی‌کنیم که باید تعرفه گمرکی یراق‌آلات افزایش یابد تا بتوانیم سهم بیشتری از بازار را به دست بگیریم. الان شرایط و موقعیت خوبی را هم به لحاظ کیفیت یراق‌آلات و هم سهم از بازار در اختیار داریم و بیشتر به دنبال این نگاه بلندمدت هستیم تا استاندارد یراق‌آلات نهادینه شود و همواره به دنبال افزایش کیفیت یراق‌آلات و افزایش بهره‌وری در سیستم هستیم. بدیهی است که اگر بتوانیم با همکاری دیگر فعالان این صنعت استانداردهای لازم را بر مبادی ورودی یراق‌آلات به کشور دیکته کنیم تا محصول بی‌کیفیت و فاقد استاندارد وارد ایران نشود، رقابت اصلی بین برندهای باکیفیت شکل می‌گیرد که هم به نفع کل صنعت در و پنجره ایران خواهد شد و هم دیگر نیازی به کاهش قیمت‌ها و دامپینگ برای باقی ماندن در میدان رقابت نخواهد بود و در بلندمدت مصرفکنندگان همواره کیفیت را اصل نخست انتخاب خود خواهند ساخت و شکل‌گیری رقابت بین برندهای برتر از جمله اهدافی است که GSA دنبال می‌کند.

  •   در حال حاضر برخی برندها و شرکتهایی که نمایندگی یراق‌آلات را عهده‌دار هستند، به صورت پراکنده، محدود اقدام به برگزاری دوره‌های آموزش نصب و استفاده از یراق‌آلات می‌کنند که البته درباره میزان موفقیت این دوره‌های آموزشی اختلاف نظر وجود دارد. شرکت GSA به چه نحوی عمل می‌کند؟

ما در شرکت با استخدام نیروهای فنی و برنامه‌ریزی بلندمدت دنبال این هستیم که سطح دانش و اطلاعات فنی تولیدکنندگان در و پنجره یو.پی.وی.سی را افزایش دهیم، هرچند عمده بحث آموزش در مونتاژ و نصب در و پنجره توسط شرکت‌های تولید یا عرضه کننده پروفیل انجام می‌گیرد، اما آموزش نصب و مونتاژ یراق‌آلات هم می‌تواند بر کیفیت در و پنجره‌ها اثر مستقیم بگذارد که این رویکرد آموزشی در شرکت نهادینه شده است.

  •   شاید برای خیلی از تولیدکنندگان در و پنجره یو.پی.وی.سی این سوال مطرح باشد نحوه پاسخ به سفارشات و ضمانت یراق‌آلات جی.اس.ای به چه نحوی است؟

در حال حاضر با تولید فعلی، امکان تامین نیاز حدود 150 کارگاه ساخت و مونتاژ در و پنجره را داریم و به دلیل استقبال بالا تا پایان سال در صدد هستیم که ظرفیت تولید را به 3 برابر افزایش دهیم که با افتتاح فاز 2 در سه شیفت کاری روزانه حدود 30 هزار ست یراق در و پنجره تولید خواهد شد. در ارتباط با تضمین یراق‌آلات ما دو نوع تضمین داریم یکی تضمین کیفیت و دیگری تضمین خدمات. تضمین کیفیت یراق‌آلات GSA شامل 10 سال گارانتی بی‌قید و شرط است و در صورت خرابی یراق‌آلات اقدام به تعویض آن بدون هزینه اضافی خواهیم کرد که تاکنون هیچ گزارشی درباره خراب شدن یراق‌آلات نداشته‌ایم. در ارتباط با تضمین خدمات هم به دلیل اینکه ما یک تولیدکننده هستیم، به سبب حجم بالای تولید تضمین می‌دهیم که هیچ کارگاه تولید در و پنجره بابت نیاز به یراق‌آلات با مشکل مواجه نخواهد شد.

  •  به عنوان یک تولیدکننده یراق‌آلات با کیفیت و استاندارد جهانی، چگونه موفق شده‌اید در شرایط تورم بالا و کمبود شدید نقدینگی بتوانید با محصولات خارجی رقابت کنید؟

این مجموعه صنعتی با دانش بالای مدیریت، بهره‌وری بالا، با سابقه 25 سال تولید صنعتی، همچنین کادر فنی و تحصیل کرده شامل 30 مهندس تلاش دارند تا یک دید و دانش فنی را در تولید صنعتی یراق‌آلات در و پنجره با رویکرد افزایش بهره‌وری کار و سرمایه به گونه‌ای اجرایی کند که قیمت محصولات و یراق‌آلات تولید شده قابلیت رقابت با برندهای مطرح را داشته باشد. افزون بر این در تامین مواد اولیه به سبب خرید نقدی، از تحمیل هزینه‌های اضافی به تولید جلوگیری می‌کنیم و تولید بالا با بهره‌وری مطلوب دلیل موفقیت ما در بازار است.

  • و نکته پایانی شما؟

ما توقع داریم نشریات تخصصی به ویژه مجله پنجره ایرانیان، بیشتر به تولیدکنندگان و کیفیت یراق‌آلات در و پنجره توجه کنند، چون معرفی درست یراق‌آلات داخلی با کیفیت و اقبال تولیدکنندگان در و پنجره باعث جلوگیری از خروج ارز از کشور می‌شود و با افزایش سطح تولید داخلی، اشتغال هم افزایش خواهد یافت.


ثبت نظر

ارسال