مهندس احسان ابریشم مدیرعامل و مهندس یاسایی مدیر بازرگانی پنجره لوتوس

پاسخ به همه نیازها و خدمات با وین‌تک

شرکت پنجره لوتوس 6 سال پیش یعنی در سال 1386 فعالیت رسمی خود را در زمینه تولید در و پنجره یوپی‌وی‌سی آغاز کرد چرا که به دلیل نقشی که این محصولات می‌تواند بر کاهش مصرف انرژی در صنعت ساختمان به عنوان یک ضرورت ملی ایفا کند،
  • سه شنبه 28 آبان 1392 ساعت 14:15

برای مشاهده فایل پی دی اف گفتگو اینجا کلیک کنید.

 از چگونگی تاسیس شرکت پنجره لوتوس بفرمایید و اینکه چه معیارهایی را در انتخاب پروفیل در نظر می‌گیرید؟

شرکت پنجره لوتوس 6 سال پیش یعنی در سال 1386 فعالیت رسمی خود را در زمینه تولید در و پنجره یوپی‌وی‌سی آغاز کرد چرا که به دلیل نقشی که این محصولات می‌تواند بر کاهش مصرف انرژی در صنعت ساختمان به عنوان یک ضرورت ملی ایفا کند، به این نتیجه رسیدیم که با استفاده از ماشی‌آلات مدرن و مجهز و استفاده از نیروی انسانی تحصیل کرده و بهره‌مند از دانش و مهارت‌های فنی لازم اقدام به تولید محصولات با روش‌های علمی و کارشناسی شده کنیم. البته در ابتدای تاسیس شرکت پنجره لوتوس از پروفیل و یراق‌آلات با نشان دیگری استفاده می‌کردیم و بعد از گذشت تقریبا پنج‌سال، برند دوم یعنی پروفیل وین‌تک را اضافه کردیم و به دلیل حساسیت مشتریان بر موضوع کیفیت، هم اکنون از دو برند یادشده استفاده می‌کنیم تا بتوانیم کل بازار را از نظر قیمتی پوشش دهیم.

مشخصا چه معیارهایی برای انتخاب پروفیل دارید؟

اول اینکه حساسیت و نظرات مشتریان را در نظر خواهیم گرفت چرا که طیف مشتری‌های پنجره لوتوس، خاص هستند به نحوی که کیفیت را بر قیمت ترجیح می‌دهند و هدف گذاری تیم مدیریتی پنجره لوتوس هم این است که سنگ بنای فعالیت خود را بر کیفیت بگذارد. تیم مشاوران پنجره لوتوس صادقانه کیفیت و استاندارد پروفیل‌ها، یراق‌آلات و دیگر موادی که در ساخت پنجره استاندارد اثر می‌گذارد را با محاسبه قیمت تمام شده آن با مشتریان در میان می‌گذارد تا آنها انتخاب کنند. از آنجایی که تمرکز بخش فروش و بازاریابی پنجره لوتوس بر ساختمان‌های مناطق شمالی شهر تهران و دیگر نقاط برخوردار سایر شهرهاست، بدیهی است که نمی‌توان محصولی فاقد کیفیت را تولید و به بازار عرضه کرد و انتظار رضایت مشتریان را هم داشت. البته تاکید کنم که آنچه در حال حاضر بر کیفیت و سطح استاندارد یک در یا پنجره یو‌پی‌وی‌سی تاثیر دارد، فقط به انتخاب یک پروفیل و یا یراق‌آلات خوب برنمی‌گردد، بلکه عمده عوامل اثرگذار بر کیفیت را باید در مونتاژ و نصب دانست.

 سوال این است که چرا از بین پروفیل‌های تولیدی کشور و بسیاری از برندهای خارجی موجود در بازار به سراغ پروفیل وین‌تک رفتید؟

بگذارید سوال شما را با یک سوال پاسخ دهم، در مقام یک تولیدکننده در و پنجره یوپی‌وی‌سی نباید هیچ دغدغه‌ای از حیث تامین یراق‌آلات، پروفیل، ورق‌های تقویتی گالوانیزه و دیگر قطعات جانبی مورد استفاده داشته باشیم و تمام تمرکز بخش تولید باید روی کیفیت و ساخت خوب و استاندارد و تحویل و نصب به موقع محصول نهایی باشد. حالا اگر شما در مقام یک تولیدکننده در و پنجره یوپی‌وی‌سی که عمدتا هم بازار خود را در مناطق برخوردار شهرها ترسیم کرده‌اید که مشتریان شما حساسیت فوق‌العاده‌ای روی کیفیت محصول و تحویل به موقع سفارشات را دارند، چه کار خواهید کرد؟ آیا حاضر خواهید شد با یک شرکتی همکاری کنید که نتواند به تعهدات خود عمل کند و به موقع مواد اولیه مورد نیازتان را تامین کند؟ طبیعی و روشن است که پاسخ شما منفی خواهد بود. علت انتخاب وین‌تک گستردگی حجم خدمات  است که از صفر تا صد ساخت در و پنجره یو‌پی‌وی‌سی از پروفیل و یراق‌آلات گرفته تا ورق‌های تقویتی گالوانیزه و قطعات جانبی از شما به عنوان یک تولیدکننده حمایت می‌کند چرا که تکمیل‌ترین چرخهی تولید پنجره را داراست و هر قطعه‌ی که  بخواهیم در ساخت در و پنجره استفاده کنیم را خیلی راحت از طریق خود شرکت وین‌تک در ایران یعنی شرکت آدوین پلاستیک پرشین با بهترین کیفیت و قیمت می‌توانیم تهیه کنیم و مجبور نیستیم هر قطعه را به طور جداگانه از یک شرکت خریداری کنیم.

تحویل سفارشات وین‌تک به چه نحوی است، آیا در پروژه‌های کلان از نمایندگان خود به خوبی حمایت می‌کند؟

 از نظر حمایت نمایندگان و شرکت‌های طرف قرارداد فوق‌العاده است، به خصوص درپروژه‌های خاص. به نحوی که حتی در پروژه‌های کلان برای کاهش هزینه تولید، شما می‌توانید سفارش تولید پروفیل با ابعاد درخواستی خود را از وین‌تک بخواهید که این یک امتیاز فوق‌العاده در کاهش قیمت تمام شده محسوب می‌شود که در عرضه رقابت باعث می‌شود همیشه یک گام از دیگران جلوتر باشید.

تنوع محصولات و مقاطع پروفیل‌های وین‌تک چگونه است؟

فکر نمی‌کنم شرکتی در ایران وجود داشته باشد که تنوع محصولات و مقاطع پروفیل بیشتر از وین‌تک را در اختیار داشته باشد، به دلیل اینکه یک حمایت و خدمات اولیه از  شرکت وین‌تک در ترکیه هم وجود دارد و هر مقطعی از پروفیل که در ایران موجود نباشد یا هنوز امکان تولید آن فراهم نشده باشد، به راحتی می‌توان از شرکت آدوین پلاستیک پرشین بخواهید تا در کمترین زمان مورد انتظار در اختیارتان قرار دهد.

 آیا کیفیت محصولات تولیدی وین‌تک در ایران را می‌توان با محصولات تولید شده در کشور ترکیه یکسان دانست؟

 از ابتدای فعالیت و تولید پروفیل وین‌تک در ایران همین نگرانی وجو داشت، اما تدابیر اتخاذ شده از سوی تیم مدیریتی شرکت آدوین پلاستیک پرشین و حساسیت ویژه کارشناسان فنی این شرکت باعث شده که خوشبختانه شاهد کیفیت بالاتر پروفیل‌های تولیدی کشور نسبت به پروفیل‌های وارداتی دیگر باشیم و نگرانی اولیه دیگر موضوعیت ندارد.

از حیث ارائه خدمات توسط وین‌تک به مشتریان، چه خدمات متمایزی به مشتریان و نمایندگان خود ارائه می‌کند؟

یکی از تفاوت‌های وی‌تک با شرکت‌های دیگر این است که حتی در زمینه ماشین‌آلات به نماینده‌های خود کمک می‌کند و یک‌سری تسهیلاتی را قائل می‌شود که آنها بتوانند ماشین‌آلات را با شرایط فوق‌العاده خریداری و نصب کنند. آموزش در وین‌تک هم تعطیل بردار نیست و خدمات وین‌تک از صفر تا صد ساخت محصول را شامل می‌شود یعنی حتی آموزش نیروی انسانی شاغل در واحدهای تولیدی در و پنجره را هم می‌توان از وین‌تک درخواست کرد و تمام نیازهای خود در عرصه ساخت در و پنجره یوپی‌وی‌سی با وین‌تک پاسخ داده می‌شود از نیازهای نرم‌افزاری گرفته تا خواسته‌ها و سفارشات سخت‌افزاری.

عمده مشکلی در که عرصه ساخت در و پنجره یوپی‌وی‌سی مشاهده می‌کنید، چیست؟

متاسفانه باید تاکید کنم کم‌کاری و نادیده گرفتن الزامات فنی در تولید، اعتبار این صنعت را مخدوش می‌سازد. برخی از همکاران به خطا فکر می‌کنند چون ورق‌های گالوانیزه تقویت کننده در و پنجره یوپی‌وی‌سی یا گسکت‌ها و دیگر قطعات دور از دید مشتریان است، می‌توان کم‌فروشی کرد و قیمت را پایین‌تر آورد. اما واقعیت تلخ این است که تداوم این وضعیت نه تنها باعث مخدوش شدن اعتبار همان شرکت که عاملی برای شکل‌گیری ذهنیت منفی نسبت به کل صنعت خواهد شد. جای تعجب است که وقتی در دنیا به ویژه کشورهای اروپایی تمام تمرکز مصرف‌کننده نهایی بر استفاده از در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی است، چرا باید در کشور ما شاهد تردید افکار عمومی باشیم؟

تفاوت پروفیل‌های گسکت‌دار با پروفیل‌های فاقد گسکت در چیست و چه تفاوتی با همدیگر دارند؟

ببینید! در چند سال گذشته ر یک سری پروژه‌ها، کارخانه‌هایی که در ایران پروفیل‌های لاستیک‌دار تولید می‌کردند، چون لاستیک‌شان از جنس پی‌وی‌سی بود، یک کیفیت بدی داشتند و دید مشتریان این گونه شکل گرفت که حتما پروفیل لاستیک‌سر خود کیفیت لازم را ندارند.ولی خوشبختانه الان وین‌تک پروفیل لاستیک‌دار آن در همه‌ی تست‌ها از نظر مقاومت، کشش و طول عمر خیلی خیلی خوب جواب داده و نیاز ما را برطرف کرده و جزو شرکت‌های هستیم که از همان ابتدا با پروفیل‌های لاستیک‌دار مخالف بودیم ولی نمونه جدید تولید ایران وین‌تک واقعا خیال ما تولید‌کننده‌ها را راحت کرده است.

ظرفیت تولید شرکت پنجره لوتوس در حال حاضر چگونه است؟

ما دو خط تولید در اختیار داریم، یک خط تولید با استفاده از ماشین‌آلات کابان و دیگری با ماشین‌آلات مرات است و در در هر شیفت‌کاری ظرفیت تولید 80-100 لنگه پنجره را داریم. اما می‌خواهم به نکته‌ای اشاره کنم همان قضیه‌ای که در مورد پروفیل به وجود آمده، در بازار یراق‌آلات هم اتفاق افتاده، مارک‌های عجیب و غریبی که به گوش هیچ کسی نخورده از ترکیه و چین وارد می‌کنند و با پایین‌ترین کیفیت در بازار عرضه می‌شود، در صورتی‌که اختلاف قیمت آن‌چنانی بین بدترین و بهترین یراق مثلا ترک وجود ندارد شاید تفاوت قیمت آن در کل یک پروژه به یک درصد هم نرسد، اما نمی‌دانیم چرا برخی همکاران اصرار دارند، از یراق‌آلات فاقد استاندارد و برندهای بی‌نام و نشان استفاده کنند؟

ماهنامه پنجره ایرانیان -شماره70-مرداد92


ثبت نظر

ارسال