آموزش تخصصی نصب یراق‌آلات را از «ساتیان» بخواهید

پنجره ایرانیان:ساتیان بدون تردید در صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی نامی پرآوازه و شناخته شده است و کمتر فعالی در این صنعت را می‌توان سراغ گرفت که با نام و یراق‌آلاتی که این شرکت موفق ایرانی با مدیریت خوش فکر آن ارائه می‌کند، آشنا نباشد.
  • پنجشنبه 23 آبان 1392 ساعت 12:52

اشاره: ساتیان بدون تردید در صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی نامی پرآوازه و شناخته شده است و کمتر فعالی در این صنعت را می‌توان سراغ گرفت که با نام و یراق‌آلاتی که این شرکت موفق ایرانی با مدیریت خوش فکر آن ارائه می‌کند، آشنا نباشد. حالا مهندس علی رضا صدقی نسب مدیرعامل این شرکت معظم و آینده نگر در زمینه یراق‌آلات در و پنجره یوپی‌وی‌سی یک گام از دیگران جلوتر نهاده و گستره فعالیت و خدمات شرکت ساتیان را به عرصه آموزش کشانده است و از این منظر «اولین» است. ROTOذ، HAUTAU و VHS سه برند شناخته شده در بازار یراق‌آلات در و پنجره محسوب می‌شود که شرکت ساتیان نمایندگی رسمی آنها را در بازار ایران به خود اختصاص داده است. آینده نگری مدیرعامل ساتیان و  مسوولیت پذیری نسبت به ضرورت کیفیت در و پنجره و اهمیت نصب صحیح و استاندارد یراق‌آلات تنها دلیلی است که مهندس صدقی‌نسب را مصمم کرده تا با سرمایه گذاری ویژه کارگاه آموزشی مجهزی را در انبار مرکزی شرکت راه‌اندازی کند و با استفاده از کادر آموزشی متخصص و با تجربه و آگاه نسبت به نحوه نصب یراق‌آلات روی انواع در و پنجره های یوپی‌وی‌سی و البته  آلومینیومی، به نیروی انسانی شاغل در خطوط تولید در و پنجره ایران یاری رساند تا آنها بتوانند فصل تازه‌ای از اوج کیفیت و نصب استاندارد یراق‌آلات را رقم بزنند. خبرنگار پنجره ایرانیان با حضور در محل کارگاه آموزشی ساتیان از نزدیک هم در جریان نحوه آموزش نصب یراق‌آلات در و پنجره قرار گرفت و هم فرصتی دست داد تا گفتگویی اختصاصی با مهندس صدقی‌نسب داشته باشد که اکنون این گفتگو را می‌خوانید: 

برای مشاهده فایل پی دی اف گفتگو اینجا کلیک کنید.

  •  ابتدا توضیح دهید که چرا شرکت ساتیان به عنوان یکی از مشهورترین واردکننده یراق‌آلات با سه برند جهانی ROTO وHautau  از کشور آلمان و VHS از کشور ترکیه به فکر راه‌اندازی دوره‌های آموزشی نصب انواع یراق‌آلات در و پنجره یوپی‌وی‌سی افتاد؟

شرکت ساتیان پس از حضور موفق و موثر در بازار یراق‌آلات در و پنجره ایران با این نیاز مشتریان مواجه شد که سازندگان در و پنجره یوپی‌وی‌سی در نتیجه تغییر برند یراق‌آلات مورد استفاده خود با مشکلاتی در زمینه نصب مواجه هستند و مدیران واحد‌های سازنده در و پنجره دوجداره یوپی‌وی‌سی اعلام می‌کردند که سرپرستان بخش تولید و تکنسین‌های آنها در این شرایط نیاز به آموزش و تقویت نیازهای مهارتی خود دارند. نحوه نصب یراق‌آلات با برندهای مختلف متفاوت است و ریزه‌کاری‌های فنی لازم را باید به نیروی انسانی شاغل در خط تولید آموزش داد. به همین دلیل شرکت ساتیان در راستای مسوولیت‌پذیری خود در قبال مشتریان و فعالان و سازندگان در و پنجره (با همکاری شرکت ROTO)  اقدام به راه‌اندازی دوره‌های آموزشی نصب یراق‌آلات کرد و برای همین منظور با سرمایه‌گذاری ویژه‌ای کارگاه آموزشی تخصصی را در محل این شرکت برپا نمود. شرکت‌کنندگان در این دوره‌های آموزشی پس از گذراندن دوره‌های مختلف مقدماتی تا پیشرفته، گواهینامه قبولی در آزمون را دریافت خواهند کرد.

  •   اما سوال جدی‌ این است که شرکت ساتیان پیش از این هم به مشتریان خود آموزش نصب را در محل کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی در و پنجره ارائه می‌کرد، پس با تجهیز کارگاه آموزشی و سرمایه‌گذاری دنبال چیست؟

ارزیابی‌های کارشناسان شرکت ساتیان در بازدید از کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی در و پنجره نشان داد که متاسفانه ضعف‌های زیادی در مرحله نصب انواع یراق‌آلات وجود دارد که به دلیل ضعف آموزش نیروی انسانی، دقت لازم انجام نمی‌پذیرد، در حالی که از نظر کارشناسی رعایت برخی ظرافت‌ها و ریزه‌کاری‌ها در نصب یراق‌آلات، کیفیت و مزیت‌های در و پنجره‌ها بسیار بهبود پیدا خواهد کرد و نیازی به اصلاح دوباره اشکالات نخواهد بود. به همین دلیل به این جمع‌بندی در شرکت ساتیان رسیدیم که برای نهادینه‌کردن آموزش نصب، کارگاه تخصصی ویژه‌ای را تجهیز و راه‌اندازی کنیم و از مشتریان و شرکت‌های علاقه‌مند بخواهیم تا نیروی انسانی خود را برای آموزش دیدن معرفی و تشویق کنند. تاکید می‌کنم که شرکت ساتیان، نخستین شرکت در ایران است که اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی نصب یراق‌آلات در و پنجره یوپی‌وی‌سی کرده است.

  •   خواسته مشخص شما از مدیران کارگاه‌ها و یا شرکت‌های تولیدکننده در و پنجره چیست؟

از آنها می‌خواهیم پس از آماده کردن در و پنجره‌های ساخته شده خود، آنها را به محل شرکت ساتیان ارسال کنند تا کارشناسان بخش فنی و آموزشی ساتیان در دوره‌های آموزشی به نیروی انسانی معرفی شده، آموزش‌های لازم را ارائه کنند؛ چرا که به دلیل تنوع بسیار زیاد یراق‌آلات در محل انبار شرکت ساتیان، می‌توانند شیوه‌های نصب انواع یراق‌آلات و الزمات آن را فرابگیرند.

  •   در دوره‌های آموزشی، عمدتا شیوه نصب کدام برند از یراق‌آلات را به علاقه‌مندان ارائه می‌کنید؟

شرکت ساتیان در حال حاضر تنها یراق‌آلات با سه  برند ROTO وhautau از آلمان و VHS از ترکیه را ارئه می‌کند و به همین دلیل مباحث آموزشی بر مبنای استفاده از این سه نوع یراق‌آلات طراحی و ارائه می‌شود. رویکرد و اولویت شرکت ساتیان بر این مبنا قرار دارد که آموزش یراق‌آلات با هر نوع بازشو را حتی آخرین یراق‌آلات ساخته شده با تکنولوژی روز دنیا که در صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی استفاده می‌شود، را به تلاش‌گران و سازندگان در و پنجره ایرانی ارائه کند، چرا که هم اینک نیز ساتیان، آخرین یراق‌آلات ساخته شده را به بازار کشور عرضه کرده است.

یادآوری می‌کنم که یراق‌آلات با برند ROTO دارای سیستم‌های تک‌حالته و دوحالته، کشویی، هلالی دوحالته و ... است که نشان از تنوع یراق‌آلاتی است که ساتیان در اختیار دارد و به دلیل همین تنوع یراق‌آلات نیروهای انسانی شاغل در بخش‌های تولید و مونتاژ در و پنجره نیازمند آموزش‌های ویژه و به روز بودن شیوه‌های نصب هستند. یراق‌آلات HAUTAU هم دارای سیستم‌های فولکس واگنی، محوری، الکترونیکی و ... است که شیوه نصب آن متفاوت خواهد بود و شرکت VHS نیز یراق های تک حالته، دو حالته، فرانسوی و درب را عرضه می نماید.

بنابراین در دوره ی‌ آموزش ابتدایی، افراد درخصوص نحوه نصب یراق‌آلات روی در و پنجره‌های تک‌حالته، دوحالته، کشویی و فرانسوی آموزش خواهند دید. در دوره آموزشی متوسطه هم شیوه نصب یراق‌آلات روی بازشــوهای Tilt first، Arc ، Tilt&Slide Sو Door tilt&turn، در دوره آموزشی مقدماتی پیشرفته هم شیوه نصب یراق‌آلات روی بازشوهای Tilt &Slide Z، Out side opening، Tornado، Premat و Comfort و نهایتا در دوره‌هـای پیشـــرفته  Lift&Slide، Folding افرادی که علاقه‌مند هستند آموزش ببینند چه مراحلی را باید طی کنند و سیستم‌های یادشده مشخصا دارای چه کاربردهایی است.

اکثر مشتریان شرکت ساتیان در نتیحه اطلاع رسانی انجام شده از برگزاری این دوره‌های آموزشی اطلاع دارند و از سرپرستان خط تولید تا مدیران فروش شرکت‌ها متناسب با نیازشان با تکمیل فرم درخواست آموزش، مشکلاتشان در ارتباط با نحوه انواع نصب یراق‌آلات روی در و پنجره‌های خود اعلام می‌کنند و متناسب با درخواست‌های ارائه شده، آموزش‌های لازم ارائه خواهد شد.

زمان دوره مقدماتی 9 ساعت و دوره‌های دیگر در مجموع سه روز خواهد بود. البته تاکید می‌کنم که ما تولیدکننده پنجره نیستیم و مشتریان و علاقه مندان به حضور در دوره‌های آموزشی ساتیان باید خودشان پنجره را به کارگاه آموزشی بیاورند، چرا که ما تنها نصب یراق‌آلات را آموزش می‌دهیم.

  •   آیا شرکت در دوره‌های آموزشی ساتیان مستلزم صرف هزینه است یا نه؟

بله؛ آنها باید در و پنجره مورد انتخاب خودشان را به کارگاه آموزشی ساتیان واقع در انبار مرکزی شرکت در حاشیه شهر تهران ارسال کنند و تنها شرکت ساتیان بابت یراق‌آلات نصب شده روی در و پنجره انتخابی آنها هزینه دریافت خواهد کرد. به طور مثال ممکن است شرکتی برای یک پروژه مشخصی در و پنجره ساخته باشد، در این صورت می‌تواند سفارشات تولیدشده برای مشتریان خود را به کارگاه آموزش و نصب ساتیان ارسال کند، به همراه کسانی که قصد دارند، آموزش نصب یراق‌آلات را دریافت کنند. به این ترتیب پس از پایان دوره آموزشی، تنها هزینه یراق‌آلاتی که روی در و پنجره‌های ارسالی نصب شده، از ایشان دریافت خواهد شد و هیچ هزینه دیگری دریافت نمی‌شود و خود آموزش نصب شامل هزینه نمی‌شود.

  •   تیم آموزش دهنده ساتیان توان کافی برای آموزش را دارد؟

حتما! مدرسان این شرکت نه تنها آموزش و تجربه کافی را دارند، بلکه هر سه تیم آموزشی ساتیان با نحوه نصب آخرین مدل یراق‌آلات روی انواع بازشوها و پنجره‌ها آگاهی کامل دارند. البته تاکید می‌کنم که شرکت ROTO که نماینده انحصاری آن در ایران شرکت ساتیان است، در ایران نماینده فنی دارد و کارشناسان بخش آموزش ساتیان، خودشان دوره‌های تخصصی آموزش نصب یراق‌آلات ROTO و ... را دیده‌اند. البته دوره‌های آموزشی گذشته در قالب حضور در نمایشگاه‌ها یا حضور در کارگاه‌ها و واحدهای تولید در و پنجره یوپی‌وی‌سی همچنان ادامه خواهد داشت . لازم به ذکر است که آقای مهندس آرش تندرست مدیر فنی شرکت ROTO در خاورمیانه و آسیای مرکزی می باشند که کلیه آموزش های لازم را به تکنسین های این شرکت داده و در برگزاری این کلاس ها همواره در کنار شرکت ساتیان بوده و با کمک های بی دریغشان راه را برای این پروژه مهم هموار نموده اند.

در اینجا لازم می بینم که از ایشان برای همه حمایتها و زحماتشان قدر دانی نمایم  .

  •   دوره‌های آموزشی نصب یراق‌آلات از چه زمان آغاز شده است؟

شرکت ساتیان آموزش نصب یراق‌آلات را از دو سال پیش در دستور کار و اجرا قرار داده و برای کارگاه‌ها و واحدهایی که تازه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، آموزش‌های مقدماتی ارائه کرده است، اما به دلیل تنوع بسیار زیاد یراق‌آلات در و پنجره یوپی‌وی‌سی که ساتیان در بازار عرضه کرده، حتما نیاز هست که مشتریان و سازندگان در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی آموزش‌های فنی‌تر و تخصصی‌تری ببینند تا بتوانند به تولیدات خود تنوع بیشتری بدهند و متناسب با نیاز و سلایق مشتریان خود، عمل کنند. البته دوره‌های آموزشی ما فقط و فقط محدود به نصب یراق‌آلات در و پنجره یوپی‌وی‌سی نیست و در زمینه آموزش نصب یراق‌آلات روی در و پنجره‌های آلومینیومی هم فعالیت داریم چرا که یراق‌آلات عرضه شده توسط ساتیان شامل در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی و آلومینیومی می‌شود.

  •   توصیه و پیشنهاد شما به سازندگان در و پنجره یوپی‌وی‌سی کشور چیست؟

من از آنها می‌خواهم که قانون و استانداردهای تولید محصول و به ویژه نصب یراق‌آلات را خیلی جدی بگیرند و علاوه بر انتخاب پروفیل و یراق‌آلات معتبر باید برای مساله تولید در و پنجره و نصب یراق‌آلات و نصب محصول نهایی روی ساختمان نیز اهمیت ویژه قائل شوند و این مهم محقق نخواهد شد، مگر اینکه آموزش‌های کافی دیده باشند تا بتوانند در و پنجره‌ای ایده‌ال تحویل مشتری یا مصرف کننده نهایی بدهند تا وجدان حرفه‌ای آنها آسوده باشد. پیشنهاد می‌کنم دوستانی که در صنعت تولید در و پنجره یوپی‌وی‌سی فعالیت دارند، در انتخاب یراق‌آلات حتما مطالعات کافی داشته باشند و مهم‌تر اینکه نحوه نصب آن را یاد بگیرند تا بتوانند متناسب با نیاز مشتری، پیشنهاد بهتر را ارائه کنند، در غیر این صورت به دلیل محدود بودن گزینه‌های انتخاب، ممکن است که مشتریان آن ها به دلیل نوع کاربرد در و پنجره درخواستی شان به سمت سازندگان در و پنجره آلومینیومی بروند.

  •   به عنوان یکی از مطرح‌ترین شرکت‌های عرضه کننده یراق‌آلات معتبر مهمترین تهدید پیش روی بازار یراق‌آلات در و پنجره یوپی‌وی‌سی را چه می‌دانید و چرا بالای 80 درصد از یراق‌آلات از کشور ترکیه وارد بازار ایران می‌شود؟

واقعیت این است که تحریم‌ها باعث شده تا هزینه واردات یراق‌آلات افزایش یابد که این موضوع بازار را برای یراق‌آلات کم کیفیت به دلیل ارزان بودن مساعد کرده است که امیدواریم با کاهش تحریم‌ها و رفع تنگناهای ارزی این مشکل برطرف شود. از سوی دیگر باید بگویم مبدا اصلی بخش زیادی از یراق‌آلات وارداتی از کشور ترکیه، از کشورهای اروپایی است که بازهم به دلیل دشواری مراودات بانکی با کشورهای اروپایی، شرکت‌های واردکننده یراق‌آلات ترجیح می‌دهند کالا را از طریق ترکیه وارد کشور کنند. لذا مهم ترین تهدید در صنعت UPVC  ارائه کار هایی با کیفیت پایین می باشد و یکی از مهم ترین راه های مقابله با این تهدید بزرگ بالا بردن آگاهی در زمینه های فنی و آموزش نیروی متخصص می باشد.

پنجره ایرانیان. سال ششم، شماره69 تیرماه 92


ثبت نظر

ارسال