گفتگوی اختصاصی پنجره ایرانیان با مدیرعامل رباط وین؛

رباط وین، سبد کامل محصولات در و پنجره

پنجره‌ایرانیان؛ شرکت تولیدی صنعتی رباط وین ازجمله شرکت‌های فعال در صنعت در و پنجره یو.پی.وی.سی است که محصولات متنوعی را به بازار عرضه می‌کند. رباط وین نماینده انحصاری فروش انواع پروفیل‌های شرکت پرشین پی.وی.سی و یراق‌آلات و ملزومات نصب در و پنجره‌های یو.پی.وی.سی را در اختیار دارد.
  • دوشنبه 20 شهریور 1396 ساعت 19:53

این شرکت که با تولید شیشه‌های دوجداره در سال 86 وارد این صنعت شده هم‌اینک علاوه بر تولید و فروش انواع در و پنجره دوجداره یو.پی.وی.سی درزمینه فروش پروفیل پرشین و یراق‌آلات فورس که محصول سفارشی از شرکت آکپن ترکیه است فعالیت می‌کند. رباط وین با افتتاح دو شعبه در رباط‌کریم و بازار آهن شادآباد و بیش از 10 عاملیت فروش در استان تهران، البرز و شهرستان‌های دیگر سهم قابل‌توجهی از بازار را به خود اختصاص داده است. تولید چسب سیلیکون موردنیاز صنعت در و پنجره محصول دیگری است که رباط وین به‌تازگی تولید آن را آغاز کرده است. نشریه پنجره‌ایرانیان گفتگویی با آقای حاجی بشیر، مدیرعامل رباط وین انجام داده است که در ادامه توجه شمارا به این گفتگو جلب می‌کنیم:

 

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید


درباره سابقه و پیشینه فعالیت شرکتتان توضیح دهید.

ما از سال 1386 با تولید شیشه‏ های دوجداره وارد این صنعت شدیم و در سال 1388 بنا به درخواست مشتری‌های خودمان و اقتضای بازار، خط تولید در و پنجره یو.پی.وی.سی را راه‌اندازی کردیم و در سال 1392 ضمن عقد قراردادی با شرکت پرشین پی.وی.سی، به‌عنوان نماینده انحصاری فروش در استان تهران و البرز تیم فروش و بازرگانی خود را تشکیل دادیم در سال 1393 برای رفاه حال مشتریان و درخواست مشتری‌های شرکت یراق‌آلات در و پنجره و گالوانیزه و لوازم ساخت شیشه دوجداره و دکوراتیو را به سبد کالای خودمان اضافه کردیم. ما از سال 1395 با کمک یکی از دوستان به واردات یراق‌آلات از شرکت ترکیه اقدام کردیم با وجود رکود حاکم بر بازار، موفق شدیم یراق‌آلات خودمان را با قیمت‌های رقابتی و کیفیت مناسب در اختیار مشتریان قرار دهیم. در ضمن از سال 1395 با افتتاح فروشگاه رباط وین در رباط‌کریم توانستیم بهتر از گذشته در حداقل زمان ممکن سفارشات مشتریان را تحویل دهیم. در حال حاضر ما با دو شعبه در رباط‌کریم و بازار آهن شادآباد و بیش از 10 عاملیت فروش در استان تهران و البرز و شهرستان‌ها، به فروش پروفیل پرشین و یراق‌آلات فورس که محصول سفارشی از شرکت آکپن ترکیه است مشغول هستیم و به مشتری‌های خود این نوید را می‌دهیم که به‌زودی یک پروفیل باکیفیت و کاملا اقتصادی در مقطع‌های موردنیاز صنعت در و پنجره در رنگ سفید و پروفیل‌های لمینت شده در طرح‌های مختلف به مشتریان عزیز ارائه می‌دهیم.

اخیرا نوعی چسب جدید به سبد کالایی‌تان اضافه شده است. دراین‌باره توضیح دهید.

ما در سال 1396 تولید سیلیکون اکرلیک با نام تجاری سیلیفیکس را آغاز کردیم که این محصول در تیوپ‏های 500 گرمی و بیش از 5 رنگ به بازار عرضه شده است که آنتی فریز بودن و قدرت پوشش دهندگی بسیار بالا و کاهش حجم زیر 18 درصد بدون ترک‌خوردگی و تغییر رنگ از خصوصیات این محصول است.

ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش در شرکت شما به چه صورت انجام می‌گیرد؟

 تمامی پروفیل‌های شرکت پرشین پی.وی.سی 10 سال بیمه نوین، 15 سال گارانتی از جانب خود شرکت و استاندارد و گواهینامه ایزو 9001 دارند. یراق‌آلات فورس نیز دارای 10 سال گارانتی هستند.

وضعیت فعلی بازار ساختمان و در و پنجره را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ مهم‌ترین عامل رونق بازار را چه چیزی می‌دانید؟

در حال حاضر به علت رکود در ساخت‌وساز، متاسفانه صنعت در و پنجره دچار مشکلات فراوانی است که مهم‌ترین آن، کمبود نقدینگی برای تهیه مواد اولیه و سرمایه در گردش شرکت‌ها است. ولی شخصا امیدوارم که در نیمه دوم سال 1396 و سال 1397 با توجه به اقداماتی که دولت انجام داده است بازار مسکن به حرکت درآید که در صنعت در و پنجره تاثیر به سزایی خواهد داشت.

مهم‌ترین دغدغه ذهنی‌تان برای ادامه کار و فعالیت در صنعت در و پنجره چیست؟

مشکلات هم در بخش تولید و هم در بخش بازرگانی به شکل‏های مختلف وجود دارد که در بعضی از مواقع این مشکلات شدت می‏یابند. مهم‌ترین دغدغه ذهن من رقابت ناسالم بعضی از همکاران در این صنعت است که متاسفانه به خاطر رقابت و فروش بیشتر و تامین هزینه‌های خود به شرکت‌های دیگر ضرر وارد کرده و سیر طبیعی کار را دچار مشکل می‌کنند و مطمئنا در طول زمان شرکت خودشان نیز دچار ضررهای غیرقابل‌جبران شده و از بازار حذف می‌شوند و فقط در این مسیر اتحاد این صنعت از بین می‌رود که اگر کمی دقت کنیم این موضوع در این صنف بسیار مشهود می‌شود. من به‌عنوان عضو بسیار کوچکی از این صنعت از تمامی همکاران و دوستان این صنعت تقاضا دارم که هر شرکتی بنا به ماهیت خود فعالیت کند؛ یعنی اگر یک شرکت ماهیت تولیدی دارد همان سیر تولید را ادامه دهد و اگر بازرگانی را پیشه خود کرده همان سیر را ادامه دهد. متاسفانه این اتفاق بسیار زیاد افتاده است و بسیاری از شرکت‌ها که توان مالی و انسانی برای داشتن ماهیت تولیدی و بازرگانی ندارند و اقدام به این کار کرده‌اند هم شرکت خود هم دیگر همکاران این صنف را دچار مشکلات فراوان می‌کنند.

دولت و برنامه‌های حمایتی آن، چه نقشی در کاهش و رفع این دغدغه‌ها می‌تواند داشته باشد؟

دولت هر کشوری مهم‌ترین نقش در بخش تولید و به حرکت درآمدن چرخ اقتصاد را برعهده دارد، به‌عنوان‌مثال در کشورمان دو سال متوالی است که رهبر معظم انقلاب دستور اکید در حمایت از تولید داده‌اند، ولی از طرف دولت هیچ‌گونه اقدام و بسته حمایتی نه در بخش تولید و نه در بخش بازرگانی انجام نشده و همچنان مشکلات اقتصادی در تمامی بخش‌های صنفی وجود دارد که امیدواریم با تدابیر دولت به‌خصوص در بخش تولید که شدیدا با مشکل تامین مواد اولیه و سرمایه در گردش مواجه هستند بازار از این حالت رکود بیرون بیاید.

آیا تبلیغات تاثیری در پیشرفت کسب‌وکار و رونق بازار شما دارد؟ بهترین تبلیغ را چه نوع تبلیغی می‌دانید؟

تبلیغات تاثیر بسیار خوبی برای شناخته شدن و آشنایی همکاران با نوع فعالیت هر شرکت و محصولات ایشان دارد ولی باید بعد از تبلیغات خدمات قابل‌قبول به مشتریان ارائه داده شود تا ماندگاری هر شرکت محقق شود.


ثبت نظر

ارسال