در گفتگوی اختصاصی با محمد ابراهیم نوروزی مطرح شد:

برنامه‌ریزی؛ عامل موفقیت پنجره عصر فردا

پنجره ایرانیان: همه چیز از سال 1388 در قزوین آغاز شد. در این سال، محمد ابراهیم نوروزی به همراه مهندس پرویز کریمی با اخذ نمایندگی فروش پنجره‎های دوجداره، به عنوان نماینده فروش گروه تولیدی البرز پن تبریز، در استان قزوین معرفی گردید.
  • شنبه 19 تیر 1395

 نوع فعالیت این شرکت در استان باعث شد تا با افزایش سفارشات در این استان رو به ‏رو شوند. این روند ادامه داشت تا با توجه به افزایش مشتریان، مدیران این شرکت نسبت به راه‏ اندازی ماشین‎آلات مونتاژ در و پنجره و تجهیز مجموعه خود اقدام کنند. سرانجام در سال 1391، شرکت تعاونی پنجره عصر فردا رسما به ثبت رسید. پس از ثبت و شروع به کار شرکت پنجره عصر فردا، شرکت در سال 1392 به شهرک صنعتی لیا واقع در استان قزوین نقل مکان کرد، و کارگاهی با دو هزار متر فضای باز و 500 متر سوله فعالیت‏ های تولیدی را ادامه داد و همچنین دفتر مرکزی شرکت در شهر قزوین واقع می باشد. شرکت پنجره عصر فردا نوع فعالیت خود را به مرور زمان افزایش داد و در کنار تولید در و پنجره دو جداره به فروش پروفیل، پیچ، یراق‎آلات و پخش ملزومات تولید شیشه‎های دو جداره در سطح استان قزوین، گیلان و  زنجان رو آورد. در ادامه شرکت پنجره عصر فردا دستاورد دیگری به دست آورد و موفق شد نمایندگی ‏های رسمی دو پروفیل ویستابست و وین‎تک را نیز دریافت کند. در گفتگویی که با آقای محمد ابراهیم نوروزی، مدیر عامل پنجره عصر فردا داشتیم، از نحوه فعالیت‏ های آنها و نیز عوامل موفقیت این شرکت پرسیدیم. نکته ‏ای که در این گفتگو بیش از همه به گوش می ‏رسید، توجه و تاکید مدیریت این مجموعه بر عامل مهم برنامه ‏ریزی بود. با هم این گفتگو را می‏ خوانیم.

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

شرکت شما از چه تاریخی فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون چه فراز و نشیب‌هایی را در طی کردن مسیر پیشرفت پشت سر گذاشته است؟
با اخذ نمایندگی فروش پنجره ‏های دوجداره از گروه تولیدی البرز پن تبریز (با مدیریت جناب آقای حاج محمد جعفری)، در اواخر سال 1388 و با توکل بر خداوند متعال کار فروش پنجره‎های دوجداره را در سطح استان قروین آغاز کردیم.
با توجه به کیفیت تولید و تحویل سفارشات طبق زمان‏ بندی قراردادها، خیلی زود و باسرعت به عنوان یکی از خوشنام ‏ترین فروشندگان پنجره ‏های دوجداره در سطح استان قزوین شهرت یافتیم.
پس از گذشت یک سال به دلیل حجم سفارش ‏های دریافتی، گروه تولیدی البرز پن اعلام کرد که توان تامین پنجره‏ های سفارشی را ندارد.
لذا جهت ارائه به موقع سفارشات در سال 1390 با خرید دستگاه‏ های تولید، کارگاه تولید پنجره در شهر صنعتی البرز را راه اندازی کرده و نسبت به تولید با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب اقدام کردیم.
در سال 1391 با توجه به رشد و پیشرفت و افزایش حجم کار، جهت پیشبرد اهداف برنامه توسعه و ایجاد تشکیلات سازمانی نسبت به ثبت شرکت تعاونی پنجره عصر فردا اقدام کردیم و با هدف گسترش حوزه کاری بر اساس برنامه توسعه، فعالیت‏ های ذیل را انجام دادیم:
با توجه به وجود کارگاه ‏های متعدد و همچنین پیش ‏بینی افزایش تعداد این کارگاه ‏ها و عدم وجود مرکزی با انبارش مناسب، جهت توزیع یراق آلات، پروفیل و سایر ملزومات تولید پنجره‏ های دوجداره در سطح استان قزوین، برآن شدیم تا اولین مرکزی باشیم که نیازهای همکاران را در کمترین زمان ممکن تامین کنیم و حاصل این ایده به شرح زیر می‏ باشد:
1. اخذ نمایندگی انحصاری فروش یراق‏ آلات جویس
2. اخذ نمایندگی فروش گالوانیزه از شرکت آهن و فولاد جهان سپاهان
3. اخذ نمایندگی انحصاری فروش پروفیل فنسترمن
4. اخذ نمایندگی انحصاری فروش پروفیل بست ویژن
5. اخذ نمایندگی انحصاری فروش پروفیل کرنر
6. اخذ نمایندگی انحصاری فروش پروفیل ارپن
7. اخذ نمایندگی انحصاری فروش پروفیل شفر
8. اخذ نمایندگی انحصاری شرکت کرپیران پیچ (مکس) و کلیه ملزومات مورد نیاز تولید پنجره و شیشه‏ های دوجداره

در حال حاضر چه محصولات و خدماتی توسط شرکت شما عرضه می‌شود؟ درباره انواع محصولات خود به صورت جداگانه توضیح دهید.
تولید پنجره های دوجداره با با برندهای معتبر ویستابست و وین تک تحت نظارت این شرکت‏ ها با استفاده از ماشین ‏آلات پیشرفته آلمانی و با به‏ کارگیری پرسنل مجرب و متخصص ادامه دارد. همچنین پخش پروفیل‏ های فنسترمن و بست ویژن، پخش یراق‏ آلات و ملزومات پنجره ‏های دوجداره با برند جویس ترکیه و پخش ملزومات تولید شیشه‏ های دوجداره اعم از چسب پلی سولفات، اسپیسر و رطوبت‏ گیر به صورت گسترده و انحصاری در استان قزوین و بخشی از استان‏ های زنجان و گیلان در حال انجام است.

کیفیت محصولاتی که پنجره عصر فردا ارائه می‏ دهد، در چه سطحی قرار دارد؟
به دلیل نوع بافت در شهرهای کوچک و ارتباط نزدیک مشتریان با یکدیگر جهت بقا در بازار، محصولات تولیدی باید از کیفیت مطلوب و مناسبی برخوردار باشند که این مهم از ابتدای کار، در سرلوحه امور شرکت قرار داشته است.
همچنین به واسطه کیفیت بالای محصولات تولیدی، توانستیم در کمترین زمان در اخذ نمایندگی محصولات وین‏تک و ویستابست موفق باشیم.

برای بهره ‏گیری از دانش و فناوری روز چه اقداماتی انجام داده ‏اید؟
آموزش و یادگیری یکی از راهکارهای تولید محصول باکیفیت می‏ باشد که همیشه در نظر شرکت بوده است. اهم اقدامات تبدیل به احسن کردن دستگاه‏ های ساخت و تولید بوده است.
اعزام کارگران تولید به کارگاه‏ های آموزشی نصب یراق‏ آلات و تولید پنجره و استفاده از آیین نامه ‏های شرکت‏ های طرف قرارداد بخشی از فعالیت‏ های ما در این زمینه بوده است.

به نظر شما، برای تولید یک پنجره استاندارد، چه عوامل و فاکتورهایی باید مورد توجه قرار بگیرند؟
موارد مختلفی در در این زمینه تاثیرگذار هستند؛ از جمله این عوامل می‏ توان به این موارد اشاره کرد: تولید پنجره‏ های استاندارد از مواد مصرفی، ملزومات استاندارد و توصیه شده توسط تولیدکنندگان پروفیل، استفاده از دستگاه ‏های پیشرفته و مدرن و آموزش پرسنل.

به نظر شما برای جلوگیری از ورود پنجره ‏های نامرغوب در بازار چه راهکارهایی وجود دارد؟
بهترین روش، نظارت مستمر تولیدکنندگان پروفیل بر کارگاه‏ ها و کارخانجات تولید پنجره و تعریف مشخصات استاندارد پنجره‏ های دوجداره و همچنین اطلاع ‏رسانی مناسب در خصوص مشخصات استاندارد به مشتریان و مصرف کنندگان نهایی است؛ و در این خصوص باید از رسانه ‏های جمعی و جراید بهره گرفته شود.

فکر می‏ کنید چه عاملی سبب توزیع محصولات بی ‏کیفیت در بازار می‏ شود؟
سودجویی بیش از حد جمعی از سازندگان و انبوه ‏سازان و متاسفانه همراهی تولیدکنندگان و همکارانی که با توجه به قیمت درخواستی مشتری، محصول بی‏ کیفیت تولید می‏ کنند، که البته با توجه به شرایط بازار در حال حذف شدن از گردونه رقابت هستند.

به نظر شما وجود محصولات بی‏کیفیت چه تاثیری بر کلیت صنعت در و پنجره دوجداره بر جای می ‏گذارد؟
در صورت تشدید این وضعیت، با تغییر سلیقه و نیاز مشتری از یو.پی.وی.سی و رفتن آنها به سمت سایر محصولات رو به‏ رو خواهیم بود.

شرایط فعلی و آینده بازار در و پنجره ‏های دوجداره را چگونه می‏ بینید؟
با توجه به روند فعلی به نظر می‏ رسد پنجره ‏های دوجداره ساخته شده از آلومینیوم دوجداره یا ترمال بریک، از آینده خوبی برخوردار هستند که این مهم در طرح توسعه این شرکت می ‏باشد، به امید خداوند تا پایان نیمه اول سال جاری تهیه دستگاه‏ های مورد نیاز جهت تولید این نسل از پنجره ‏ها نیز انجام خواهد شد.

نشریه پنجره ایرانیان ــ سال نهم ــ شماره 105 ــ تیر 95


ثبت نظر

ارسال