آتاتک؛ پیشرو در صنعت یو.پی.وی.سی

پنجره ایرانیان: پنجره‎ای به نام آتاتک؛ طرح و ایده‎ای که سال‎‏هاست مجموعه آتاتک را به تکاپو واداشته است. حمید اطهری مدیرعامل آتاتک و همراهانش در مجموعه‎ای که فعالیت های تولیدی خود را در صنعت در و پنجره با تولید یراق‎آلات در کشور ترکیه آغاز کردند، اکنون دستیابی به پنجره‎ کاملی با نشان تجاری آتاتک را اصلی ترین دغدغه خود می دانند
  • دوشنبه 16 شهریور 1394 ساعت 10:20

 سال 1386 سال آغاز فعالیت آتاتک بود. این درست زمانی بود که کارگروه فنی این مجموعه، مطالعه روی مختصات فنی اجزاء مختلف پنجره را آغاز کرده بود. همزمان تیم فروش آتاتک نیز در پی رصد بازار و کشف نیازهای مشتریان بود تا با ارائه اطلاعات در کلیه زمینه‎های بازار، تیم آتاتک را در راه‎اندازی خطوط تولید راهنمایی کند. اکنون همکاری شکل گرفته میان این دو بخش از آتاتک، کاملا به شکل یک زیرساخت غیرقابل انکار درآمده است. همانطور که مدیرعامل این شرکت می‎گوید، آتاتک مجموعه ‏ای یکپارچه‎ از انواع متخصصان در بخش‎های مختلف است که تنها با یک هدف فعالیت می‎کنند. آتاتک به ‏منظور رسیدن به نقطه ‏ای که تمامی متعلقات یک پنجره را تولید کند، پس از تولید یراق ‏آلات، ساخت پروفیل آتاتک را نیز به ‏بار نشانده است. تولید پروفیل آتاتک بهانه‎ای بود برای گفتگویی کوتاه با محسن سعیدی مدیر خط تولید آتاتک. این گفتگو را با هم می‎خوانیم:

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

از پیشینه آتاتک بگویید. این شرکت از چه زمانی و با چه هدفی شروع به کار کرده است؟
شرکت آتاتک فعالیت ‏های خود را در سال 1386 آغاز کرده است. این شرکت برای عرضه انواع تجهیزات و لوازم مصرفی ساخت در و پنجره ‏های یو.پی.وی.سی، ابتدا گروهی از کارشناسان مجرب را گرد آورد و تلاش ‏های خود را برای تولید پروفیل یو.پی.وی.سی و یراق آلات، با همکاری یک شرکت ترکیه ‏ایی شروع کرد. کارگروه فنی آتاتک مدت‎ها روی مختصات فنی اجزاء مختلف پنجره مطالعاتی انجام می داده است. موازی با فعالیت این گروه فنی، کارشناسان فروش آتاتک فعالیت خود را در زمینه رصد بازار و کشف نیازهای آن آغاز کرده و مرتب اطلاعات و داده‎های به‎روزی را دراختیار این گروه فنی قرار دادند. با تجمیع اطلاعات مربوط به بازار و همچنین تکمیل تحقیقات و بررسی‎های کارگروه فنی آتاتک، اطلاعات گردآوری شده و در اختیار تیم تولیدی این شرکت قرار گرفت، تا تولیدی آگاهانه را به بازار عرضه کند.
هدف اصلی پیش روی مجموعه آتاتک، رسیدن به نقطه ‏ای است که تمامی متعلقات یک پنجره، دارای برند آتاتک باشند. بنابراین برنامه ‏ریزی ‏های آتاتک حول این محور انجام می‏ شود. در این مسیر تاکنون موفق به راه ‏اندازی خطوط تولید پروفیل و یراق شده ‏ایم. پروفیل یو.پی.وی.سی سری 60 پنج کانال و یراق آلات تک حالته از محصولاتی هستند که هم ‏اکنون در حال تولید می ‏باشند. البته باید توجه داشته باشید که اینها تنها دو گامی است که در مسیر رسیدن به هدف اصلی خود برداشته ‏ایم.

در طول فعالیت خود با چه شرکت‎های خارجی همکاری داشته‎اید؟ این همکاری‎ها در چه سطحی و به چه منظوری شکل گرفته است؟
در این سال‏ها همکاری ما با شرکت آلدس بوده است. این شرکت ترکیه‏ ای، برای تولید یراق‏ آلات با گروه آتاتک همکاری داشته است.

ظاهرا تولید یراق ‏آلات شما برای مدتی در خارج از کشور انجام می ‏شده است. در حال حاضر شرایط تولید شرکت آتاتک چگونه است؟
در ابتدای کار یراق ‏آلات آتاتک در کشور ترکیه تولید می ‏شد. بدین صورت که مواد اولیه محصولات مورد نظر در ترکیه آماده‏ سازی ‏شده و در داخل کشور مونتاژ می ‏شده است. اما مدتی است که کلیه مراحل تولید به ایران منتقل شده است. کارشناسانی که از سوی شریک تجاری ما، شرکت آلدس، به ایران آمده‏اند در تولید این محصولات حضور دارند.
هم ‏اکنون نیز خطوط تولیدی یراق آلات آتاتک با نظارت کارشناسان ایرانی و ترک در محل کارخانه آتاتک واقع در نظرآباد کرج با تمام توان خود مشغول به تولید هستند.

تولیدات مجموعه آتاتک شامل چه نوع یراق ‏هایی می‏ شود؟
محصولاتی که هم ‏اکنون در سبد تولیدی یراق ‏آلات ما قرار دارند عبارتند از یراق آلات تک حالته زاماک و متال، لولا، دستگیره، سیلندر و قفل در و انواع اسپیسرهای تنظیم شیشه.
از آنجایی که تولیدات شرکت آتاتک به یراق ‏آلات محدود نشده و تولید پروفیل را نیز بدان افزوده ‏اید، آیا سطح استقبال مشتریان شما از محصولات متنوع آتاتک یکسان است؟
یکی از اهداف اصلی مدیریت و مجموعه آتاتک عرضه محصولاتی باکیفیت و استفاده از مواد اولیه مرغوب و ممتاز جهانی است. به‏ همین منظور، سازوکاری را برای بالا نگهداشتن کیفیت پیش ‏بینی کرده ‏ایم. از جمله این موارد همانطور که قبلا اشاره شد، جذب کادری مجرب توسط آتاتک بود. به ‏طور کلی هدف ما تولید محصولاتی با بالاترین کیفیت است، به‏ صورتی که از توان رقابتی بالایی در بازار برخوردار ‏باشد.
با توجه به اینکه امروزه در بخش تولید پروفیل، متاسفانه با تولید پروفیل‏ های نامرغوب و بی‏ کیفیت روبه ‏رو هستیم و همین امر باعث خدشه ‏دار شدن نام محصول در اذهان عمومی می‏ شود. با این حال، از نظر شرکت آتاتک کیفیت و بالابودن آن در نظر مشتریان، برگ برنده یک محصول است، در نتیجه تمام تلاش تیم آتاتک بر بالا بردن کیفیت و نگه داشتن آن به طور مستمر متمرکز می ‏باشد.

جایگاه شرکت خود را در بازار موجود و رقابت‎هایی که در جریان است چگونه می‎بینید؟
همانطور که می‏ دانید 95 درصد یراق ‏آلات مصرفی کشور، از کشورهای دیگر از جمله ترکیه وارد می‏ شود، و با توجه به برنامه بلندمدت مدیریت آتاتک در خصوص تولید این یراق‏ آلات و حضور سرمایه ‏گذار ترکیه ‏ایی در کشور و نیز توجه ویژه این مجموعه به حفظ کیفیت بالای محصولات خود، به امید خدا بازار بسیار خوبی را برای خود پیش‏ بینی می ‏کنیم.

در پایان اگر فکر می‏ کنید نکته از قلم افتاده است، اضافه بفرمایید.
در انتها، نظر تمام مردم عزیز را به این نکته ای جلب می ‏کنیم که استفاده از محصولات باکیفیت داخل از جمله پروفیل ‏های در و پنجره یو.پی.وی.سی کمک بزرگی به اقتصاد کشور و بالندگی کارخانجات کشور خواهد بود. علاوه بر این باید توجه داشت که برخی از محصولات وارداتی در این حوزه، نه‏ تنها کیفیت لازم را ندارند، بلکه ضربه سختی به این صنعت وارد آورده ‏اند و مصادیق آن در بسیاری از پروژه های اجرا شده وجود دارد.
از این‏ رو از تمامی مصرف ‏کنندگان می‏ خواهیم با مطالعه بیشتر در خصوص استفاده از محصولات داخل که تلاش فراوانی جهت بالابردن کیفیت آنها می‏ شود، یاریگر صنعت داخلی باشند، نه اینکه با یدک کشیدن نام محصولات خارجی، به اقتصاد آن کشورها کمک کنند.

نشریه پنجره ایرانیان ــ سال هشتم ــ شماره 95 ــ شهریور 94


ثبت نظر

ارسال