دستگاه ردیاب خورشیدی در هرمزگان ساخته شد

پنجره ایرانیان: ‌رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان از ساخت دستگاه ردیاب خورشیدی در پارک علم وفناوری هرمزگان خبر داد و گفت: این دستگاه ردیاب خورشیدی باعث افزایش یک ونیم برابری بهره‌وری انرژی در نیروگاه‌های خورشیدی می‌شود.
  • شنبه 2 مرداد 1395 ساعت 11:57

‌به گزارش ایسنا، ‌علی فتی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تمام مراحل ساخت مکانیکی و الکتریکی این دستگاه در استان صورت گرفته است، افزود: پنج میلیون تومان برای ساخت ردیاب خورشیدی هزینه شده که 80 درصد کمتر از نمونه خارجی است.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان خاطرنشان کرد: این دستگاه در پانل‌های خورشیدی متحرک نصب می‌شود و مسیر آفتاب را دنبال می‌کند.

سازنده دستگاه ردیاب خورشیدی نیز در ادامه، گفت: این دستگاه در نیروگاه‌های خورشیدی فتوولتائیک نصب می‌شود و ضریب خطای آن کمتر از مدل خارجی است.

شهریار بازیاری با بیان اینکه در هر 51 مگاوات تولید برق بیش از پنج میلیارد تومان صرفه‌جویی خواهد شد، بیان کرد: دستگاه ردیاب خورشیدی در نیروگاه‌های خورشیدی از نوع فتوولتائیک استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه نیروگاه فتوولتائیک پرکاربردترین نیروگاه خورشیدی در جهان است، افزود: این نیروگاه‌ها در کشور بصورت تحقیقاتی در دانشگاه‌های تهران و صنعتی شریف فعال است. همچنین هرمزگان نیز یک نیروگاه خورشیدی با ظرفیت تولید 20 کیلو وات برق دارد.


ثبت نظر

ارسال