ساخت پیل سوختی جدید هیدروژنی با پروسکایت

پنجره ایرانیان: محققان آمریکایی برای اولین ‌بار با استفاده از کانی پروسکایت، نسل جدید فناوری سلول‌ سوختی هیدروژنی را با قیمت مناسب و بهره‌وری بالا تولید کردند.
  • سه شنبه 4 خرداد 1395 ساعت 8:6

به گزارش خبرگزاری ایسنا، منطقه خراسان، با استفاده از کانی پروسکایت که در طبیعت به شکل کریستال رادیواکتیو یافت می‌شود می‌توان تحولی ساختاری در فناوری پیل‌ یا سلول‌ سوختی هیدروژن ایجاد کرد.

اگرچه فناوری پیل سوختی هیدروژن از نظر کارایی و میزان آلایندگی به مراتب از موتورهای درون‌سوز بهتر است، اما قدرت پیل‌های سوختی تحت تاثیر فاکتور میزان نشت الکترون‌ها از سوخت به اکسید‌کننده محدود می‌شود.

شیرام راماناتون، دانشمند مواد از دانشگاه پوردو عنوان کرد: تحقیقات ما با هدف تغییر در معماری پیل‌ سوختی هیدروژن با الکترولیت جامد در حال پیگیری است که انتظار می‌رود به زودی تحول ساختاری در فناوری پیل‌ سوختی ایجاد شود.

وی در ادامه افزود: با جایگزینی پروسکایت به جای محلول الکترولیت مشخص شد که توان خروجی پیل سوختی هیدروژن به رقم 225 میلیمتر در هر سانتیمتر مربع در دمای 500 درجه رسیده است که تقریبا مشابه بهترین و گرانترین نمونه سلول سوختی هیدروژن با سوخت پروتون است.

محققان معتقدند که قطعا بازار آینده در اختیار شرکت‌هایی است که بر روی الکترود‌های ارزان اما با کارایی بالا تحقیق می‌کنند.


ثبت نظر

ارسال