مزایای خودرو‌های الکتریکی

پنجره ایرانیان: خودروهای plug-in یا همان الکتریکی می‌توانند آلودگی هوا را کاهش دهند و همین‌طور باعث ذخیره هزینه شوند.
  • شنبه 18 اردیبهشت 1395 ساعت 12:59

به گزارش انرژی‌هاب، سوخت‌دهی خودرو‌ها توسط الکتریسیته یک سری مزایا را داراست که در خودرو‌های موتور احتراق داخلی نمی‌توان یافت. به دلیل واکنش سریع موتور‌های این خودرو‌ها بسیار پاسخگو و دارای گشتاور بسیار بالاست. خودروهای الکتریکی به صورت دیجیتالی نیز به هم مرتبط هستند و ایستگاه‌های شارژ بسیار این گزینه را دارند که حتی سرویس خرید شارژ از طریق گوشی‌های هوشمند قابل دسترسی است.

همانند گوشی‌های همراه خودرو‌های الکتریکی را هم می‌توان به محض رسیدن به خانه به شارژ زد و صبح روز بعد قابل استفاده باشد. از آنجایی که شبکه برقی تقریبا در همه جا قابل دسترسی است، گزینه‌های بسیاری برای شارژ خودرو در خانه، محل کار و در جاده وجود دارد. با شارژ کردن هر چند یکبار نیازی به پمپ سوخت نیست.

اما این خودرو‌های الکتریکی بیشتر از یک مزیت را دارا هستند. خودروهای الکتریکی به هر کشوری کمک می کند تا دارای تفاوت سوخت بیشتر در خودرو‌های خود باشد. برای مثال آمریکا در سال گذشته بیش از نه میلیارد بشکه سوخت فسیلی مصرف کرده که بیش از دوسوم آن برای حمل و نقل بوده است.

وابستگی هر کشور به سوخت فسیلی باعث می‌شود تا بیشتر در معرض تغییر و افزایش ناگهانی سوخت و اشکالات در پروسه پخش آن باشیم. خودروهای الکتریکی همچنین تاثیر مهمی در کاهش تاثیرات تغییرات آب و هوایی، گازهای سمی، افزایش بهداشت عمومی و کاهش آسیب‌های زیست محیطی دارند. شارژ خودروهای الکتریکی با انرژی‌های تجدیدپذیر این آلودگی‌ها را بیشتر کاهش می‌دهد.


ثبت نظر

ارسال