سیستم خورشیدی پاورهایو:

تامین کننده انرژی خورشیدی برای روستاها با هزینه پایین

پنجره ایرانیان: ترکیب انرژی خورشیدی، سیستم ذخیره، و اتصال همراه، برای یک روستای کامل می‌تواند راه‌حلی باشد تا انرژی پاک آن را به صورت ارزان تامین کند.
  • چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395 ساعت 9:40

به گزارش انرژی‌هاب، برای آنان که هیچ‌گونه روشنایی الکتریکی، لامپ‌های خورشیدی یا شارژر‌های خورشیدی می‌تواند تاثیر به‌سزایی بر روی سطح زندگی آنها داشته باشد. حتی بر روی شرایط هوای داخل خانه‌ها با سوختن سوخت کمتر و ایجاد آلودگی کمتر و کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند و این بزرگترین قدمی است که می‌توان برای این افراد برداشت. اما با بالا رفتن از نردبان مصرف انرژی، برای تامین انرژی مقرون به صرفه در خانه‌ها و همچنین در تجارت‌ها برای تولید کالا و خدمات با پخش کردن چند دستگاه همراه خورشیدی قابل انجام نیست. (این دستگاه‌ها در کوتاه مدت مفید اما در بلند مدت به هیچ‌وجه پایدار نیستند.)

قدم بعدی برای جهان در حال توسعه، که مطمئنا قبل تعمیر و یا بازسازی زیربنایی در این نواحی می‌تواند انجام شود، ایجاد شبکه برقی کوچک و استفاده از انرژی خورشیدی است. این سیستم‌ها از سال ۲۰۱۲ تاکنون در کنیا در حال استفاده است. این سیستم می‌تواند انرژی بیش از ۲۰۰ نفر را روزانه تامین نماید. این روستا توسط شرکت Powerhive و با تمام سیستم مانیتورینگ و پرداخت همراه تجهیز شده است. با سیستم پاورهایو، خانه‌ها و تجارت‌ها می‌تواننداز انرژی خورشیدی برای روشنایی یا تامین انرژی ماشین‌آلات  استفاده کنند بدون اینکه برای سیستم آن پولی پرداخت کنند.

این شرکت بیشتر بر روی سرمایه‌گذاری تیم مشاوران و علاقه‌مندان و فعالان حساب باز کرده است و به تازگی ۱۱ میلیون سرمایه‌گذاری از شرکت ایتالیایی Enel Power دریافت کرده است تا در کنیا پروژه‌ی دیگری را راه‌اندازی کنند و انرژی نود هزار نفر را تامین کنند.

از سوی دیگر این شرکت توانست با جذب ۲۰ میلیونی سرمایه، به بازار‌های جدید و به مناطقی به جز کنیا مانند آسیای شرقی ورود کنند. این پیامی روشن برای اعلان ترکیب اقتصاد و انرژی پاک در مناطق در حال توسعه است و نشان دادن اینکه این مناطق تنها محلی برای عملیات انسان دوستانه و یا کمک کردمی نیستند بلکه محلی برای سرمایه‌گذاری اجتماعی نیز هستند.


ثبت نظر

ارسال